Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No mitenkäpä ratkasisit tuon iha näin maalais järjellä?
Eli toiselle latsille enemmän rasitusta.
No ei todellakaan näin heti alkuun. Tää tässä pakkiksessa on vikana, kun täällä pääsee ihan kuka vaan leikkimään jotain helvetin gurua ja neuvomaan toisia.
Ite suosittelen alkuun tekemään ihan normisti, mutta keskity siihen, että saat tuntuman molempiin latseihin, etkä siihen dominoivaan. Kyllä se se jälkeen jäänyt latsi saa nopeesti kiinni isomman veljensä.
Molemmilla kerroilla lekurit sanoneet ettei muka ole mitään eroa jalkojen pituuksissa. Myös kuitenkin esim kyykätessä oikea jalka ottaa selvästi enemmän osumaa kuin vasen. Seuraavaksi on vissiin mentävä oikealle fysioterapeutille...

Jaa miksikäs näin? Perustele mulle. Miksei vois tehdä sille jälkeenjäänelle latsille jotain lisäliikettä, että saadaa se tasapaino selkään? Äkkiähän siinä käy niin että ero vaan kasvaa.No ei todellakaan näin heti alkuun. Tää tässä pakkiksessa on vikana, kun täällä pääsee ihan kuka vaan leikkimään jotain helvetin gurua ja neuvomaan toisia.
Ite suosittelen alkuun tekemään ihan normisti, mutta keskity siihen, että saat tuntuman molempiin latseihin, etkä siihen dominoivaan. Kyllä se se jälkeen jäänyt latsi saa nopeesti kiinni isomman veljensä.
Jaa miksikäs näin? Perustele mulle. Miksei vois tehdä sille jälkeenjäänelle latsille jotain lisäliikettä, että saadaa se tasapaino selkään? Äkkiähän siinä käy niin että ero vaan kasvaa.
Jaa miksikäs näin? Perustele mulle. Miksei vois tehdä sille jälkeenjäänelle latsille jotain lisäliikettä, että saadaa se tasapaino selkään? Äkkiähän siinä käy niin että ero vaan kasvaa.
Voi tietty olla että sulla vetää toinen jalka esim enemmän ulos kun kyykkäät, eli toispuoleista tekniikkavirhettä. Sitten voi olla pronaatiota vain toisessa jalkapohjassa... ylipronaatio voi sentinkin 'lyhentää' jalkaa verrattuna ryhdikkääseen jalkapohjaan. Pronaatiotuilla korjautuu tommoinen, ja molempiin jalkoihin se kantsii laittaa jottei toispuoleista korotusta tuu sen tuen myötä. Tai sitten voi sulla olla vaan esim lonkka niiiiiiin juntturassa että vetää vinoon tekniikan.
Mutta kyllä se on fysioterapeutti joka nuo tsekkaa.![]()
[...]vasen jalkapohja on "lättänämpi" kuin oikea. Eli jalkapohjan sisäsyrjä on vasemmassa jalassa alempana kuin oikeassa. Voi vissiin johtua jopa siitäkin tuo toispuoleinen rasitus? Auttaisko tähän ne oikeanlaiset tukipohjalliset?[...]
Mun tapauksessa terapeutti siinä väänteli ensin hetken käsin ja todettuaan jumituksen asteen olevan helvetillinen, vyötti itsensä turvavyöltä näyttävällä remmillä mun yläreiteen. Makasin siis hierontapöydällä selälläni ja se naisterapeutti veti sitten mun jalkaa sivullepäin lonkasta, punnertaen samalla polvesta ja hoitopöydästä. Antoi sitten venyä puolisen minuuttia ja sitten samaa lisää. Ja kyllä muuten venytti mukavasti. Huvitti vain sen venytyksen näennäinen brutaalius. Kun lähdin terapeutilta niin tuntui reisiluut loksahtavan takaisin lonkkiin kiinni. :D[...]Miten nuita lonkkia ois hyvä venytellä? Lääkäri antoi viimeksi vain ohjeet pohkeiden venyttelyyn ja varpailla pitäisi tehdä "lehdenluku" -harjoituksia. Eli istutaan ja yritetään varpailla selata avoinaista lehteä. Jokaisella varpaalla vuorotellen käännetään sivuja eestaas.

Timse, oliko sulla saman puolen reisi ja latsi isommat kuin toisen puolen? Mulla on oikea reisi huomattavasti vasempaa isompi ja vasen latsi taas oikeaa isompi. Turha tässä tosin on vielä minnekkään fysioon lähteä, luultavasti ajan myötä siitä tasoittuvat.
Kyllä mä suosittelen että kävisi tsekkaamassa ainakin rakenne-erot mahdollisimman pian, niin on se pois päiväjärjestyksestä ja tietää että tekniikalla homma korjautuu. Jottei tuu tahkottua sitä eroa vain suuremmaksi.Kyllähän ne tuohon auttaa. Niitä pronaatiotukipohjallisia on kahta sorttia, semmoisia 5cm lättyjä, ja sitten puolipohjallisia jotka menee kantapäästä päkiään. Ainakin citymarketista löytyy molempia. Kannattaa semmoiset puolipohjalliset ottaa ehdottomasti lättyjen sijaan, pysyvät paremmin paikallaan ja ovat tukevampia... aluksi vaikka treenikenkiin. Ne tuntuu aivan järkyttäviltä aluksi jos pronaatiota tosiaan on, saattaa jopa aiheuttaa särkyä. Käytännön probleema lienee enemmän se että ne ei tahdo mahtua kaikkiin kenkiin ja kevyestä kengästä tulee selvästi raskaampi niiden kanssa.