Salikomediaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🤣 Salikomediaa? – kun rauta, egot ja arjen sekoilut muuttuvat tahattomaksi stand-upiksi

Meta description: Keskustelua salien koomisista hetkistä, mokista, tyypeistä ja legendoista – kaikki ne jutut jotka naurattaa vielä vuosien päästä.

Yläastelaiset salilla liikuntatunneilla. Kolme istu vierekkäin säädettävällä penkillä ja teki hauiskääntöä käsipainoilla, kaks istu alataljassa vierekkäin ja teki hauiskääntöä käsipainoilla ja pari seiso peilin edessä ja teki hauiskääntöä käsipainoilla. Miksei ne opettajat vois opettaa niille paria kunnon liikettä tai jotain ohjelmaa. Paitsi ei ne osaa ku omien kokemuksien mukaan liikunnanopettajat opiskelee 90% opinnoistaan lentopalloa ja pesäpalloa. t: ent. koululiikunnan ystävä

tämähän on itsestään selvyys...
pojat treenaavat hauista sen takia koska se on "voiman" merkki:D

Täällä ei sitten jatkossa jauheta enää viestiäkään offaria mistään vetoremmeistä/pipoista/hihattomista paidoista. Puolet koko ketjun uusista viesteistä joutuu aina poistamaan, kun on sellasta paskaa ettei mitään rajaa. Jatketaan taas niillä tarinoilla salikomediasta kiitos.

Emmä nyt tiedä onko tää sitten niin komediaa vai meniskö enempi johonkin "vitutusketjuun". Tänään oli hieman huono päivä ja menin salille sillä fiiliksellä että nyt tämä kynis nostelee sen verran rautaa kun vaan suinkin jaksaa.. en oikein ollut juttutuulella, mutta eihän sinne salille juttelemaan mennäkkään, ja harvoin joku väkisin tulee pitkiä puheita pitämäänkään.

Noh, tänään sitten kuitenkin kohtalo päätti että on se päivä kun joku juttelee väkisin. :jahas: Olin siellä salilla illalla noin puoli ysistä sinne kymmeneen. Melkein kaikki muut oli jo lähteneet ja ensimmäinen reilu 30minuuttia menikin kivasti. Mennessäni toiselle puolelle salia tekemään T-kulmasoutua (varsinaista T-tankoa siellä ei ole joten normitangolla mutta periaatteessa aika sama liike) huomasin jonkun 40-50v ukon joka kovasti puhui puhelimeen ja tuntui samalla kokoaika kyyläävän. Noh ajattelin siinä että enpä kiinnitä enempiä huomioita.

Tyypin treeni oli semmoista, että se puhui luuriin joku 10-15min katsellen samalla (sen mitä ehti nähdä), ja sen jälkeen kävi tekemässä sarjan vatsoja ja taas sama alusta. Aattelin että eipä siinä, kukin tavallaan. Mutta eihän se siihen jäänyt. Tätä jatkui aika hyvän aikaa ja ehdinkin siinä jokusen eri liikkeen tehdä. Meinasin että kun tässä on nyt tullut viikolla jo tehtyä mavet ja kyykyt, niin tänään otetaan rennommin ja tehdään jaloille ne reiden ojentajalaitteet (etu ja taka) + prässi vaihtelun vuoksi.

Siinä mennessäni etureisilaitteeseen mikä ikinä sen nimi onkaan, hyppäsi tyyppi äkkiä vatsalihaslaitteesta ja tuli yllättäen ihan vastapäiseen koneeseen tekemään peck deckiä siihen muutaman metrin päähän. Itselläni oli kuulokkeet korvilla. Sitten tyyppi alkoi siitä huolimatta puhua. Olisi ehkä pitänyt leikkiä etten kuule mitään (vai olisko ollut liian tylyä?).. noh, keskustelu oli suurinpiirtein tämmöstä:

-*Tyyppi sanoo jotain*
-*kuulokkeet pois korvilta* Hä, ai mitä? (fiiliksen vuoksi hieman ehkä nihkeellä äänensävyllä)
- Aika huono kuuluvuus täällä puhelimilla kun ei hirveesti ole tuota kenttää!
- Jaa niin aivan *kuulokkeet takaisin*
...
-*Sanoo jotain mitä en kuule*
-*kuulokkeet pois* Ai mitä?
- Onko tää pitkään ollu tämmönen?
- Ai mikä?
- Tää sali?
- Ööö.. siis hä?
- Niin minä olenkin tässä 20 vuotta ollut tauolla niin onko tää sali ollut pitkään tämmönen?
- Jaa, kai nää uudet laitteet tuli muutama vuosi sit tai jotain *kuulokkeet takaisin*
...
-*sanoo taas jotain*
- Ai mitä?
- Niin että ihan hyviä nämä uudet laitteet!
- Jaa, joo ei näis mitään vikaa..
- Joo minulla meni tuo nilkka tuossa niin nyt oon tässä tekemässä tämmöistä kuntouttavaa... tosiaan huonosti tuo puhelin kuuluu täällä!
- Joo okei ne on pitkiä noi kuntoutukset joskus
...jne.

No samaa settiä sitten hetki jatkui, eikä tahtonut saada rauhaa tehdä sarjaa, joten vaihdoin laitetta ja tyyppi palasi takaisin tohon pitkä-puhelu+sarja-vatsoja-rutiiniin. Aattelin että onneksi tässä on treeni lopuillaan, ja pakenin toiselle puolelle salia tekemään vielä yhden liikkeen.. niin eikös tämä hyyppä tullut perästä noin parin nopean sarjan jälkeen. Mitään se ei tosin sinne enää tullut tekemään, vaan pällistelemään sen toisen puolen ovelle ja jatkoi "jaa.. niin täällä onkin näitä Davidin koneita, näitä olikin sillon joskus aiemmin!". Aattelin että nyt saa riittää ja treenikin aika hyvin takana, joten painuin huoneesta ulos sinne käytävälle pakkaamaan kamat niin hyyppä seurasi perästä ja totesi siinä:

"Jaa, se onkin sitten tämän päivän urakka tässä! Taidankin lähteä kotia!"

Freeeedoommmm..! :dance:
Hieman huvitti tuo vika heitto kun sen mitä ehti nähdä niin se teki aika monta sarjaa vatsoja, yhden sarjan peck deckiä puhuessaan, ja puhelimessa oli varmaan 3/4 ajasta ainakin.

Koomista tästä tekee ehkä sen, että silloin kun on huonompi päivä ja ei todellakaan halua salilla kesken sarjojen ruveta juttelemaan kelleen randomille etenkään kesken väännön, niin juuri silloin joku vastaava tapaus ilmestyy puhumaan väkisin, ja vaikka koitat vastailla mahdollisimman niukasti ja heittää napit korviin takaisin että toinen hiffaisi niin not a chance.. :evil: Kyllähän tuo jossain vaiheessa jo rupesi huvittamaan itteäkin sen ärsytyksen lomassa. :face:

Pahoittelen anti-sosiaalisuuttani :hyper:

Ei nyt varsinaisesti mitään suurta komediaa, mutta nyt kun olen viikon ajan treenannut täällä Hollannissa niin olen huomannut että onhan tämä salikulttuuri täällä aikamoista komediaa Suomeen verrattuna. Salilla ei näe yleensä muuta kuin "nättejä poikia" tukat viimeisen päälle laitettuna ja Lacosten paidat päällä. Sitten väännetään pelkkiä vipareita ja hauiskääntöjä pari tuntia ja jokaisen sarjan välissä tietenkin poseerataan peilin edessä.

En tiedä olenko itse vain tietämätön ja kyseessä on joku elämää suurempi loppuojennusreeni, mutta kun tasaisin väliajoin näkee penkissä tehdävän toistoja jotka jäävät rinnasta varmaan vähintään sen 15cm ja nytkytetään lähinnä sitä viimeistä ojennusvaihetta. Itse kun olen aina elänyt siinä uskossa, että penkkipunnerruksen oleellisin vaihe on aika pitkälti se venytys mikä tulee laskettaessa tanko rinnalle asti sekä lähtövaihe rinnalta. Eikä tässä nyt ole koskaan kyseessä ollut tosiaankaan mitään hirvittävän kehon näköisiä reenaajia kyseessä.

Minulla on ainakin pelkästään salilippis, menee päähän kun lähden himasta salille ja lähtee pois kun tulen takaisin salilta.
Toi on semmoinen psykologinen juttu, vähän sama kuin Arsi Harjun huivi! :D

Höhö, tuo salilippis menee samaan psykologinen juttu -kategoriaan legendaaristen panohanskojen kanssa :D

En tiedä olenko itse vain tietämätön ja kyseessä on joku elämää suurempi loppuojennusreeni, mutta kun tasaisin väliajoin näkee penkissä tehdävän toistoja jotka jäävät rinnasta varmaan vähintään sen 15cm ja nytkytetään lähinnä sitä viimeistä ojennusvaihetta. Itse kun olen aina elänyt siinä uskossa, että penkkipunnerruksen oleellisin vaihe on aika pitkälti se venytys mikä tulee laskettaessa tanko rinnalle asti sekä lähtövaihe rinnalta. Eikä tässä nyt ole koskaan kyseessä ollut tosiaankaan mitään hirvittävän kehon näköisiä reenaajia kyseessä.
Aina pitäisi olla perillä siitä mikä on liikkeen tarkoitus ennen kuin voi oikein ottaa kantaa. Kokeilepas joskus tehdä tuota "lankkupenkkiä ilman lankkua", on ojentajille hyvää treeniä. Itse olen huomannut, että ilman lankkua oikea korkeus on vaikea määrittää hallituissa nostoissa, mutta tuolleen nytkyttäen se löytyy ikään kuin automaattisesti. Saattaahan se olla koomisen näköistä ja koomistakin jos kyseessä on penkki-rintapäivä.

Ei nyt varsinaisesti mitään suurta komediaa, mutta nyt kun olen viikon ajan treenannut täällä Hollannissa niin olen huomannut että onhan tämä salikulttuuri täällä aikamoista komediaa Suomeen verrattuna. Salilla ei näe yleensä muuta kuin "nättejä poikia" tukat viimeisen päälle laitettuna ja Lacosten paidat päällä. Sitten väännetään pelkkiä vipareita ja hauiskääntöjä pari tuntia ja jokaisen sarjan välissä tietenkin poseerataan peilin edessä.

Tää teksti oli just sitä mitä näkee täällä Pristinassa. Haukka, olkapää, ojentaja, vatsat joka treenissä, ja sit peilin/muiden edessä katsellaan vatsoja ja habaa !!

Höhö, tuo salilippis menee samaan psykologinen juttu -kategoriaan legendaaristen panohanskojen kanssa :D

Ei jumalauta!:D

On mulla myös samat housut, paita ja kengät aina salilla(välillä tosin menevät pesukoneen kautta).;)

Eilen tuli taas todistettua hienoa yhteishenkeä salilla.

Noin 15v maahanmuuttajia tuli salille isolla porukalla. Yksi treenasi ja muut oli ilmeisesti vaan mukana odottelemassa. Farkut jalassa ne kuitenkin sitten ensin treenaili ja lopuksi istuivat jumppapalloilla puhumassa paskaa. Eritoten hymyilytti kun joku meni ja kokeili sitä semmosta konetta missä tehdään kiertäen vatsalihaksia... parin toiston jälkeen kuului kovaäänisesti kommentti "tää on ihan BULLSHIT liike!"

Ei tuossa muuten mitään mutta kun niitä jumppamattoja olisi varmaan muutkin halunneet käyttää missä sitten viettivät lopuksi vaan aikaa, tarviiko sinne salille tulla hengaamaan kun tuo pieni paikka on muutenkin liian täysi hyvin nopeesti.

Eilen tuli nähtyä ehkä kauhein ylätaljatekniikka ikinä. Joku jätkä oli ilmeisesti tyttöystävänsä kanssa salilla. Rempoi siinä ylätaljaa melkolailla kirjaimellisesti selkä lattian suuntaisesti muijan kannustaessa vieressä: "Sisulla menee vielä!"
Tämän upean suorituksen jälkeen ohjeisti vielä tätä tyttöä tekemään samalla tyylillä.

Vieressä ois kyllä ollut alatalja vapaana..

Ainiin. Välillä tyypin piti tietysti pyyhiä hikeä otsalta paidan helmaan siten, että sai samalla vahingossa esiteltyä päkkiä naiselle. :david:

En ole ihan varma onko tämä salikomediaa vai salitragediaa mutta näin kuitenkin tapahtui...

Tein entisellä salillani hauisreeniä, käsipainoilla istuen pudotussarjaa jota varten olin ottanut viereen 20kg, 15kg ja 10kg malmit. Salilla oli samaan aikaan a.k.a. spede-kerho (noin 10 äijää, tekee vain penkkiä (ja on ihan vitun vahvoja (maksimit siinä 110kg), tekee 2h reenin jonka aikana kaikki 2-3 sarjaa = seurustelukerho). Siinä sitten tein omissa oloissani hauiskääntöä kun huomasin peilin kautta että yksi spede oli valehtelematta 40cm päässä mun perseestä nelinkontin lattialla luuppailemassa käsipainoihin kaiverrettuja kilomerkintöjä! Siis niitä mitkä oli juurikin käsissä!!!

Noh, hämmentynyt täysin tästä tilanteesta ja tiputin painot lattialle kesken sarjan. Kysyin edelleen kontallaan olevalta äijältä (noin 35v) että mikä mahtaa olla mielenpäällä? Ei kuulemma mitään sen kummempaa ja äijä lähti taas nojailemaan penkkiin...

Aivan huikea suoritus! Pokka meinas pettää suht pahasti!

Ei tullut mieleen kyseenalaistaa salia, kun sateenkaariliput liehuu pihalla?

Salilla jolla käyn ei ole viikonloppuisin ketään työntekijää ja salin ulko-oven avain haetaan paikalliselta huoltoasemalta ja kaikki tulijat pääsevät sisään. Siksi tämä kyseinen porukka salille pääsikin, en usko että he taustoistaan johtuen ovat maksaneet lippuja.

Viikonloppuna treenatessani salille pamahti noin. 10-15 tummaihoista ihmistä, jokainen näytti sille että kukaan ei tiennyt mitä oli tekemässä ja missä edes oli.

Noh, treenini lomassa kerkesin katselemaan hieman heidän tekemisiään ja se näytti melko huvittavalle: Penkkiä tehtiin mm. siihen tapaan että tankoa nostettiin 3 miehen voimin kun tangon päihin pamahti hieman turhan paljon painoja. Näytti vielä 3 pekkaankin se nostaminen vaikealle kun tangon pidikkeet olivat nostettu ylimpään asentoon :D

Eräs langanlaiha kaveri laittoi tukivyön mahan ympärilleen kun rupesi kyykkäämään 35kg painoilla (tanko mukaan lukien) mutta totesikin että vyössä ei ole tarpeeksi pitkälle reikiä jotta hän saisi sen itsensä ympärille kiristettyä (en muista nähneeni vähään aikaan niin laihaa ihmistä) Noh, jätkät vissiinkin ajatteli tehdä asialle jotakin ja hakivat puukon paikalle. Siinä vaiheessa menin väliin ja sanoin että ette tee salin ainoaan (yleiseen käyttöön tarkoitettua) vyöhön millään puukolla reikää, mutta vaustaksena tuli pelkkää muminaa ja hämmentyneitä katseita.

Eräs Mohammed kikkaili ympäri salia, pullisteli hauistaan peileille ja kun pamahti hyvä kappale soimaan niin hirveä älämölö käyntiin ennen sarjoja (hauiskääntöjä tangolla) ja painoa oli jälleen kerran sen verran että sain lasketuksi 3 "puhdasta" toistoa ja seuraavaan liikkeeseen jättäen painot tankoon kiinni ja tanko keskelle salin lattiaa.

Muutenkin heidän treeninsä oli sellaista 1 sarja per liike. Lähtiessään painot hujan hajan ympäri salia tai kiinni tangoissa.

Hieman huvittuneena jatkoin vielä heidän lähdettyään pois ja toivon etten ikinä enää joutuisi samaan aikaan heidän kanssaan salille, koska treenaamisesta ei meinannut tulla mitään katsellessaan heidän toimiaan :D

Ja tiedän, olen rasistinen ihminen, mutta jos on valitettavaa niin antaa palaa Frankit! :P

Käväsin tuossa viikonlopun aikana naapurikaupungin salilla ja sielä osui ainakin omaan silmään suht huvittava tapaus. Seinällä iso kyltti että kännyköitten tuonti/käyttö salin puolella kielletty niin kyltin edessä röhnöttää 3 jotain tummaihoista kaveria. 2 hölöttää puhelimeen ja kolmas pelas jotain peliä omalla luurillaan. :face:

Smithissä koitin jotain penkkipunnerrusen tapasta vääntää. Viimeseen sarjaan vaihdoin painoja niin, että 2,5kg lätkät uloimmaisina ja eikun tekemään. Sarja loppuun, painot pois ja siinä rupesin sitten ihmetteleen, että enkös mää ny tänne toisellekin puolelle laittanu sen 2,5kg lätkän. Oli sitten viereisen laitteen setä tyylikkäästi napannu sen siitä itelleen :D

Smithissä koitin jotain penkkipunnerrusen tapasta vääntää. Viimeseen sarjaan vaihdoin painoja niin, että 2,5kg lätkät uloimmaisina ja eikun tekemään. Sarja loppuun, painot pois ja siinä rupesin sitten ihmetteleen, että enkös mää ny tänne toisellekin puolelle laittanu sen 2,5kg lätkän. Oli sitten viereisen laitteen setä tyylikkäästi napannu sen siitä itelleen :D
Kunnon lokki! :lol2:

Back
Ylös Bottom