Salikomediaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🤣 Salikomediaa? – kun rauta, egot ja arjen sekoilut muuttuvat tahattomaksi stand-upiksi

Meta description: Keskustelua salien koomisista hetkistä, mokista, tyypeistä ja legendoista – kaikki ne jutut jotka naurattaa vielä vuosien päästä.

Te jotka treenaatta lippis (tai pipo) päässä, niin onko teillä erikseen treenilippis vai kuljetteko kaikkialla siinä samassa hikisessä lippiksessä?

Kerran näin kun eräs mies treenasi salilla alushoususillaan. Ei edes olleet boxerit, vaan sellaiset perinteisemmän mallin pienet alushousut, miksi niitä sitten kutsuisikaan. Tästä on jo vuosia, mutta muistan sen kuin eilisen.

Jos en olisi lopettanut gluteeniviljojen syömistä, en olisi ikinä kehdanut alkaa käydä salilla. Eli: jos kamalasti pierettää, kannattaa kokeilla ainakin ruisleivän syömättä jättämistä.

On muuten pipo aina aamutreeneissä (kun kasvatusvaiheessa oleva kuontalo paskasena EI PYSTY näyttäytymään), hanskat ettei tule kamalasti rakkoja ja hiertymiä, hihaton paita, ettei hienhaju pinty treenipaidan kainaloihin ;)

Lauantaina ravistelin palautusjuomani epähuomiossa korkki auki suoraan treenikassiini, KOSKA samaan aikaan selasin Pakkista :wtf:

Hehe, hauskaa keskustelua salipukeutumisesta. Vaikka sinällään ei muiden pukeutuminen salilla kiinnosta, niin onhan tuo kieltämättä koominen trendi nykyään että monet tuntuvat salille menevän pääasiassa näyttäytymään. Etenkin monet naiset ovat yleensä ykköset yllä vetämässä jotain reidenlähennystä ja -loitonnusta, meikattuna tottakai. Eikä toisaalta ole yks eikä kaks kertaa kun olen nähnyt kuntosalin pukkarissa jonkun äijän vetävän geelillä tukkaa pystyyn ennen treenaamaan lähtemistä ja kieltämättä se vähän ihmetyttää että minkä ihmeen takia jos tarkoitus on mennä hikoilemaan...

Tämmöinen pukkarikeskustelu jäi mieleen, joka pisti tahattomasti palautumisjuoman nenästä ulos.
Kaksi nuorta jannua, lienee 17-18v, keskustelivat kehityksestä ja toinen kertoi lukeneensa tieteellisestä tutkimuksesta, jossa paras kehitys tapahtuu kun vuorotellaan anaboliassa ja kataboliassa. Kertoi kokeilevansa vuoroviikko-metodia, vko anaboliassa ja vko kataboliassa, jolla vältetään kehon adaptaatio. :david:

Hehe, hauskaa keskustelua salipukeutumisesta. Vaikka sinällään ei muiden pukeutuminen salilla kiinnosta, niin onhan tuo kieltämättä koominen trendi nykyään että monet tuntuvat salille menevän pääasiassa näyttäytymään. Etenkin monet naiset ovat yleensä ykköset yllä vetämässä jotain reidenlähennystä ja -loitonnusta, meikattuna tottakai. Eikä toisaalta ole yks eikä kaks kertaa kun olen nähnyt kuntosalin pukkarissa jonkun äijän vetävän geelillä tukkaa pystyyn ennen treenaamaan lähtemistä ja kieltämättä se vähän ihmetyttää että minkä ihmeen takia jos tarkoitus on mennä hikoilemaan...

Mikä siinä loppupeleissä on niin hirveen väärin, että haluaa näyttää hyvältä myös salilla? Se on eriasia, jos pelkää että meikit leviää tai sarjatauoilla menee peilin eteen kampaamaan lettiä, mutta kyllä mä mielummin kattelen niitä ykkösetyllä treenavia, kuin likaisissa rikkinäisissä kuteissa treenaavia. Tuleeko jengille jotain alemmuuskompleksia, kun muut näyttää hyvältä ja itse näyttää katseenpoiskääntävältä? Ensimmäinen pukeutumiskomedia tulee mieleen, kun kävin joskus 2000 luvun alkupuolella pienellä hikisalilla ja sinnehän sujahti todella räikesiin violetteihin ihoamyötäileviin shortseihin ja limevihreään ilmeisesti naisten toppiin sonnustautunut mieshenkilö. Napa vilkkui komeasti kun hän venytteli keskellä salia ja siinä vatsan ympärillä oli ainakin 10 kiloa ylimäärästä läskiä...

Hauskempaa mun mielestä on se, kun käydään parikuukautta kuntosalilla ja sitten ollaan niin vihanneskauppiaita kurpitsat kainaloissa. Massaa on kertynyt niin paljon, että normaali kävely ei enään onnistu, joten eteenpäin pitää vaappua tai jopa meloa. Koko vaatekerta on uusittu gaspin logolla varustettuihin ylisuuriin telttoihin. Sieraimet ovat kääntyneet eteenpäin nenän sojottaessa kohti taivasta.

Meikkaamisesta salilla voisin huomauttaa, että syitä on monia. Jos itse suuntaan salille töiden jälkeen, niin kyllä minullakin on silloin tukka laitettuna ja meikit naamassa. Asiakaspalveluhommassa kun olen niin tälläytyminen töihin on selviö, enkä lähde meikkkejä poistelemaan tai tukkaani sotkemaan sen vuoksi että menen salille. :offtopic:

Meikkaamisesta salilla voisin huomauttaa, että syitä on monia. Jos itse suuntaan salille töiden jälkeen, niin kyllä minullakin on silloin tukka laitettuna ja meikit naamassa. Asiakaspalveluhommassa kun olen niin tälläytyminen töihin on selviö, enkä lähde meikkkejä poistelemaan tai tukkaani sotkemaan sen vuoksi että menen salille. :offtopic:

EDIT: Oho, kannattais lukea vähän tarkemmin ens kerralla..

Kyllä jos minäki salille meen jonkun muun menon jälkeen jossa on tarvinnu olla hiukset hyvin ja meikattuna nii salilla oon kyllä samoissa meikeissä.. muuten en meikkaa salille mutta salilla treenin ja suihkun jälkeen meikkaan yleensä jos taas siitä siirryn johonki muualle ku kotiin.

Mikä siinä loppupeleissä on niin hirveen väärin, että haluaa näyttää hyvältä myös salilla? Se on eriasia, jos pelkää että meikit leviää tai sarjatauoilla menee peilin eteen kampaamaan lettiä, mutta kyllä mä mielummin kattelen niitä ykkösetyllä treenavia, kuin likaisissa rikkinäisissä kuteissa treenaavia. Tuleeko jengille jotain alemmuuskompleksia, kun muut näyttää hyvältä ja itse näyttää katseenpoiskääntävältä?
Ei siinä mitään väärää olekaan ja jokainen saa treenata missä asusteissa tai miten pänttäytyneenä haluaa. Mun mielestä se on vaan koomista, että salille tai ylipäätään urheilemaan mennessä pitää varta vasten laittautua jotenkin. Rikkinäiset, paskaiset ja haisevat kamat on sitten toinen ääripää eikä sekään ole hyvä.

Ja voihan se toki niinkin olla, että alitajuisesti olen kateellinen kun joillakin on usean sadan euron jumppavermeet, kun itse treenaan yleensä näissä:
11724523.webp

Se on taas eri asia jos menee suoraan töistä tms meikattuna ja tukka kunnossa, mutta kyse oli siitä että laitetaan tukkaa geelillä kuntoon tai meikataan ennen salille menoa.

Tänään joku jamppa oli siirtämässä penkin telinettä alaspäin sokan irtin ottamisen jälkeen ja luuli kai sen telineen olevan jumissa kun alkoi hakata sitä isolla lukolla kuin kivikaudella konsanaan. Siitä läheltä sitten toinen jamppa neuvoi että teline on vielä lukittuna toisella kierresokalla :D (eli 2x sokat per puoli)

Voi vidduvie, taas täällä huudetaan jostain hihattomista tai pipoista. Mitä sille vitun komedialle tapahtui? Ketä oikeesti kiinnostaa millä vaatteilla kukin treenaa tai kävelee kadulla?

Back to topic at hand:
Pierettäminen salilla, raskaan sarjan aikana romanialaista maastavetoa tehdessäni pieraisin melkeen mavettajaa naamaan joka selän takana mavetti.

Jepulistes.. Mahtaakohan sitä enää kehdata salille mennäkään, kun kävin juuri lidlistä hakemassa hihattoman treenipaidan ja fitnesstukulta tulleessa tilauksessa oli mukana gaspin housut. Taidanpa vetästä samat suomicollarit jalkaan, ettei vaan näytä vinkuheinä ihan tuplauunolta.

Kai noitten shortsien kanssa sulla on vielä noi ihanat punaset villasukat ja sit noi taustalla näkyvät super siistit saappaat? :hyvä:

Vitut ole sun siskos pierut hauskoja

Onpas:D

Ja meikeistä, jos ei ole hikoilun kestävää laatua, itse ainakin pesaisisin pois kun ei siihen hirveästi aikaa kulu. Toisaalta pandatytöt on ihan suloisia, koomisella tavalla. Koomisempaa kuitenkin on se, että tullaan salille laittautuneina ja sitten varotaan hikoilemasta ettei pakkeli tärväänny. Samaa luokkaa on tädit jotka ui tukka laitettuna ja varoo ettei hiuksiin mene vettä:)

Loppupäätelmä: ihan sama vaikka olisi sotkuinen meikki/ei meikkiä/merkkivaatteet/rähjäiset verkkarit/mummon yöpaita kunhan huomio on treenissä eikä siinä miltä näyttää.

Te jotka treenaatta lippis (tai pipo) päässä, niin onko teillä erikseen treenilippis vai kuljetteko kaikkialla siinä samassa hikisessä lippiksessä?

Minulla on ainakin pelkästään salilippis, menee päähän kun lähden himasta salille ja lähtee pois kun tulen takaisin salilta.
Toi on semmoinen psykologinen juttu, vähän sama kuin Arsi Harjun huivi! :D

Back
Ylös Bottom