Mikä paras älypuhelin, joukkotappelu, kaikki kaikkia vastaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ossipena
  • Aloitettu Aloitettu
Viimeksi iPhone4:sen paino teki siitä laadukkaamman oloisen. Päättääkää jo.

En ole sanonut noin koskaan.. :face:

[e] nyt kun tarkemmin viestiäsi niin ei saatana sun kanssa.. Ihankun kaikilla apple faneilla olisi sama mielipide kaikesta. Mieti nyt oikeasti.. :face: Varmaan joidenkin mielestä hyvä läppä se, että apple fanit tekee kaiken mitä apple sanoo ja noudattaa Jobsin 10 käskyä. Mutta tuo sun tuli kyllä niin sydämmestä, että olit ihan tosissaan..

Minulla on ollut matkapuhelimia vuodesta 1997, ja yksikään niistä ei ole painanut yhtä paljon kuin tuo Lumia 920. Että sikäli minua hieman ihmetyttää tämä teknologian kehitys. Edelleenkin vinkein puhelin, joka minulla on koskaan ollut oli Nokia 8210, joka painoi peräti 79 grammaa ja meni puvun alareunan käyntikorttitaskuun kerrassaan mainiosti. Sinne ne muutkin puhelimet tungetaan, mutta takin reuna jotenkin venyy näistä nykypuhelimista... Ja jos tuota puhelinta pidät korvalla vartinkin, niin kyllä siinä käsi puutuu - aina ei ole kuulokkeita tai bluetooth-mikrofonia mukana.
Mulla oli 101 joka painoi varmaa likemmäksi puolikiloo:D
Seuraavaksi oli jo Nokian 2110 Gsm joka painoi melkein 250g ja siitäkin selvittiin painon puolesta, vaikka penkki tulos oli yli 50kg vähemmän, kuin nykyään;)
Mutta oikeastin, mikä on jokaisessa ns älypuhelimessa vikana on tuo toiminta-aika!
Itse en ole nähnyt, saatika kokeillut tuota 920, mutta eikö siinä ole mitään muuta moitittavaa, kuin tuo paino:wtf:
Sehän on silloin lähes täydellinen puhelin markkinoilla:rolleyes:

Vittu jätkät käy salilla ja sitten kehtaavat tulla tänne itkemään, että puhelin painaa 100g. "IIIIKS, mun käsi puutuu! :eek:" Painavia puhelimia ei olekaan, on vain heikkoja käyttäjiä.

Note kakkosessa on kyllä loistava akun kesto, menee pari vrk normi käytöllä ja helposti selviää päivästä tehokäytöllä ilman mitään akun säästö hommia...

Vittu jätkät käy salilla ja sitten kehtaavat tulla tänne itkemään, että puhelin painaa 100g. "IIIIKS, mun käsi puutuu! :eek:" Painavia puhelimia ei olekaan, on vain heikkoja käyttäjiä.
Niin joo! Miks puhelin ei sit samantien paina 50 kg? Senkin jaksaa jokainen pakkislainen nostaa. Kovimmat jätkät kantaa mukana puhelinkoppia. Vai oliskohan kyse enemmän siitä käyttömukavuudesta ja ylipäänsä vain "tunteesta"? Jos puhelin painaa ihan homona, niin ei se anna välttämättä hyvää fiilistä.

Niin joo! Miks puhelin ei sit samantien paina 50 kg? Senkin jaksaa jokainen pakkislainen nostaa. Kovimmat jätkät kantaa mukana puhelinkoppia. Vai oliskohan kyse enemmän siitä käyttömukavuudesta ja ylipäänsä vain "tunteesta"? Jos puhelin painaa ihan homona, niin ei se anna välttämättä hyvää fiilistä.

185g onkin niin homona. Tuo on sen 30-50g painavampi kuin S2-S3 ja samalla tavalla vertautuu vanhoihin noksuihinkin.

Ei kai sillä painolla ole mitään merkitystä kun sitä nostellaan eikä paljoa farkkujen taskussakaan mutta esim kevyempien paitojen rintataskussa, suorien housujen taskussa yms alkaa jo kummasti merkkaamaan... Mutta joo, en kyllä itsekkään osaa antaa mitään arvoa jollekkin 50g erolle mutta epäilemättä kahdesta identisestä puhelimesta ottaisi sen kevyemmän.

Sehän tuntuu vain laadukkaammalta, kun on hieman painoa. Esim. Samsung S3 tuntuu halvalta lelulta kädessä, kun on käyttänyt Lumiaa...

Ei kai sillä painolla ole mitään merkitystä kun sitä nostellaan eikä paljoa farkkujen taskussakaan mutta esim kevyempien paitojen rintataskussa, suorien housujen taskussa yms alkaa jo kummasti merkkaamaan... Mutta joo, en kyllä itsekkään osaa antaa mitään arvoa jollekkin 50g erolle mutta epäilemättä kahdesta identisestä puhelimesta ottaisi sen kevyemmän.

Rintatasku nyt on muutenkin vähän huono paikka yli neljän tuuman näytöllä varustetulle puhelimelle. Mulla on työvaatteena puku ja kyllä siellä suorien housujen taskussa menee painavampaakin roipetta ihan hyvin.

Muutaman kymmentä grammaa sinne tänne ei tee mitään, mutta isommat painoerot huomaa kyllä, jos luuria kuskaa esim. housujen taskussa. Painavampi tuppaa pomppimaan vähän epämiellyttävästi taskussa, kun taas esim. tää oma Galaxy S kakkonen on jokseenkin huomaamaton. Fyysisesti tosin himppusen kookas taskussa pidettäväksi.

edit. rintataskussa ei tule kyllä mieleenkään pitää, tai luuri on vessanpöntössä, tiskialtaassa tai missä lienee alta aikayksikön..

185g onkin niin homona. Tuo on sen 30-50g painavampi kuin S2-S3 ja samalla tavalla vertautuu vanhoihin noksuihinkin.
Niin no 30% painoero onkin tosi vähän. Se on tietysti eri asia ketä se haittaa ja ketä ei, mutta kevyestä kun siirtyy tollaseen, niin ei se hyvältä tunnu.

Sehän tuntuu vain laadukkaammalta, kun on hieman painoa. Esim. Samsung S3 tuntuu halvalta lelulta kädessä, kun on käyttänyt Lumiaa...
Niin tai toisinpäin. Lumia tuntuu painonsa takia vanhanaikaiselta, koska painoero Samsungiin on käsituntumallakin huomattava. Jossain menee jokaisella se raja milloin puhelin onkin jo liian painava tullakseen halvan oloiseksi. Painavampi ei ole aina parempi ja kaikki riippuu ihan täysin vertailukohteesta ja siitä mihin on tottunut. Hyväksyn ihan hyvin sen, että painavan puhelimen jälkeen kevyt tuntuu lelulta, mutta sama tapahtuu mulle kun otan painavan luurin käteen. Sekin on halpa kun painavan saa tehtyä halvemmalla.

Niin no 30% painoero onkin tosi vähän. Se on tietysti eri asia ketä se haittaa ja ketä ei, mutta kevyestä kun siirtyy tollaseen, niin ei se hyvältä tunnu.

30% prosentin painoero on täysin merkityksetön kun puhutaan noin mitättömistä painoista. Prosentteina ilmaistuna moni ero näyttää valtaisan suurelta, mutta käytännössä niillä ei ole mitään väliä. Oletko muuten testannut uutta Lumiaa kun osaat sanoa, että se ei tunnu hyvältä?

Oletko muuten testannut uutta Lumiaa kun osaat sanoa, että se ei tunnu hyvältä?
No en mutta tiedän kyllä miltä painoero tuntuu. Esimerkiksi mulla oli ennen SGS1 ja kaverilla oli Desire joka painoi melkein 20g enemmän. Ero oli käteen oikeasti todella huomattava. Mitenkäs sitten joku 50 grammaa? Se on jo ihan oikeasti ihan hirveästi enemmän kun niitä käsissä pitelet. Ei todellakaan ole merkityksetön ero. Kevyessä painossahan pienikin ero on suuri.

E: Niin no kohta pääsen kertomaan ihan oikean arvostelun 920:n painosta, kun työkaveri meni sen tilaamaan.

Kyllä mulle ainakin valmistusmateriaalit merkitsee huomattavasti enemmän kuin pieni painoero. Hyi saakeli kuinka halvan näköisiä Samsungin romut ovat hintaansa nähden. Sisältöön en ota kantaa.

Kyllä mulle ainakin valmistusmateriaalit merkitsee huomattavasti enemmän kuin pieni painoero. Hyi saakeli kuinka halvan näköisiä Samsungin romut ovat hintaansa nähden. Sisältöön en ota kantaa.
Ja mä taas oon vastakkaista mieltä. Ei nää ole mitään vahvistimia mihin lisätään pohjalle vähän rautaa että tulee laadukkaampi ja painavampi tuntuma. Sitä en kiellä etteikö samsung olisi vähän halvan oloinen, mutta se ei haittaa kyllä tippaakaan. Tää on puhelin eikä mikään vitun näyttelyesine. Jos pitää kahdesta valita, niin otan ennemmin sen kevyemmän. Niin erilaisia me ihmiset ollaan. No rajahan se menee tässäkin enkä millaista paskaa tahansa hyväksy, mutta tähän asti Samsungin laatu on ollut täysin riittävä. Toisin sanoen sen käsittely ei vituta. Ei yhtään.

Oon kyllä tästä samaa mieltä.

Tässä syy miksi olen valinnut HTC:n Samsungin sijasta. Makuasioita toki.

Itse vain pidän hulluna tuosta HTC:n kumimaisesta muovista ja hieman painavemmasta fiiliksestä. HTC Desire (se eka) on varmaan ollu hienoimpi luureja koskaa kädessä, siitä kun oltaisiin tehty 4,7" versio. :/

Mä en vaan voi ymmärtää tota painosta stressaamista. Mä en löydä siitä mitään huonoja puolia vaikka kuinka koitan keksiä jos toinen puhelin painaa 150g ja toinen vaikka 200g. Varmaan valitsisin sen painavamman jos olisi identtiset puhelimet muuten. Tai sit en jos se kevyempi olisi vaikka coolimman värinen. Ihan sama oikeesti :D

Back
Ylös Bottom