Terve, minä tässä alottelijana ajattelin kysästä jotain pakkislaisilta. Joten siis olen 17-vuotias jannu ja käynyt salilla noin 9 kuukautta, pituutta 188cn ja paino nyt (bulkilla) 98kg. Eli siis minua on ruvennut vaivaamaan käsien huono kasvu(hauis ja ojentajat) vaikka olen tehny perus voimaliikkeitä ja kaikkimuut lihakset ovat kasvaneet massaltaan todella hyvin, varsinkin selkä. Kun rupesinkäymään salilla niin painoa oli 78kg ja sain nostettua sitä heti alkuun 90 kieppeille. Heti alusta lähtien rupesin treenaamaan 4-jakoisella ja käytin kaikkia maailman lisäravinteita(N.O Xplode, Amino-X, Anabolic Halo Muscletechiltä ja tietysti palaria ja kreatiinia), mutta kädet eivät kasvaneet. Sitten turhauduin ja kuvittelin että mitä enemmän käsiä teen sitä nopeammin ne kasvavat, joten tein joka toinen päivä hauista. Tämä turhautuminen oli noin huhtikuun ja toukokuun aikaan ja samalla kuvittelin olevani dieetillä, minkä tin aivan liian väärin. Söin kerran päivässä tyyliin ja paino tippui 83 kiloon "kesäkuntoon". Kesän aikana päätin ottaa selvää kaikesta ja lueskelin foorumeita ja kaiken maailman salijuttuja ja kaikkialla luki että hauista tehdään noin 3 liikettä 8-15 sarjoja perusliikkeitä (hauiskääntö tangolla, hammer ja yms..). Nyt kesän jälkeen olen muuttanut ohjelmaani 3-jakoiseksi, 2 kertaa viikossa ohjelma läpi ja bulkkaus. Paino noussut kesän lopusta 80- tähän hetkiseen 98kg ja tulokset noussu hyvin (penkki 125kg, mave 190kg ja yms..) kysymys siis on, teenkö nyt oikein käsien suhteen kun reenaan hauista 12 sarjaa kahesti viikossa kolmella eri liikkeellä ja ojentajia saman verran noin perusliikkeillä(dipit,ranskalainen ja talja) vai teenkö vieläkin jotain väärin? Forkkujakin teen kahesti viikossa.
Käsivarrella paksuutta nyt noin 41cm, mutta paksuus ei ole kummoinen:/ olisiko antaa neuvoja?