Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

apuaa _ALOITTELIJALLE_ kotitreeni ohjelma!

Apua kaivattaisiin! Elikkä käyn töissä, enkä ehdi aina salille. Helpompi ratkaisu olisi, että treenaisin kotona duunin ohella.
Olen 164/47 eli tarvitaan kiinteyttä ja vähän lihaksia. Haluisin mielelläni, että treeni keskittyy enimmikseen peppu- ja vatsalihaksiin.
Jos joku joka ehtisi tehdä pienen ohjelman tänne näin. Tosiaan olen aloittelija eikä kaikki liikkeet välttämättä ole tuttuja.
Olisi mahtavaa jos lyhyesti voisi selittää. Olen vähän hukassa täällä liikunnan puolella :face:

Jonkinnäköseen kesäkuntoon olisi tarkoitus päästä. Kiitos jo etukäteeen=)!

Haluisin mielelläni, että treeni keskittyy enimmikseen peppu- ja vatsalihaksiin.

http://lihastohtori.wordpress.com/treeni/ ja siellä on kolme artikkelia kyseisten lihasten treenaamiseen. Eihän tuossa peppuun ja vatsaan keskittymisessä mitään järkeä ole, mutta kukin saa tehdä tyylillään = olisi paljon parempi vain treenata kokonaisvaltaisesti.

Jonkinnäköseen kesäkuntoon olisi tarkoitus päästä. Kiitos jo etukäteeen=)!

Oikein hieno tavoite, mutta ei tässä ihmeitä täksi kesäksi tehdä, mutta ehkä parin vuoden päästä? :)

- - - Updated - - -

En ole aloittamassa reenaamista tällä ohjelmalla, reenitaustaa on salilta 4 vuotta ja tänä vuonna otin ensimmäistä kertaa kokeilun näin monijakoisen ohjelman. Mutta onko järkeä tehdä voimaa pääliikkeessä, kun apuliikkeet ovat fitnestelyä ja kalorit miinuksella.

Olisihan tähän joku vastannut, jos selkeä vastaus olisi olemassa eli kokeile ja mikäli ei tunnu onnistuvan, niin muuta jotain. Ei kannata odottaa kehityksen ainakaan paranevan miinuksilla, mutta hyvä jos se pysyy kuitenkin nousujohteisena. Pidä dieetti nyt ja keskity sen jälkeen taas normaaliin ohjelmaasi!