Mä en noita lukuja jaksa ikinä opiskella, kun sijoittamisessa muistaakseni, jopa simpanssi on pärjännyt paremmin, kuin ihminen:D
Mutta asiaan.
Tuota Saga Furs katselin tuossa ennen osinkoa ja nyt se on jonkin verran enemmän lasketellut tuosta huipusta ja tuolla on joku(ei simpanssi) tehnyt analyysia mikä on aika houkutteleva osakkeen kannalta.
http://keskustelu.kauppalehti.fi/5/i/keskustelu/thread.jspa?threadID=171942&start=3045&tstart=0
Kerros Timba noista luvuista, miltä ne sun silmään näyttää.
Ajattelin tänään tuota 150kpl ottaa jos laskee pikkasen;)
Minä en mikään lukuexpertti ole. Perus tunnuslukuja osaan katsella ja niitä verrata keskenään. Mutta en itse laske mitään "tulevia kassavirtoja diskontaten nykyarvoonsa vai mitä olikaan". Noita laskelmia on maailma täynnä ja hyödynnän niitä. Eli en mä laske mitään "osakkeen oikeaa hintaa" kun ei sellaista ole olemassakaan. Ostan kun on rahaa ja minua houkuttelee ja myyn jos tein virheen tai hinta muuten lähtee ns. lapasesta.
Tuo Saga on varmasti hyvä kassakone omistajalleen. Mutta se pitää musitaa että sykli on päällä nyt. Eli kestääkö se vielä vuoden vai 10 vuotta onkin eri juttu.
Ja sitten se on kanssa mielenkiintoista kun osinkoehdotuksen yli käveltiin kylmästi yhtökokouksessa. Vähän liikaa säätöä minun makuuni vaikka lukujen perusteella onkin kyllä erittäin houkutteleva yhtiö. olen tästä jo sanonut että voi helvetti kun olisi tuossa n. 4 vuotta sitten älynnyt lukea näitä "hiljaisia viestejä". eli yksi tuttu on isohko minkki ja kettutarhaaja ja se silloin sanoin että nyt alkas saamaan turkeista senverran hintaa että pääsee pitkästä aikaa investoimaan. En silloin edes älynnyt että pörssissä on Turkistuottajat joka siis on tän Sagan entinen nimi.