Mikä on Rankkurin vaihtoehto?
Vaihtoehto mille?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mikä on Rankkurin vaihtoehto?
Kokoomukselle ja SDP:lle, jota kiinnostaisi maamme hyvinvointi vaalikautta pidemmällä tähtäimellä. Kokoomuksessa nyt on muutama naama jo avautunut aiheesta, Vapaavuori viimeksi. SDP ratkaissee ongelmat solidaarisuusveron kaltaisella kosmetiikalla.Vaihtoehto mille?
Osaisitko antaa esimerkkejä näistä vaihtoehdoista, jotka "saavat muutosta aikaan"?Kyllähän muutos pelottaa mutta täytyy äänestysikäisillä sen verran munaa olla että jos kokee kaiken menevän perseelleen niin uskaltaa äänestää sellaista vaihtoehtoa jolla saataisiin edes jotain muutosta aikaan.
Tällä hetkellä vakavimpia ongelmia näyttäis olevan kuntien hyvinvointi yms. palveluiden kilpailuttaminen. ...
Kokeilematta ei voi tietää tuleeko muutosta vai ei.
Kilpailuttaminen/ulkoistaminen vaatii rautaista ulkoistamisen ammattitaitoa. Kun kunnilla sitä ei ole, se joko hoidetaan ammattitaidottomasti tai annetaan konsultille toimeksi jolla monessa tapauksessa on oma lehmä ojassa. Kumpikin vaihtoehdoista on huono ja tulokset sen mukaisia...
Ainakin kerran pitäisi saada kolmen konsensus suora poikki. Tekisi hyvää politiikalle..
Muistini mukaan viime eduskunta vaaleissa tämä suora poikki äänestettiin.
Noh, persujen puolueohjelma ei muutamia yksityiskohtia lukuunottamatta tarjoa sellaista muutosta mitä minä haluaisin.
Voi olla myös ammattitaidon puutetta mut olin käsittänyt että tuo lainsäädäntö pakottaa kunnan päättäjät hyväksymään halvimman tarjouksen ja niiden kädet on sidotut. En tiedä sit miten tarkkoja kriteereitä on mahdollista laittaa siihen tarjouskilpailuun. Luulis että helppoa ois sopimuspaperiin kirjottaa esim. et hommat on hoidettava ajallaan. Näin ei kuitenkaan tapahdu.
Ei tartte halvinta hyväksyä jos tarjouspyynnössä on painotettu esim. laatua...
Noh, persujen puolueohjelma ei muutamia yksityiskohtia lukuunottamatta tarjoa sellaista muutosta mitä minä haluaisin.
Voi olla myös ammattitaidon puutetta mut olin käsittänyt että tuo lainsäädäntö pakottaa kunnan päättäjät hyväksymään halvimman tarjouksen ja niiden kädet on sidotut. En tiedä sit miten tarkkoja kriteereitä on mahdollista laittaa siihen tarjouskilpailuun. Luulis että helppoa ois sopimuspaperiin kirjottaa esim. et hommat on hoidettava ajallaan. Näin ei kuitenkaan tapahdu.
Parempi pysyy hyväksi havaituissa hallituspuolueissa.
Joo no miten sä painotat laatua jos firma lupaa hoitaa urakan tiettyyn hintaan ja jättää sen kuitenkin kesken tai hoitaa puutteellisesti? Tätä siellä käsittääkseni tapahtuu kokoajan. Siivousfirmat on sanonu et ne metsästää vaan niitä tarjouksia ja jättää defaulttina kaikki urakat kesken kun niille ei tuu sanktioita siitä.
Esim. Referensseillä
Sama. Sieltä ei tunnu löytyvän ketään. Perustetaan Jami oma puoluea ja mennään sukkana eduskuntaan seuraavalla vaalikaudella. Luvataan pistää tämän maan budjetti kuntoon. ;) Vaaleissahan pitää aina luvata...
Eikös meillä ollut se joku laillinen bordellikin tai vastaava jo siellä lupausten listalla jos oikein muistan :D
Mä voin tulla mukaan sloganilla: "lupaan olla tukematta yhtään äänestäjien enemmistöä miellyttävää päätöstä - jos ette vihaa mua vielä nyt, niin vaalikauden lopussa varmasti vihaatte". Alivaltiosihteerillä oli aikanaan kappale "te olette huono yleisö". Samaa kahden käden tiukkaa Churchillmaista tukistusotetta kaivattaisiin nyt Suomen politiikkaan. Antipopulistinen vähemmistöpuolue voisi olla hyvä nimi ja tienvarsimainoksessa voisi näyttää äänestäjille keskaria. Puolueen jäsenkirja otettaisiin automaattisesti pois, jos antaa Rita Tainolalle haastattelun.Sama. Sieltä ei tunnu löytyvän ketään. Perustetaan Jami oma puoluea ja mennään sukkana eduskuntaan seuraavalla vaalikaudella. Luvataan pistää tämän maan budjetti kuntoon. ;) Vaaleissahan pitää aina luvata...