Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

apuaa _ALOITTELIJALLE_ kotitreeni ohjelma!

Apua kaivattaisiin! Elikkä käyn töissä, enkä ehdi aina salille. Helpompi ratkaisu olisi, että treenaisin kotona duunin ohella.
Olen 164/47 eli tarvitaan kiinteyttä ja vähän lihaksia. Haluisin mielelläni, että treeni keskittyy enimmikseen peppu- ja vatsalihaksiin.
Jos joku joka ehtisi tehdä pienen ohjelman tänne näin. Tosiaan olen aloittelija eikä kaikki liikkeet välttämättä ole tuttuja.
Olisi mahtavaa jos lyhyesti voisi selittää. Olen vähän hukassa täällä liikunnan puolella :face:

Jonkinnäköseen kesäkuntoon olisi tarkoitus päästä. Kiitos jo etukäteeen=)!

Haluisin mielelläni, että treeni keskittyy enimmikseen peppu- ja vatsalihaksiin.

http://lihastohtori.wordpress.com/treeni/ ja siellä on kolme artikkelia kyseisten lihasten treenaamiseen. Eihän tuossa peppuun ja vatsaan keskittymisessä mitään järkeä ole, mutta kukin saa tehdä tyylillään = olisi paljon parempi vain treenata kokonaisvaltaisesti.

Jonkinnäköseen kesäkuntoon olisi tarkoitus päästä. Kiitos jo etukäteeen=)!

Oikein hieno tavoite, mutta ei tässä ihmeitä täksi kesäksi tehdä, mutta ehkä parin vuoden päästä? :)

- - - Updated - - -

En ole aloittamassa reenaamista tällä ohjelmalla, reenitaustaa on salilta 4 vuotta ja tänä vuonna otin ensimmäistä kertaa kokeilun näin monijakoisen ohjelman. Mutta onko järkeä tehdä voimaa pääliikkeessä, kun apuliikkeet ovat fitnestelyä ja kalorit miinuksella.

Olisihan tähän joku vastannut, jos selkeä vastaus olisi olemassa eli kokeile ja mikäli ei tunnu onnistuvan, niin muuta jotain. Ei kannata odottaa kehityksen ainakaan paranevan miinuksilla, mutta hyvä jos se pysyy kuitenkin nousujohteisena. Pidä dieetti nyt ja keskity sen jälkeen taas normaaliin ohjelmaasi!

Pari kyssäriä. Mietiskelin kun treenaa voimaa jalkoihin, niin jaksaako enää juosta pitempiä juoksulenkkejä vai meneekö koivet nopeammin hapoille. Ja toinen, kun on pk-kausi ja reenaa lähinnä aerobista (uinti,juoksu) niin kuinka paljon kannattaa käydä salilla ohessa että ei tule suurta lihaskatoa?

Viikossa teen maven tiistaisin, sjmaven sunnuntaisin ja sitten vielä kyykynkin sunnuntaille. Rasittuuko selkä liikaa? En vielä ainakaan ole huomannut että olisi kipeä, niin vetelenkö vaan niin kauan kunnes ongelmia ilmenee ?

Onko noissa aminohapoissa kaloreita ? Esim Bsn, Aminox ? Tuoteseloste jotenki niin sekava :(

Tsekkaa tosta: http://www.***************/5/fi/artiklar/bsn-amino-x-430-g

- - - Updated - - -

Viikossa teen maven tiistaisin, sjmaven sunnuntaisin ja sitten vielä kyykynkin sunnuntaille. Rasittuuko selkä liikaa? En vielä ainakaan ole huomannut että olisi kipeä, niin vetelenkö vaan niin kauan kunnes ongelmia ilmenee ?

Itse teen Mavea kerran viikos ja sama homma kyykylle :)

Moro! Oon kovasti miettiny tässä miten tehdä ku tilanne on tämä:

Painoin semmoset 10 kiloa liikaa tuossa kolme kuukautta sitten ja nyt oon laihduttanu ihan dieetillä ja liikunnalla 6 kiloa, mutta vielä on silti se 4 kiloa liikaa läskiä. Lihasta mulla on tosi huonosti ja sen takia pitäis alkaa jytää taas pitkästä aikaa punttia. Elikkäs pitäiskö mun mennä vielä miinus cal että ylimääräinen läski lähtee pois vai miten saisin poltettua samalla läskiä ja saada silti lihasta puntilla?
Kuulostaisko miltä jos jatkaisin hiihtämistä ja punttia ja olisin -cal, mutta söisin silti proteiinia reippaasti että lihas kasvaa?

Mun käsittääkseni aloittelija pystyy saamaan lihasmassaa myös miinuskaloreilla

mulla on vyö jossa on lenkki, että sais lisäpainoja. Minkälaisella virityksellä kannattais laittaa? joku ketju ja jonkunlaiset "klipsit"? entä minkälaiset klipsit ois hyvät ja kestävät?

Auttaako Beta-alaniini kuinka paljon suorituskykyyn ja jaksamiseen, kun puhutaan juoksusta ja muuten aerobisesta harjoittelusta? Onko esimerkiksi vauhtikestävyyteen mitään hyötyä, koska tuotteen tiivistelmässä ainakin mainitaan vain pikajuoksu ja voimaharjoittelu. Mutu tuntumalla luulisi, että yhtälailla se maitohapon suorituskykyä parantaa juostessa. Kokemuksia tai tietoa siitä?

Ekaa kertaa dieetillä. Onko ihmiset muuttaneet peruspunttiohjelmaa dieetillä? Toki aerobisen lisäystä puntin päälle, mutta itse punttiohjelma. Toistot, jakotukset, liikkeet, volyymi?

Usein porukka laskee toistomääriä säilyttääkseen voimatasot, mutta lihojen säilyttämiseen toimii parhaiten melko intensiivinen treeni joka taas tehostaa rasvanpolttoakin, supereita jne. IMO

Riittääkö ojentajatreeniksi 3x10 kapeapenkki kaksi kertaa viikossa? Oisko syytä ottaa mukaan joku liike joka rasittais pelkästään kolmipäistä olkalihasta? Kapea penkkihän vaikuttaa myös isoon rintalihakseen ja kolmipäiseen hartialihakseen.

Riittääkö ojentajatreeniksi 3x10 kapeapenkki kaksi kertaa viikossa? Oisko syytä ottaa mukaan joku liike joka rasittais pelkästään kolmipäistä olkalihasta? Kapea penkkihän vaikuttaa myös isoon rintalihakseen ja kolmipäiseen hartialihakseen.

Aika olennaista olis vielä tietää minkä jakonen ohjelma? Tai ohjelma yleensäkkin.

Auttaako Beta-alaniini kuinka paljon suorituskykyyn ja jaksamiseen, kun puhutaan juoksusta ja muuten aerobisesta harjoittelusta? Onko esimerkiksi vauhtikestävyyteen mitään hyötyä, koska tuotteen tiivistelmässä ainakin mainitaan vain pikajuoksu ja voimaharjoittelu. Mutu tuntumalla luulisi, että yhtälailla se maitohapon suorituskykyä parantaa juostessa. Kokemuksia tai tietoa siitä?

Beta-alaniinista on eniten hyötyä vähän reilun minuutin kestosissa suorituksissa.

Mitä eroa on sillä, jos tekee pystypunnerruksen pitäen kyynärpäät lähellä kylkiä, kuin että tekee sen kyynärpäät auki?

Meinaatko lähellä kylkiä pitämisellä, että kyynerpäät olis edessä eikä sivuilla? Tolla tavalla tehden se aktivoi vähän enemmän etuolkapäätä. Kyynerpäät sivuilla sivuolkapää tulee enmmän mukaan.

Beta-alaniinista on eniten hyötyä vähän reilun minuutin kestosissa suorituksissa.

Meinaatko lähellä kylkiä pitämisellä, että kyynerpäät olis edessä eikä sivuilla? Tolla tavalla tehden se aktivoi vähän enemmän etuolkapäätä. Kyynerpäät sivuilla sivuolkapää tulee enmmän mukaan.

Okei! Hyvä tietää, kiitos!

Miten tärkeää treenin jälkeinen loppuverryttely on esim. palautumisen kannalta? Käsittääkseni loppuverryttelyn yksi tarkoitus on ikään kuin "huuhtoa" maitohapot pois. Millaisella sykkeellä, miten pitkäkestoinen ja millainen loppuvenytttelyn olis hyvä olla. Pitkäkestoisia staattisia venytyksiä tulisi vissiin välttää?

Jostain olen kuullut että kunnollinen loppuverryttely nopeuttaisi palautumista jopa 80%. Pistän linkkiä artikkeliin jos satun löytämään.

Back
Ylös Bottom