Niin omasta "huomisesta" tässä ollaankin huolissaan.. se kun tuppaa olemaan vähän huono homma tuo holtiton maahanmuutto nääs.. ymmärrätkö?
Vihaiseksi se pistää siinä kohti kun velkaannutaan saman verran kuin käsiojossa tulijat meille maksaa.. otatko sinä velkaa toisten elämisiin..? moni ottaa esim. omien kakaroidensa asioihin.. mutten ole kuullut yhdestäkään joka ottaisi velkaa ventovieraiden kestitsemiseen.
Haluatko sinä näitä naapuriksesi niin että koko rappu haisee gemali safkalle? En minä ainakaan halua. Eikä liioin lämmitä sekään mitä näen tuolla kadun tasolla.. gemalit rääpii ohikulkevia naisia ja haukkuvat huoriksi yms. paskaa. Ei paljon lämmitä ei.
Tekoja tässä vaaditaan.. seurauksista voisi muotoilla: Ei ulkomaan elättejä on yhtä kuin ei ulkomaan elättien kuluja/rötöksiä hoidettavana.
Tämän eteen pitäisi tehdä NYT jotain viellä kun ei ole täysin lähtenyt homma lapasesta kuten monissa EU maissa on jo tapahtunut.
Valitettavasti kulttuurisidonnainen käyttäytyminen on ongelma niin kauan, kuin asiat kotimaassa on huonosti. En puolustele kenenkään huonoa käytöstä ja on totta, että eri kulttuurien väliset erot voivat aiheuttaa omille tottumuksilleen shokin, joskus se saattaa olla ihan tervetullut. En myöskään usko, että minua häiritsisi naapurin vahvatuoksuinen ruoka ja jos häiritsisi, niin ilmoittaisin asiasta. Musta tuntuu, että näin väkivaltaisia näkemyksiä puolustaessa keskitytään esimerkkeihin, joista kenelläkään ei ole edes mitään kokemusta, koska pelko juontuu arkielämän muuttumisesta.
Edit. Suomen kulloinenkin hallitus päättää, mitä tekee maksamallani verorahalla. Suomen kansa valitsee äänestyksellä edustajat ajamaan tärkeänä pitämiään asioita. Jos haluat vaikuttaa lainsäädäntöön, pitää sinun itse ryhtyä poliitikoksi tai toivoa, että kansanedustaja tekee lupaamansa mukaan sen vähän mitä pystyy. Kuitenkin, jos et halua ryhtyä poliitikoksi, niin silloin jää jäljelle vaikuttaminen lähipiirissä ja miten oikeastaan itse vain haluat. Tämän takia suosittelen elämään tiedon, enkä erittäin epätodennäköisten eli lähes turhien pelkojen varassa.