Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Meta title: 💥 Kuvia Pakkiksen Mikestä? – Q&A joka selvittää onko legenda lihaa, luuta vai pelkkää foorumimyyttiä

Meta description: Keskustelua PakkisMiken kuvista, taustoista ja yleisön kysymyksistä – kuka mies on ja mitä haluat tietää?**

Mites sitten se Lihavainen, kun näytti ihan samalta, kuin mitä hän näytti 90-luvulla. Toki sinä ilmeisesti vastasit vain treeneistä? Että onhan niitä paljon muitakin muuttujia. Mutta jos muukin on kunnossa, niin kuin hän hcbb badäässinä huuteli, niin miksi hän ei kehittynyt?

Treenautin Jukkaa yhden kuukauden. Kysykää Jukalta kehittykö jo tuossa ajassa, vaikka ei kyennyt toteuttamaan ohjeita kunnolla. Asuin tuon ajan Helsingissä ja olin joka treenissä mukana.

Kyllä minä Pesi tein negatiivisia hakissa pelkällä kelkalla. Mistä nämä ihmiset heittelee näitä juttua?
En ole ollut hirveän kiinnostunut vielä tuosta valmennuksesta, joten noita ei montaa ole. Mutta kaikki treenikaverit ovat kyllä kehittyneet kanssani hurjaa vauhtia.

- - - Updated - - -

Eiköhän suurin osa huipuista treenaa ihan perustreeniä, eli 4*8-12. Ilman pudotuksia jne.

SUPERMASSAN TREENIT 1997

Maanantai-päivällä noin kello 12.00 (Pohkeet ja reidet)

Reisiojennus (David koneella) 2x6-8 (220kg) *
Smith-jalkakyykky 2x6-8 (320kg) *
Jalkaprässi 2x6-8 (650kg) *
Hack (jalkaterät yhdessä ja kantapäät pienen korokkeen päällä) 2x6-8 (220kg) *

Illalla noin kello 19.00

Aasianostot 2x8-10 (150kg) **
Pohjeliike istuen 2x6-8 (130kg) *
Hackissa (takaperin) 1x10-15 (100kg)
SJMV 2x6-8 (250kg)*
Reisihauiskone maaten 2x6-8 (70kg) **
Reisihauiskone istuen (davis) 2x6-8 (200kg)*

Näistä saa sellaisen kuvan, että et tainnut hackissa negatiivisia tehdä. Nämä 97-reenit ovat olleet sitten kovasti erilaisia kuin -94? Vai onko tämä koko totuus? Teittekö myös noita Vihavaisen tyylisiä reenejä tuolloinkin?

Treenautin Jukkaa yhden kuukauden. Kysykää Jukalta kehittykö jo tuossa ajassa, vaikka ei kyennyt toteuttamaan ohjeita kunnolla. Asuin tuon ajan Helsingissä ja olin joka treenissä mukana.

Joo, muistelinkin ettet häntä kokonaan mihinkään kisoihin koutsannut.

Uskon että suurin syy siihen, että ei kehitytä on sen jälkeen ettei panosteta tarpeeks se - että treeneissä pysytään mukavuusalueella. Tehdään samoja juttuja vuodesta toiseen ja tuloksetkin ovat samoja. Sinun tapasi oli varmasti hyvä tapa puskea pois mukavuusalueelta = kehitystä. Niin on moni muukin treeni, jossa treenataan kovempaa ja haetaan niitä uusia rajoja.

Mähösessä mä diggailen siitä, että kaveri ei heittele mitään absoluuttisia totuuksia malliin Archey, joka suosittelee kaikille nelijakoista, oli sitten aloittelija tai pro. Tai PoliquinFuhrer mutaatio, jolle hitaat negatiiviset ovat kaikki kaikessa. Erityisesti M&M podcastista se minkä Mähönen mainitsee, että jos ei tiedä, niin ei tarvitse enää selitellä, vaan tunnustaa kyllä. (En nyt tarkkaa sanamuotoa muista). Se on helvetin hyvin sanottu ja harvalla koutsilla on siihen munaa, vaan sitten jatketaan omilla jutuilla, kun tietämys itseltä loppuu.

SUPERMASSAN TREENIT 1997

Illalla noin kello 19.00

SJMV 2x6-8 (250kg)*

Näistä saa sellaisen kuvan, että et tainnut hackissa negatiivisia tehdä. Nämä 97-reenit ovat olleet sitten kovasti erilaisia kuin -94? Vai onko tämä koko totuus? Teittekö myös noita Vihavaisen tyylisiä reenejä tuolloinkin?

Nämä tulokset ovat noin kuusi viikkoa ennen -97 GP:tä. Otin yhden tälläisen niin sanotun voimaviikon. Jos olisin voinut treenata jalkoja niinkuin -94 (mikä on mahdotona ilman oikeaa ja asian osaavaa spottaajaa), niin ei olisi jalat eikä pohkeet olleet niin onnettomat :)

- - - Updated - - -

SUPERMASSAN TREENIT 1997

Illalla noin kello 19.00

SJMV 2x6-8 (250kg)*

Näissä tuloksissa on pieniä virheitäkin, esim tuo prässisarja tuntuu tuolla painolla aika lyhkäseltä. Ja hakkia otin ykkösliikkeenä 400 kilolla.

Joo, muistelinkin ettet häntä kokonaan mihinkään kisoihin koutsannut.

Uskon että suurin syy siihen, että ei kehitytä on sen jälkeen ettei panosteta tarpeeks se - että treeneissä pysytään mukavuusalueella. Tehdään samoja juttuja vuodesta toiseen ja tuloksetkin ovat samoja. Sinun tapasi oli varmasti hyvä tapa puskea pois mukavuusalueelta = kehitystä. Niin on moni muukin treeni, jossa treenataan kovempaa ja haetaan niitä uusia rajoja.

Mähösessä mä diggailen siitä, että kaveri ei heittele mitään absoluuttisia totuuksia malliin Archey, joka suosittelee kaikille nelijakoista, oli sitten aloittelija tai pro. Tai PoliquinFuhrer mutaatio, jolle hitaat negatiiviset ovat kaikki kaikessa. Erityisesti M&M podcastista se minkä Mähönen mainitsee, että jos ei tiedä, niin ei tarvitse enää selitellä, vaan tunnustaa kyllä. (En nyt tarkkaa sanamuotoa muista). Se on helvetin hyvin sanottu ja harvalla koutsilla on siihen munaa, vaan sitten jatketaan omilla jutuilla, kun tietämys itseltä loppuu.

Ei näissä jutuissa ole absoluuttisia totuuksia. Kaikki on enemmän tai vähemmän yhden ihmisen kokemukseen perustuvia juttuja, joilla on saatu tuloksia ja tietenkin tiedettä/tutkimuksia voi käyttää apuna. Tietenkin kaikki ollaan yksilöitä, mikä pitää ottaa huomioon. Olen aina ollut sitä mieltä, että mitä monipuolisempaa ärsykettä, sen parempi.

Kyllähän sinulla geenejä olisi ollut kuvien perusteella. Kuka tietää, kuinka pitkälle olisit päässyt? Mutta täysin oikea valinta jättää yksi sairaimmista lajeista hyvän sään aikana.
Hienoa oli taas kinastella ja saa kansa huveja :) Yritän ehtiä sinne Mayorsille moikkaamaan, kun tullaan kotiin.
Meillä alkaa kohta double-splitti, jossa on 2 treeniä päivässä 3-1 jaolla. Joten ollaan sitten kokoajan salilla. Ilmoittele kun oot tulossa. Tosin mä olen melko varma, että meen tosi pahaan kuosiin tossa systeemissä jos en yhtään tarkkaile palautumista. Kipeän lihaksen treenaamisesta saatu jo kivoja kokemuksia kun alkoi paikat hajoilemaan. Olkapään takia 3 viikon punnerruspaussi, jonka jälkeen tosin sain 140x6. Latsi sai osumaa kun kipeenä vetelin suorin jaloin ja viimeisissä toistoissa venyi latsi kun tekniikka alkaa rakoilemaan. Melko taiteilua natuna koittaa vetää kovaa ja usein.

"Jos minä nyt kelpaan omalla nimelläni todistamaan jotakin Markon treeneistä, niin voin kertoa, että hän käsitteli todella suuria painoja harjoitellessaan Helsingissä Mikonkadun edesmenneellä Gold´s Gymillä vuonna 1994" - Jouni Virtamo

Ei näissä jutuissa ole absoluuttisia totuuksia. Kaikki on enemmän tai vähemmän yhden ihmisen kokemukseen perustuvia juttuja, joilla on saatu tuloksia ja tietenkin tiedettä/tutkimuksia voi käyttää apuna. Tietenkin kaikki ollaan yksilöitä, mikä pitää ottaa huomioon. Olen aina ollut sitä mieltä, että mitä monipuolisempaa ärsykettä, sen parempi.

Näin juuri mutta lähes aina jokaisen pitempään toimivan metodin sisältä löytyy suhteellisesti raskaalla kuormalla toteutettavat positiivisest ja negatiiviset osiot, kuten Maken ja Jukan harjoituksesta. Itse asiasa se sisältää niitä useassa pisteessä. Kuinka alas se suhteellisesti raskas on ajettu riippuu kaikesta siitä, mitä siihen ympärille/eteen on kasattu. Maken ja Jukan painot ovat esimerkiksi varmasti saman harjoitteen lähtötasolla eritasoilla, joissakin liikkeissä selvästikin eritasoilla. Metodilla, jossa lihas ajetaan esimerkiksi volyymilla hermostokselliseen loppuun ennen kuin ollaan missään vaiheessa harjoitetta/harjoitusta käytetty lihasta esimerkiksi lähellä hetkellistä positiivista maximia, ei voi toimia pitkään. Keho alkaa adaptoitumaan kohti ominaisuuksia, joilla ei ole mitään yhteistä rajapintaa isommat lihaksen kanssa. Hetken aikaa tälläinenkin metodi toimisi, koska lihaksen veritilavuuden kasvu vastaisi omalta osaltaan riittävästä läpimitan kasvusta mutta pian tämäkään ei riittäisi kompensoimaan metodin muita puutteita.

Tuosta mentulasta vielä, yhden vuoden treenasi pelkkiä giantsettejä, lihaa +0 kiloa lisää. Nyt treenaaa isoilla pianoilla + gianteilla niin se 15kg, eikö juuri kehunut että elämänsä kovimmat voimat ollut ennen vuodenvaihdetta. Eli kumman piikkiin te sitten kehityksen laitatte, gianttejen vai niitten isojen painojen.

Yhden hurjan muutoksen olen nähnyt pienillä painoilla ja se oli Mursun Ilkka, miehen jalat eivät olleet todellakaan mitkään kauhean massiiviset vuosi ennen ensimmäistä kehonrakennuskisaa, useasti näin treenaavan aikas pienillä pianoilla mm. askelkyykkyä harjanvarrella, 200-300kg+kelkka präississä. Mites kävikään noviisien kovimmat kintut. Make taisi tuohon aikaan Ilua valmentaa.

Asioilla ei ole yhtä ainutta puolta mutta jos pystyy treeenamaan isoilla painoila omaa myös isot lihakset, se on varma. yksi esimerkki, kovimmat pystypunnerrukset olen videoilla nähnyt Markus Ruhlilla = isoimmat olkapäät.

Tuosta mentulasta vielä, yhden vuoden treenasi pelkkiä giantsettejä, lihaa +0 kiloa lisää. Nyt treenaaa isoilla pianoilla + gianteilla niin se 15kg, eikö juuri kehunut että elämänsä kovimmat voimat ollut ennen vuodenvaihdetta. Eli kumman piikkiin te sitten kehityksen laitatte, gianttejen vai niitten isojen painojen.

Yhden hurjan muutoksen olen nähnyt pienillä painoilla ja se oli Mursun Ilkka, miehen jalat eivät olleet todellakaan mitkään kauhean massiiviset vuosi ennen ensimmäistä kehonrakennuskisaa, useasti näin treenaavan aikas pienillä pianoilla mm. askelkyykkyä harjanvarrella, 200-300kg+kelkka präississä. Mites kävikään noviisien kovimmat kintut. Make taisi tuohon aikaan Ilua valmentaa.

Asioilla ei ole yhtä ainutta puolta mutta jos pystyy treeenamaan isoilla painoila omaa myös isot lihakset, se on varma. yksi esimerkki, kovimmat pystypunnerrukset olen videoilla nähnyt Markus Ruhlilla = isoimmat olkapäät.

Näinhän se hyvin useasti menee miten Ilkka tuossa juuri sanoi

ps. eikä tarvi kellään sitte linkitellä kuvia mistään voimannostajista ynms. nyt puhutaan kehoilun näkökulmasta, varmasti isommat treenipainot on yksi "avain onneen" muutenhan kukaan ei reenaisi nousujohteisesti jne.

Näin juuri mutta lähes aina jokaisen pitempään toimivan metodin sisältä löytyy suhteellisesti raskaalla kuormalla toteutettavat positiivisest ja negatiiviset osiot, kuten Maken ja Jukan harjoituksesta. Itse asiasa se sisältää niitä useassa pisteessä. Kuinka alas se suhteellisesti raskas on ajettu riippuu kaikesta siitä, mitä siihen ympärille/eteen on kasattu. Maken ja Jukan painot ovat esimerkiksi varmasti saman harjoitteen lähtötasolla eritasoilla, joissakin liikkeissä selvästikin eritasoilla. Metodilla, jossa lihas ajetaan esimerkiksi volyymilla hermostokselliseen loppuun ennen kuin ollaan missään vaiheessa harjoitetta/harjoitusta käytetty lihasta esimerkiksi lähellä hetkellistä positiivista maximia, ei voi toimia pitkään. Keho alkaa adaptoitumaan kohti ominaisuuksia, joilla ei ole mitään yhteistä rajapintaa isommat lihaksen kanssa. Hetken aikaa tälläinenkin metodi toimisi, koska lihaksen veritilavuuden kasvu vastaisi omalta osaltaan riittävästä läpimitan kasvusta mutta pian tämäkään ei riittäisi kompensoimaan metodin muita puutteita.

Kyllä. Niin omat, kuin valmennettavien treenit alkavat lähes aina (riippuu viikosta, joskus mennään etukäteiväsytyksillä ja pidemmillä sarjoilla) raskaalla perusliikkeellä toistojen ollessa 8-10. Voimajaksolla jopa niinkin alas kuin 4 toistoa. Olen itse ehdottomasti sitä mieltä, että mitä isommat painot, niin sen parempi.
Ihmiset tuntuvat tarttuvan tuohon yhteen hakki-sarjaan, jossa tehdään joko autettuja negatiivisia tai negatiivisia toistoja. Niinkuin se olisi koko treeni tai että treenit sillä aloitettaisiin. Ennen sitä tulee aina myös isoja painoja ja se on vain yksi pieni osa kokonaisuutta sekä tehokeino ja erittäin tehokas sellainen.

Akissa arvostan ennen kaikkea asennetta. Ja että sen asenteen saa tarttumaan myös valmennettaviin, on hyvän valmentajan merkki. Jotkut valmentajat valmentavat hurjia määriä, kuinka tehokasta se voi olla? Ja jotkut valmentajat eivät itse katso kertaakaan valmennettavien treenejä, tai ehkä kerran.

- - - Updated - - -

En kyllä ole Ilkan käskenyt treenata pienillä painoilla, ehkä sillä ei vain ollut voimaa ;)

Meillä alkaa kohta double-splitti, jossa on 2 treeniä päivässä 3-1 jaolla. Joten ollaan sitten kokoajan salilla. Ilmoittele kun oot tulossa. Tosin mä olen melko varma, että meen tosi pahaan kuosiin tossa systeemissä jos en yhtään tarkkaile palautumista. Kipeän lihaksen treenaamisesta saatu jo kivoja kokemuksia kun alkoi paikat hajoilemaan. Olkapään takia 3 viikon punnerruspaussi, jonka jälkeen tosin sain 140x6. Latsi sai osumaa kun kipeenä vetelin suorin jaloin ja viimeisissä toistoissa venyi latsi kun tekniikka alkaa rakoilemaan. Melko taiteilua natuna koittaa vetää kovaa ja usein.

Täällä mennäänn samalla jaolla :) Salilla on välillä varmaan yli kolmekymmentä astetta lämmintä panee pikkusen puuskuttamaan ja Gatoradea menee pullo tolkulla :)
Varmasti, jos siellä on tulehdusta ja lihasvauriota edellisestä treenistä, niin jossain vaiheessa paukkuu.

Ja vielä pitää mainita, että kun mentulan Jari alkoi kikkaileen naisten painoilla, niin sai 15 kiloa lihaa ja mikä muodonmuutos laadussa! Kumpaakin tarvii pitkää ja lyhyttä sarjaa.

Noin sano aikanaan Jari Leinokin kun joku kysy siltä seminaarissa että se kuulemma tekee pitkää ja lyhyttä sarjaa, että jos haluaa penkkituloksen ylös niin kannattaako tehdä pitkää sarjaa. Leino vastas että se tekee aina pitkää ja lyhyttä sarjaa. Pienemmillä pitkää alle ja pikkuhiljaa nostaa painoja ja lyhentää niin että tulee molempia. Leino totes vielä et jos hän pumppaa penkkiä kahdellasataa kaksikymmentä toistoa hänen mielestään rintalihakset on kunnossa...

Back
Ylös Bottom