Keskustelua otevoimailusta

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Sitä ei välttämättä helposti tajua miten kovia nuo otevoimasuoritukset on, ennen kuin itse kokeilee. Itsekkin kun kokeilin ensimmäistä kertaa pinchiä niin 2x15kg metalliset Leokot jäi maahan ja myös 50kg Leoko oli maassa kuin liimattuna, ei lähelläkään. Veikkaan että suurimmalla osalla salitreenaajista kävisi samoin. 2x10kg sentään nousi :)

Grippereissä sama juttu, ei sitä tarvittavan puristusvoiman määrää ymmärrä ennen kuin itse testaa. Harva sulkee ensimmäisellä yrittämällä edes CoC #2:n tasoista jousta ja #3 tuntuu mahdottomalta, vaikka on ihan lelujousi näille pitkälti yli 3.5 ration jousien sulkijoille. CoC #4:n tasoisen gripperin kun antaa miltei kenelle tahansa käteen niin kommentti on että ei sitä ihminen voi puristamalla sulkea. **ttu se ei liiku mihinkään vaikka alku on jousissa helppo verrattuna loppuun. Siitä voi yrittää päätellä kuinka kovin pitää puristaa että kahvat kohtaa.

Sitä ei välttämättä helposti tajua miten kovia nuo otevoimasuoritukset on, ennen kuin itse kokeilee. Itsekkin kun kokeilin ensimmäistä kertaa pinchiä niin 2x15kg metalliset Leokot jäi maahan ja myös 50kg Leoko oli maassa kuin liimattuna, ei lähelläkään. Veikkaan että suurimmalla osalla salitreenaajista kävisi samoin. 2x10kg sentään nousi :)

Grippereissä sama juttu, ei sitä tarvittavan puristusvoiman määrää ymmärrä ennen kuin itse testaa. Harva sulkee ensimmäisellä yrittämällä edes CoC #2:n tasoista jousta ja #3 tuntuu mahdottomalta, vaikka on ihan lelujousi näille pitkälti yli 3.5 ration jousien sulkijoille. CoC #4:n tasoisen gripperin kun antaa miltei kenelle tahansa käteen niin kommentti on että ei sitä ihminen voi puristamalla sulkea. **ttu se ei liiku mihinkään vaikka alku on jousissa helppo verrattuna loppuun. Siitä voi yrittää päätellä kuinka kovin pitää puristaa että kahvat kohtaa.

Asiallinen postaus Force.

2007 aloitin itse grippailun ja #3 oli eka jousi millä lähdin liikenteeseen. Jäi yli sentin auki kun ekaa kertaa kokeilin. #4 jäi yli 2 senttiä auki. Melkein viisi vuotta joutui tappelemaan nelkun kanssa kunnes meni kiinni. Ja niistä viidestä vuodesta niin YLI VUODEN piti tehdä työtä sen viimeisen millin kanssa. :hyvä:

9.12.2007
meni IM3 ekaa kertaa joten kuten kiinni: http://www.youtube.com/watch?v=m55e_xtuHng&feature=plcp

18.7 2012 IM 4 sulku : http://www.youtube.com/watch?v=TtGdfRQ4xMI

Hidasta puurtamista! :puntti:

Joudukko kuinka paljon ihan erikseen forkuille ym. tekeen lihashuoltoa?

Vähintään joka toinen päivä pitäisi venytellä, syvävenytellä kerran viikossa. Talvella helpottaa kun pystyy käyttämään lunta apuna. Mulla on saunassa mukana, parvekkeella ym isoja pönttöjä lunta millä teen kylmähoitoja. Nyt on pakastimessa vedellä täytettyjä limupulloja millä teen palautteluja. TENS sähkömasiina, viemäriputkia foam rollingiin ja erilaisia hierontalaitteita. Paras on bilteman kiillotuskone. 25e ja tehoaa syvälle lihakseen asti.

Tästä muodostuu kohta joku "Kysy Heimopäälliköltä-ketju" :D

Onko forkkuihin tullut millaset lihat? Jos vetäs rasvat alas niin varmaan erottuis aika kohtuullisesti :D

Kannatan kyllä "Kysy heimopäälliköltä näppäilystä" -ketjua!
Teetkö mitään erikoistreeniä ranteiden vahvistukseen? Plate curl, levering yms?

Sen verran kertyny tota nilaa että jos alkais kuoria niin alta vois löytyä loppujen lopuksi arotuulen raiskaama vinkuheinä. Forkku on ilman mitään pumppeja 40-41cm, aika paljon riippuen siitä millaista treeniä tullut tehtyä.

Mulla oli jo lähtöjään suht vahvat ranteet niin ne eivät olleet se heikoin lenkki. Voimaa oli muutenkin jo suht hyvin eli isoin seikka oli löytää itselle sopivat ja toimivat tekniikat. Mulla on ns. normaalin miehen kämmen eli ei mikään leipälapio. Se on kyllä tuonut tiettyihin liikkeisiin aika paljon lisähaastetta kun ottelee maailman huippuja vastaan. Aika monella ulkomaisella pro ukolla on pääsääntöisesti melko iso kämmen mikä taas auttaa paksujen kahvojen ja tankojen nostoissa. Tietty voima näyttelee isoa osaa mutta kyllä niistä pitkistä näpeistä vaan löytyy etua.

noista forkkujen kokojutuista: tollanen grippailu on melko suurelta osin hermostovoimaa, joten ei se lihaksen koko suoraan merkkaa miten paljon tehoja löytyy. hyvä vertailukohtaa löytyy esim. kiipeilijöistä. vinkuheinäforkuissa voi olla karmeesti enempi voimaa ku bodarin reideltä näyttävässä forkussa. toki sen forkkumassan hankkiminen edesauttaa voiman lisäämistä jo ihan suhteessa poikkipinta-alaan, mutta hermoston työkyky on noissa SE juttu.

mä muuten arvasin, et heimopäällikkökin käyttää vahauskonetta ;) hyvä värkki. pian 9v kokemusta.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
noista forkkujen kokojutuista: tollanen grippailu on melko suurelta osin hermostovoimaa, joten ei se lihaksen koko suoraan merkkaa miten paljon tehoja löytyy. hyvä vertailukohtaa löytyy esim. kiipeilijöistä. vinkuheinäforkuissa voi olla karmeesti enempi voimaa ku bodarin reideltä näyttävässä forkussa. toki sen forkkumassan hankkiminen edesauttaa voiman lisäämistä jo ihan suhteessa poikkipinta-alaan, mutta hermoston työkyky on noissa SE juttu.

mä muuten arvasin, et heimopäällikkökin käyttää vahauskonetta ;) hyvä värkki. pian 9v kokemusta.

Yksi otevoimailun kärkinimistä, Daniel Reinard 60kg eli "hieman alle superraskaan sarjan" on kalliokiipeilijä ja omaa hiton kovat näpit. Todella vahva leveässä pinchissä, hyvä grippereissä ja kehittyy kovaa vauhtia akseleissa. Nostaa omaan painoon suhteutettuna todella kovia romuja. Fyysiset rajat tulee miehellä vastaan kun medley kisassa otetaan molempiin käsiin tasaiselta lattialta INCH painot ja lähdetään kävelemään farkkukävelyä. Jo pelkkä yksi INCH painaa 21kg enemmän mitä mies. Danielin maastavetokunto ei riitä noukkimaan noita järkäleitä niin matalalta näppeihin.

Daniel on muistaakseni eka mies ketä selätti fatmanin ja vieläpä tuplana.

Tää on kova! : http://www.youtube.com/watch?v=dEzGRF7L614&feature=plcp

joo noissa kantelu- ja nostojutuissa muikunruotoset kiipeilijät tottakai häviää. pitää olla se iso perusmassa, et rauta lentää :)

Kuinka tollasta vahauskonetta käytetään hieromiseen? http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/S...ne/Vahaus--ja-kiillotuskone-2-x-95-mm-170882/
Ja onks se tämä?
Itellä on ainakin tämmönen, ja siihen vaan ruhoa alle ja koneella jyristelemään.

dan0750.jpeg

hyvä ois, ettei toi nappi ois semmonen, et pitää pitää pohjas koko ajan. sit vaan ajellaan eli kiekko kontaktiin et ei juuri pyöri, tärisee vaan pirusti. muutama minuutti riittää.
biltemasta mieluummin se halvempi ja ykskiekkonen eli tää:
http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Sahkotyokalut/Kiillotuskone/Kiillotuskone-PM-240-17281/

milesillä on selkeesti joku fetissi/neuroosi/pakkomielle isoista pojista, ku joka välissä pitää tuoda esiin, mitä MIES painaa :D (epäilen fetissiä)

niinku mun isällä on tapana sanoo: "kyllä tuallaanenki miäs voi olla olemas..." :)
se toki kattaa myös sen vähintään 200-kilosen pojun.

On kyllä huimia nostoja, tuli katsottua noita teidän videoitanne youtubesta. Onneksi olkoon vaan!

Kiitos.

Moni pitää grippailua vieläkin homojen hommana tai tekosyynä puuhastella jotain pientä kun ei muuhun pysty. Näitä kavereita on käynyt kokeilemassa lajia ja osa on hurahtanut samantien touhuun mukaan.

Mulla oli aikoinani itselläni myös vastaavaa asennevammaa havaittavissa. FAF PT koulutuksessa mentiin julkiselle paikalle vetämään maksimisyke mäkitreenit sauvoja apuna käyttäen. Hävetti aivan sikana kun aina mollannut noita keppijuttuja ym. Eipä tarvinnut montaa vetoa rykäistä kun oli laatan maku suussa ja ihmetys melkoinen että miten sauvoilla voikin tehostaa niin hyvin anaerobista harjoittelua. Vielä kun tehtiin loikkaharjoitteet samaan tyyliin niin olin jo aika myyty. Enää ei ole sekään "vain" fägettien hommaa..... ;)

Moni pitää grippailua vieläkin homojen hommana tai tekosyynä puuhastella jotain pientä kun ei muuhun pysty.

Tulee ihan mieleen kaverit, kauhee rehviminen ja vittuilu ku vetää parempia tuloksia ku mä salilla perusliikkeissä ja kauhee vittuilu et "vedikkö rippereitä eilen" jne., sitte lyön #1 kouraan ja sanon että puristas kiinni, ei mene ja sitte alkaa kuuluu niitä syitä ettei oo mitään järkee tehdä otevoimaa ku se kehittyy vetoliikkeis jne.,päläpälä.. :D Toinen perus ku ei nouse esim. 50kg leoko jne., kyllä alkaa tekosyitä kuuluu ettei mitään järkee.. Vittu teen jos huvittaa :D Ei varmaan oo mitään järkee tuunata autoonsa jokapäivä ku menee rahaa mut jos kiinnostaa ja haluaa ni miksei muka vois, sama asia. Oon kyllä ajatellu ostaa kaverille sellasen vitun löysän markettigripperin synttärilahjaks ja sanoo et alottele tosta ku sun voimat ei riitä muihin...

Kuinkapaljon muuten Juha nousee maasta tällä hetkellä? Ootko suunnitellu maximikokeilua ja videon nettiin pistämistä täs lähiaikoina? :)

+ pitääpä ostaa tollanen laite ittelle joululahjaks jos palautumises auttaa. Ei maksa niin hirveesti :P Kuinka usein Juha tollasella vetelet?

Suositut

Back
Ylös Bottom