Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

http://www.youtube.com/watch?v=CVTkbggmxR0 <- erittäin hyvä video aiheesta ja tekniikoista. Itse kokeilin viimeksi tuota vetoremmeillä avustettavaa mutta en oikein tykännyt, toisille saattaa sopia. Normaalisti teen kuten videon viimeisessä esimerkissä apinaotteella mutta kuitenkin niin että tanko makaa kokoajan olkapäillä, tuntuu luontevalta. Omalla kohdalla painot 10kg-20kg pienemmät kuin takakyykyssä saman pituisilla sarjoilla.

Tuota remmikikkaa pitää itekkin kokeilla, kun faarao-otteella tähän asti oon etukyykkäillyt ja kovissa sarjoissa alkaa tanko väkisinkin lipsumaan olkapäiltä. Remmejä siksi, kun ei riitä mulla liikkuvuus tuohon oikeaan painonnosto-otteeseen.

Hauishan on 2 päinen lihas? eikös eri liikkeillä voida vaikuttaa hauiksen paksuuteen eestäpäin ja sivuiltapäin katsottuna? mitkä liikeet olisi parhaat kehittää sisempää ja ulompaa puolta?

Ei hauiksen sisempää tai ulompaa puolta eikä huippua pysty ihmeemmin erikseen kehittämään. Hammereilla voi kehittää brachialista mutta se on eri asia.

Hei onko viisasta pitää salilta kuinka pitkä tauko?`
olen ollut viimeksi viikko sitten salilla mutta ollut flunssa ja mieli tekisi mennä huomenna salille.
Mutta onkohan fiksua mennä? Ainakin olen parantunut tosi paljon :)
Miten olisi mahdollista saada näkyviä ja hyviä tuloksia? Ikä 19 :D

Ainakin olen parantunut tosi paljon :)

Parantele itsesi aivan loppuun asti ja sitten vedät KEVYTTÄ treeniä parikertaa ja kovennat pikkuhiljaa. Jälkitaudit ovat kaikkein vittumaisimpia. Itse en menis, jos tila on tuo "tosipaljon paranunut" muttei täydellinen.

okei :) Nii miten saisin niitä näkyviä tuloksia? Kun treenaan tämmösel ohjelmal
Maanantai : Rinta +Ojentajat
Keskiviikko : Selkä+Hauis
Perjantai: Jalat

Nikula mikäs sun ongelma on?
Taidat tääl pakkiksel olla tota mieltä?
Voin sanoo oon nähny pari kertaa salil ku pari ``Kovaa kundii joilla oli Pakkiksen treeni t paidat pääl paukutti salil päätä``
Oli niin kovii rupes jollekki alottelijal vähä kitisee onneks siihe meni alottelijan Treeni Koutsi väliin!

Mave vs. SJMV

tää on varmaa käyty ennenki jo täällä läpi mut turhan laista ettii mitää...

Oon aina tehny SJMV jalkapäivänä jalkareeniin mut en koskaan mavea. Kuitenkin kuullut et mave ottaa enemmän selkään kuin sjmv.
Selkäpäivä mulla on kuitenkin erikseen joten kannattaako mun pysyä tossa sjmv vai ottaa mave myös mukaan treeniin?

Sit kun oot salilla käyny vähän pidempään, niin saattaa ruveta näkymään..

- - - Updated - - -

Oon aina tehny SJMV jalkapäivänä jalkareeniin mut en koskaan mavea. Kuitenkin kuullut et mave ottaa enemmän selkään kuin sjmv.
Selkäpäivä mulla on kuitenkin erikseen joten kannattaako mun pysyä tossa sjmv vai ottaa mave myös mukaan treeniin?
Vaikea sanoa, kun ei tirsä sun treeni ohjelmaa. Kaikenlaisiin jakoihin mave ei vaan käy.

no jumalauta miten ajattelit kasvaa josset syö treenaa ja nuku. treeni on 1/3 tuosta et jos nukut tunnin päiväs ja syöt aivan liian vähän ni et sä mihinkää kasva

please-sir-get-the-fuck-out.jpg

Vaikea sanoa, kun ei tirsä sun treeni ohjelmaa. Kaikenlaisiin jakoihin mave ei vaan käy.

6 jakoinen:

1. kädet
2. vatsa
3. selkä
4. rinta
5. olkapäät, epäkkäät
6. jalat

Tiiän et on aika iso jakonen mut tällä hetkellä luen vain kotona pääsykokeisiin joten haluan liikuntaa joka päivälle (oon 20v). saa ainakin tehdä sitten rauhassa supereita ja tiputussettei :)

Perustelut olis myös kivat et miks mave/sjmv olis parempi ym.

Nikula mikäs sun ongelma on?
Taidat tääl pakkiksel olla tota mieltä?
Voin sanoo oon nähny pari kertaa salil ku pari ``Kovaa kundii joilla oli Pakkiksen treeni t paidat pääl paukutti salil päätä``
Oli niin kovii rupes jollekki alottelijal vähä kitisee onneks siihe meni alottelijan Treeni Koutsi väliin!

Barttuli sä oot kyl yhtä komediaa :D jatka samaa rataa, piristät mun päivää :)

6 jakoinen:

1. kädet
2. vatsa
3. selkä
4. rinta
5. olkapäät, epäkkäät
6. jalat

Tiiän et on aika iso jakonen mut tällä hetkellä luen vain kotona pääsykokeisiin joten haluan liikuntaa joka päivälle (oon 20v). saa ainakin tehdä sitten rauhassa supereita ja tiputussettei :)

vähän ot mut miksi 6 jakoinen? tos nyt oo ainakaa mitää järkee et vatsat omana päivänä. jos haluut 6kertaa käydä ni miks ei esim. työntävät/vetävät/jalat 3on 1off tyylillä

vähän ot mut miksi 6 jakoinen? tos nyt oo ainakaa mitää järkee et vatsat omana päivänä. jos haluut 6kertaa käydä ni miks ei esim. työntävät/vetävät/jalat 3on 1off tyylillä

Ja mitä vikaa 6 jakosessa on? ehtiiks muka palautua lihakset sitte kaikista supereista ja tiputusseteistä muutamassa päivässä? toinen juttu et juoksen aina 20 min treenin päätteeksi nii saa vähä cardioo mukaan ;)

Mavesta olisi silti kiva tietää?

6 jakoinen:

1. kädet
2. vatsa
3. selkä
4. rinta
5. olkapäät, epäkkäät
6. jalat

Oisit ees jakanu jalat kahtia eli takareisiin ja etureisiin, mutta ei ku vatsalle oma päivä...

Back
Ylös Bottom