Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Morjes, oon 15v ja painan noin 60kg ja oon 180cm pitkä eli oon aikas laiha :D ja oiskohan kotona esim 5kg käsipainoil jtn 3x20 sarjoi noin. 3 kertaa viikos nii mahdollista saada vähän enemmän hauista näkymiin? ja onko punnerrukset hyvä tapa kehittää ojentajia?
Sitten leuanveto ei ole omalla kehonpainolla tehty liike. Räystäs = apuväline. Puunoksa = apuväline.
:face: Leuanvedossa vastuksena toimii oma keho. Tajuatko edes, mitä kehonpainolla tekeminen tarkoittaa?
Millä omalla painolla suoritettavalla liikkeellä korvata soutu levytangolla, jos leuanvetoa ei voi tehdä?
Olet väärässä. Omalla kehonpainolla tuotettu liike ei sisällä lisäpainoja, kuminauha ei ole lisäpaino, joten kuminauha käy. Muutenhan vatsalihasliikekään ei olisi omalla kehonpainolla tuotettu liike, koska siinä ei käytetä koko kehon painoa.
Ah, internetin väittelyn ihanuutta!
Puhut kyllä ihan puutaheinää :D Vatsalihasliike on kehonpainolla suoritettava liike koska liikkeessä olevan resistanssin tuottaa keho. Samoin on leuanvedossa. Ja punnerruksissa. Kaikissa se liikettä vastustava voima tulee painovoimasta joka vaikuttaa kehoon. Ihan riippumatta vaikka siitä leuanvetotangon painosta.
Kuminauhassa, lisäpainoissa ja paineilmalaitteissa vastus syntyy vaikutuksesta johonkin muuhun kuin omaan kehoon.
Itseasiassa kuminauhaa lähinnä on paineilmalaite. Molemmissa varastoidaan kineettistä energiaa potentiaalienergiaksi.
PS.Jos lasket leuanvetotangon apuvälineeksi niin sen jälkeen maapallolla ei ole ainoatakaan ilman apuvälinettä tehtävää liikettä. Tarvitset ainakin lattian. Se on apuväline siinä missä leuanvetotankokin.
Mites vatsarulla, jumppapallo, puolipallo tai tasapainolauta? :D Omalla painolla vai ei?
Omalla painolla. Ellet tietty heittele niitä esineitä niin se on sitten eri asia.
Kyllä jos kysytään omalla kehonpainolla tehtäviä liikkeitä, niin ne yleisesti käsitetään ilman apuvälineitä tehtäviksi liikkeiksi.
Tottakai ne on omalla painolla tehtäviä. Ne on omalla painolla suoritettuja, missä toimii jokin apuväline, mikä tuottaa vastusta. Tässä Voidi kertoo meille, kuin omalla painolla tehtävät liikkeet käsitetään liikkeiksi, joissa ei käytetä apuvälineitä.
Joten minun logiikkani mukaan kuminauha on apuväline omalla painolla tehtävään liikkeeseen. Sovitaanko siis niin, että te voitte ajatella ettei näin ole ja säästää yöunenne, mutta minä saan aivan vapaasti olla kuinka typerä tahansa ja jatkaa näin ajattelemista.
Ja kevennykseksi tässä 44 kovaa omalla painolla tehtävää liikettä, missä käytetään myöskin vatsapyörää ja jumppapalloa.
Käykö ihmiset salilla perjantaisin? Tai järkevämmin ilmaistuna, onko saleilla yleisesti vähemmän porukkaa perjantaisin? Normaalisti tykkään käydä 14-15 välillä salilla(jos mahdollista) jolloin pääsee rauhassa riehumaan, koitan scouttailla josko pitää henkisesti valmistautua näkemään muita yksinäisiä sieluja siellä tänään illalla. Tietenkin tääkin on salikohtasta, mutta itsehuomannut että esim vkl kukaan ei käy, josko perjantai-illat olisi samalla tavalla jumalan lahja?
Itse käyn, ja varmaan moni muukin koska kun treeniohjelmia kattoo, perjantai on aika yleinen päivä siellä... Kuitenkin ainakin omalla salilla on vähemmän porukkaa, ainoistaan ne tavalliset konkarit siellä ähkii kuten aina
Heips!
Nyt on niin, että pakaralihakset on menneet niin totaalijumiin, että tänään toista kertaa hierojalla käydessä lähes itkin tuskasta niitä käsiteltäessä. Oisin itkenyt ääneen, jos olisin kehdannut. Kotimatkalla nyyhkiessä tuli mieleen, että voisikohan kaapissa lojuvista Voltareneista olla apua tähän vaivaan silleen kuuriluonteisesti? Aiemmin sain ne niska-hartiajumiin, joten...??? Kun ei viitsisi millään ihanasti edenneitä pepputreenejä jättää väliin nyt eikä jatkossakaan, sen verran on jo tullut panostettua niihin.
Ja joo, venyttelen joka ikinen kerta salilla 15-20 min, illalla lisää ja foamroller päälle pari, kolme krt viikossa.
Juurikin tällästä vastausta toivoin, normaalisti kun salille pamahtaa illalla niin menee aina tandem -mallisiks jos haluaa tangolla jotain tehdä. Tässä on kyllä muutenkin omituinen vuosi tulossa, ainakin allekirjottaneen salilla käy _vieläkin_ ihmisiä, eikö niiden pitäny lopettaa helmikuussa?