Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Sanoisin että joko et välitä arvista ja treenaat vaan kovaa tai jätät treenaamatta. Jos ihotyyppisi on sellainen että arpia tulee helposti, ei sille oikein mitään voi :( Voit tietysti vaihtaa voimapainotteisempaan jalkatreeniin mutta ei sekään täysin arpien tuloa ehkäise.

E: Joo tietysti nuo konstit voi kanssa olla ihan toimivia.

Niin, eipä ne nyt niin paljoa haittaa koska kuitenkin pelkät boxerit peittää jo kaikki alueet missä niitä on..

Joo, no siinä tapauksessa anna mennä vaan. Itelläkin on juuri reisien yläpäässä ja pakaroissa arpia mutta eipä ne paljoa haittaa kun siellä ovat.

Voin itse suositella mitä itselläni on käytössä ja mitkä toimii:)
1 Craze treenibuusteri
2 Mass super gainer
3 Syntha 6 Käytän itse yö prodena
4 treenin aikana Amino-x
5 Mass whey( Lisäprodena käytän)
Kaiken A ja O on Syöt normaalii safkaa, treenaat säännöllisesti ja nukut hyvin:)
Itekkää en saa normisafkasta riittävästi Kalorei nii siks käytän ravintei:D Ja kyllähuomaa tuloksia
Hyviä ja rauhallisia sali treenejä:)

Tää sun lista on ihan tuubaa. Sä saat ne kalorit kyllä safkastakin.

Rasvaprosentti on ainakin sen "melkotarkan" vaa'an mukaan joka eräällä urheiluseuralla oli, niin sen viisi. Lihasta oli yli 50%. Mutta kuitenkin, mitä itse olen perehtynyt niin kreatiini tuo myöskin nestettä lihaksiin. En mä rypsiöljyllä rupee vetää mitään parintonnin kalorilisiä päivälle :D. Pystyn normaali ruokavaliooni toki lisämään extraa, ja muutenkin nauttimaan enemmän proteiini pitosta tavaraa.

Sanotaanko näin etten rupea mitään vanhan kansan konsteja noudattamaan. Heitän varmaankin fitnesstukkuun tilausta menemään. Ja näin alustavasti otan sen mutant mass paketin ja kreatiinit. Kannattasko vielä jotain proteiini valmistetta harkita samaan tilaukseen. Toki voin raejuustoilla ja rahkoilla ottaa melko paljon protskuja.

Tässä nopeasti esimerkki päivän ruuista joista saat 4500 kcalin tuntumassa, sen luulisi kyllä sinun kokoisellekin riittävän massan hankkimiseen mainiosti.

Aamiainen: 150 g kaurahiutaleita, 150 g marjoja, 100 g raejuustoa, 3 kananmunaa ja 2 banaania

Lounas: 200 g broileria, 300 g kasviksia, 170 g täysjyväriisiä ja 300 g meloonia

Välipala: 40g proteiinijauhetta, 40 g pähkinöitä, yksi iso omena ja öljyä

Treenit

Palautusjuoma: 60g proteiinijauhetta, 40g maltoa, kreatiinia

Lounas: 250 g paistijauhelihaa, 800 g perunaa, ripaus ketsuppia, 2-3 tomaattia, yksi kurkku ja 200g ananasmurskaa

Iltapala: 2prk maitorahkaa, 150g marjoja ja 20g öljyä

Ilman mitään kikkailua ja aika hyvällä jakaumallakin vielä perusruokaa....

^Ja jos noin isot annokset ei uppoa niin sitten vaan jaat hieman pienempiin osiin eli pari välipalaa lisää. Tuo on kyllä hyvän näköinen ruokavalion malli, vois itekki ottaa talteen jonnekin, jos ei joskus luovuus riitä ruokavalioiden keksimiseen :D

Ja esimerkiksi aamupala ja iltapala menevät hienosti tehosekoittimen kautta jos juomalla menee helpommin alas.

Voisiko joku suositella treeniohjelmaa salille? Olen 100% aloittelija, 16v. Olisin varmaan löytänyt jonkun hyvän aloittelijaohjelman mutta nyt juuri ei jaksaisi ettiä. Kiitos!

Voisiko joku suositella treeniohjelmaa salille? Olen 100% aloittelija, 16v. Olisin varmaan löytänyt jonkun hyvän aloittelijaohjelman mutta nyt juuri ei jaksaisi ettiä. Kiitos!

Varmaan ne samat jotka sulle kerrottiin jo kaksi vuotta sitten, jos et etsiä jaksa uudelleen enää mitään.

Etsi. Motivaatio on varmaan todella korkealla, jos ei jaksa edes sen verran vaivaa nähdä, että etsisi itselle treeniohjelman...

"ne" ainoa minkä sain sillon vastauksena oli arnoldin g6, ja sitäkään en kyllä rupea tekemään. 1) en jaksa leukoja 2) en jaksa 10 punnerrusta 3)eikä ollut heti ajatuksena että menisin jotain kyykkyjä tekemään ekana päivänä

"ne" ainoa minkä sain sillon vastauksena oli arnoldin g6, ja sitäkään en kyllä rupea tekemään. 1) en jaksa leukoja 2) en jaksa 10 punnerrusta 3)eikä ollut heti ajatuksena että menisin jotain kyykkyjä tekemään ekana päivänä

1) saat kun harjoittelet tai sitten jos ihan pakko niin korvaa ylätaljalla
2) saat kun harjoittelet, eikä siinä punnerruksia tehty vaan penkkipunnerrusta
3) mikset? palapeliäkö sinne salille meinasit mennä tekemään

Hyviä ohjelmia on netti pullollaan, Starting Strength, G6, joku muu yksi jakoinen esim. aloittelijoiden osion FAQ:sta.

Leuanveto tulos kehittyy. Missä käsketään punnertamaan? Miksi et tekisi kyykkyä?
Hieno asenne. :)

Edit: Jo toisen kerran pari minuuttia myöhässä...

Koska en saa edes yhtä leukaa? Ja tarkotuksena olis ettiä ohjelmaa, missä mennään koko kehoa.
Korvaa leuat sitten vaikka ylätaljalla. Eihän sitä nyt koko ohjelmaa kannata hylätä, jos yksi liike ei sovi itselle.
Kyllä G6:ssa "mennään koko kehoa", jos nyt oikein ymmärsin.

Edit: Tietysti monia muitakin hyviä ohjelmia löytyy, Schwartzyn postaamasta linkistä vain etsimään. :)

Koska en saa edes yhtä leukaa? Ja tarkotuksena olis ettiä ohjelmaa, missä mennään koko kehoa.

No voi seitan! tossa mennäänkin koko keho kerralla... Aloittelijalle juuri passeli. Tapoja leukojen parantamiseen on miljoonia jos vain osaat googlea käyttää

Jos lähtökohtaisesti et saa tuota yhtä leukaa, niin totta helvetissä lähdet korvaamaan leuanvetoa ylätaljalla niin kauan että kykenet niitä leukoja vetämään. Vai ajattelitko treenata pelkkää haukkaria. Kuulostaa jotenkin ihmeelliseltä etsiä treeni ohjelmaa, mutta kieltäytyä tekemästä kolmea perusliikettä? Kyykyt, penkki ja leuanveto/ylätalja mukaan. Etsä muuten koko keholtas kehity mihkään.

Back
Ylös Bottom