Joo tiedän että et käännytä, etkä painosta, eikä tulisi mielenkään tulla syyttämään jotain muuta, vaikka neuvon mukaan tekisinkin.
Itsehän ne päätökset tehdään ja vastuut niistä kannetaan, sinulta vaan saa todella asiallisia neuvoja ja vastauksia, iso kiitos niistä.
Joo täytyy miettiä ja tehdä ratkaisuja rauhassa![]()
Tuo lainan lyhennys taitaa olla sellainen psykologinen juttu, että saa mielenrauhaa kun lyhentää lainaa :D
Jos saat mielenrauhan siitä että lyhennät lainaa niin tee se! sillä ihan oikeasti mikään ei ole pahempaa kuin "valvoa öitä" talousasioiden takia. Itseasiassa oikeasti viisaat sanoo että jos menetät yöunesi jonkun sijoituksen takia, niin rahat on silloin väärässä paikassa.
Tämä on todella kaksipiippuinen juttu. Toisaalta nyt lyhentämällä lainaa se laina todella lyhenee kun korot alhaalla ja taas toisaalta nyt olisi paras tuottopotentiaali kun korot on alhaalla.
Meillä ei nyt kovin isoja eroja ole tuossa lainanmäärässä suhteessa perheen bruttotuloihin joten ihan riskinhallintamielessä se lainanlyhennys ei ole varmasti huonoin vaihtoehto.
Itse mielelläni jaan tietoa mitä itse olen saanut. Ei se minulta pois ole todellakaan. Itseasiassa monet näistä keskusteluista antaa itselle lopulta todella paljon. Pistää pohtimaan asioita ja se ei ikinä ole pahasta.