Moi! Oon käyny salilla about 7kk tähän asti ilman mitään ohjelmaa, treenannu sitä mitä liian monet treenaa, vatsoja, käsiä ja penkkiä :D Ja joskus selkää. Toisaalta mun jalat on aika hyvässä kunnossa, koska olen koko ikäni harrastanut urheilulajeja missä jalat joutuu kovalle rasitukselle.
Olis kuitenkin pari kysymystä:
1. 3-jakoinen ohjelma sopii parhaiten mun aikatauluihin ja salilla käyn 3 krt viikossa. Tuntuu kuitenkin että täällä tuo kolmijakoisen treenit ovat todella lyhyitä. Tein esim. 1. Pvän (Ojentajat, Rinta, Olkapäät jne) ja aikaa meni n. 50 min. Kuuluisko treenin kestää kauemmin, vai onko mulla liian lyhyet palautukset?
2. Oon aika hyvässä kunnossa, painoa on 63kg ja pituutta 168cm, ikää 16. Sixpack näkyy hyvin ylävatsassa mutta alavatsassa ei. Siinä on jonkinäkönen rasvakerros. Riittääkö tuon 1-2kg rasvan poistamiseen vain 3krt viikossa salitreeni ja lisäksi käyn rinteessä (Freestyle-laskettelu) 3-5krt viikossa ja useimmiten mäestä tullaan pois enemmän tai vähemmän hikisinä? Vai täytyykö lisätä erikseen esim. aamulenkki? Johon ei kyllä valitettavasti ole aikaa...
3. Ruokavalio on tällä hetkellä sellainen, että kaloreita en laske, mutta aamuksi pari tummaa leipää kalkkunan ja kevyen juuston kera+ kahvi ja tuoremehu, sit kouluruoka josta pyrin valitseen proteiinipitoisimmat tavarat lautaselle, sit välipala, usein rahkaa tai jogurttia, sit päivällinen joka on vaihtelevasti proteeinipitoista. Lopuksi iltapala jolloin syön usein hedelmiä ja leivän jossa on hemmetisti tavaraa välissä. Viikonloppuna/ 1krt viikossa tulee syötyä muutama sata grammaa karkkia ja jotain kevytlimsaa. Onko ruokavaliossa jotain muuttamista?
4. Löytyykö jostain halvempaa proteeinijauhetta kuin Fast Wheyn vähälaktoosinen mansikanmakuinen jauhe? (Laktoosi-intoleranssi on ja siis nimen omaan vähälaktoosista jauhetta pitäis olla...) Tuo 31 e/ kg prismassa ei oo kovin kukkaro ystävällinen...