WEIGHTLIFTING Painonnostovideoita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja strong
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: Painonnostovideoita – tempaus, työntö ja treenipätkät

Meta description: Painonnostovideoita-ketju: tempaus- ja työntöklipit, treenipätkät, kisavideot, tekniikka-analyysit ja PR-yritykset.

Mun mielestä rakentava kritiikki ei ole kenellekkään huonoksi. Kyllähän muutakin suomen parhaimmistoa arvostellaan, niin miksi painonnoston pitäisi olla uhanalainen? Pitkämäen heittotekniikasta on jauhettu iät, Anton Kuivasen painitaidot, Ahosen lentoasento jne jne.

Nuo "tehkää itse perässä"-huudot on totaalisen turhia. Pitäisikö jokaisen heittää myös 90m keihästä, ennnkun saa ääneen sanoa, tai foorumille kirjottaa, että Pitkämäen tukijalka pettää heitossa, vaikka sen näkee jo melkin sokeakin?

Uskon täysin, että Tokola ottaa täältä vinkkejä kyykkytekniikoihinsa :lol2:

Uskon täysin, että Tokola ottaa täältä vinkkejä kyykkytekniikoihinsa :lol2:

Meni sulta nyt pointti vähän ohi. En sitä tässä nyt tarkottanutkaan, että Tokola ottais näistä vinkkejä, mutta joku muu saattaa jopa saada. Pääpointti nyt oli se, että oli kyseessä sitten Olympiavoittaja tai joku Lavian piirinmestari, niin minkä takia tekniikkavirheistä ei saisi keskustella ollenkaan, jos ei itse pysty samaan. Aika tylsiä keskusteluja tulisi, jos jokainen vaan nostaisi peuku ylös jokaiseen videoon.

ONHAN TÄMÄ NYT PELLEILYÄ! Tokola tällä hetkellä Suomen kovin painonnostaja rigertinkin ollessa intissä. Nii onko kaikkien pakko vain arvostella häntä? käykää vaikka jokainen vuorollaan kokeileen 200kiloo etukyykystä ja lopettakaa toi paskan jauhanta!!!

Koita nyt hyvä ihminen ymmärtää, että tuo Milkon etukyykkytekniikka ei ole lähelläkään optimaalista. Tokola on kova nostaja ja en itse edes menisi tollaista rautamäärää etukyykystä kokeilemaan. Mutta se kun ei ole se pointti.

Toi tekniikkavirhe on hänelle tullut vuosien saatossa ja olisi pitänyt alusta lähtien kitkeä pois. Jatkossa kun raudat vain kasvavat, niin virheellinen tekniikka korostuu entistä enemmän ja sehän ei ole varmaan sinunkaan mielestä hyvä juttu? Kun tekniikka korjataan tossa etukyykyssä, niin aikaisemmin jo esittämäni asiat paranevat kummasti.

Ei tässä ole tarkoitus kenestäkään paskaa jauhaa, päinvastoin.

Tiivistetään muutamien äskettäisten viestin keskustelu: Tekniikka vähän kusee, mutta helvetin kovat raudat.

Lissää videoita :thumbs:

kritiikki on eri asia ku vittuilu. en usko, että kukaan jälkimmäistä tässä tapauksessa ees tekee. tekniikkavirhe on ihan ilmeinen, kuten fergiekin sanoi. ei siitä kahta sanaa. pieni, mutta merkitsevä kuitenkin. se, että milko on suomen huippu, ei merkkaa, etteikö hän vois olla vielä parempi, vai mitä?

mitä paremmaksi haluaa painonnostonkin kaltasessa teknisessä lajissa, en nää mitään syytä, miksi ei kiinnittäis nyansseihinkin paljon huomiota. onnistuneen ja epäonnistuneen noston ero on naurettavan pieni.

oon täysin varma, että milko ite analysoi joka osan nostojaan ja pyhänä tarkoituksena on karsia kaikki ylimääränen sieltä pois. jos haluaa olla paras, pitää osata olla myös nöyrä. siihen omaan kehitykseen kun ei juuri "kokeile ite" -tyyliset kommentit auta.

olympialaiset näytti, miten kaukana suomalaiset on maailman kärjestä. lisää innokkaita nostajia tarvitaan ja hienoo, että milkon kaltasia kovia jääräpäitä löytyy.

oon täysin varma, että milko ite analysoi joka osan nostojaan ja pyhänä tarkoituksena on karsia kaikki ylimääränen sieltä pois. jos haluaa olla paras, pitää osata olla myös nöyrä.

Jep, lainaus Milkolta kyseisen leffan kommenttiosiosta:
pystyn keskittymän tekniikkaan alle 85% raudoissa ja keskityn aina tekniikkaan n.80% raudoilla. mutta kun ottaa maksimit niin kyllä se tekniikka jokaisella pettää, kun kropasta loppuu voima :D harvoin vain näkee täällä huippu nostajien maksimeja...

mitä kovempi rauta sitä enemmän hermostolla on töitä yrittää pitää homma kasassa. virheviestejä tulee ja homma alkaa meneen huonommaks. mitä kovempi nostaja sitä isompia romuja pystyy nostaan priimalla tekniikalla. nostojen tulis kuitenkin olla niin hyvin alitajunnassa, ettei mitään tekniikkaan keskittyvää ajattelua huippunostoissa enää tarvittas. tekniikan treenaamisen parhaat raudat on juurikin tuolla milkonkin mainitsemalla 70-85% alueella.

Joo siis en tarkoittanutkaan että kritiikki menee hukkaan, vaan sitä että kaikki rupeavat täällä toisilleen vänkäämään vastaan. usea antaakin järkevää kritiikkiä. kyllä siinä minunkin mielestä on korjattavaa, ja varmaan jos 150 etukyykky video täällä olisi niin siinä tekniikka olisi lähes täydellinen. Tiedän itsekkin sen verran treenanneena että maksimi raudalla tekniikka hajoa, se taas johtuu siitä kun voima loppuu. Ei kukaan maailman huipuistakaan varmasti aivan maksimissa enää tee teknisesti hyviä suorituksia. Pienemmillä raudoilla keskitytään tekniikan harjoittamiseen, sitten taas maksimi treenissä otetaan vaan kaikki irti mitä kropasta lähtee..

pääpointi kuitenkin se että turhaa täällä keskenään riidellään. rakentava kritiikki ja mielipiteet tottakai ihan ok.

Mentoria

Voiko tänne kirjoittaa ja vähän kysellä painonnostosta.., kun tuntuu olevan ainoita sivustoja missä on tietoa ja kritiikkiä:)

Itsestäni hieman.
Olen aina seurannu urheiluu laidasta laitaa ja vähän treenannutkin.., nyt olen innostunut vanhoilla päivilläni harjoittelemaan painonnostoa kun on aikaa.

Tavoitteita olen itselleni kirjannut tohon isoon-kirjaan (Vuosi päiväkirja). Etukyykky, Takakyykky, Työntöveto kyykkyyn, Työntöveto raakana, Tempaus kyykkyn, Tempaus pystyyn, Ylöstyöntö, Niskantakaa vauhtityöntö.

Mitä ootte mieltä, onko niin että jalka kannattaa laittaa jollekkii tasolle, vaikka 2xvko:ssa ensiks ja siinä sivussa treenaa noita muita.

Ilmeisen uunituoreita kuvia Pat Mendesistä. Posket lommolla 102kg.

486465_454003424623120_2121383670_n.webp
486608_454003397956456_326775776_n.webp

Average Broz's Gymnasium sanoi:
He's only been training 1 session a week, for about 60 minutes. He does 135/165- 220 bs.

Kyllä Patille taitaa sopia tuo alempi painoluokka kun noin kivuttomasti lähti laardit.

Painonnosto

Voiko tänne kirjoittaa ja vähän kysellä painonnostosta.., kun tuntuu olevan ainoita sivustoja missä on tietoa ja kritiikkiä:)

Itsestäni hieman.
Olen aina seurannu urheiluu laidasta laitaa ja vähän treenannutkin.., nyt olen innostunut vanhoilla päivilläni harjoittelemaan painonnostoa kun on aikaa.

Tavoitteita olen itselleni kirjannut tohon isoon-kirjaan (Vuosi päiväkirja). Etukyykky, Takakyykky, Työntöveto kyykkyyn, Työntöveto raakana, Tempaus kyykkyn, Tempaus pystyyn, Ylöstyöntö, Niskantakaa vauhtityöntö.

Mitä ootte mieltä, onko niin että jalka kannattaa laittaa jollekkii tasolle, vaikka 2xvko:ssa ensiks ja siinä sivussa treenaa noita muita.

Ensimmäisenä kannattaa marssia johonkin salille missä reenaa painonnostajia ja kysyä heiltä vinkkiä. Näin itse tein 1,5-vuotta sitten ja kyllä hyvin otettiin vastaan ( olin silloin itsekkin jo 27vuotta :D)

Alkuun kannattaa pitää toistot ja kilot todella maltillisena ja opetella tekniikkaa jonkun nostajan opastuksella. Jos sulla on kamera niin ota videomatskuu itsestäsi ( on meinaa kiva nähdä kun vitutus ja turhautuminen on tuottanut tulosta ja näet omin silmin tekniikan kohentumisen ) Liikkuvuus kannattaa testata esim. tempausvala, eli tempausotteella syväkyykkyyn on jo kohtuu hyvä.

Iselläni on tulokset 85kg sarjaan tempaus 90kg ja työntö 115kg, ei mitään ihme tuloksia, mutta pääasia että suunta on etiäpäin ja on itse tyytyväinen.

Joku kokeneempi saa jatkaa... Ei muuta kun nöyränä hinkkaamaan.

Ensimmäisenä kannattaa marssia johonkin salille missä reenaa painonnostajia ja kysyä heiltä vinkkiä. Näin itse tein 1,5-vuotta sitten ja kyllä hyvin otettiin vastaan ( olin silloin itsekkin jo 27vuotta :D)

Alkuun kannattaa pitää toistot ja kilot todella maltillisena ja opetella tekniikkaa jonkun nostajan opastuksella. Jos sulla on kamera niin ota videomatskuu itsestäsi ( on meinaa kiva nähdä kun vitutus ja turhautuminen on tuottanut tulosta ja näet omin silmin tekniikan kohentumisen ) Liikkuvuus kannattaa testata esim. tempausvala, eli tempausotteella syväkyykkyyn on jo kohtuu hyvä.

Iselläni on tulokset 85kg sarjaan tempaus 90kg ja työntö 115kg, ei mitään ihme tuloksia, mutta pääasia että suunta on etiäpäin ja on itse tyytyväinen.

Joku kokeneempi saa jatkaa... Ei muuta kun nöyränä hinkkaamaan.

kyllä juuri näin kannattaa katsoa painonnostoliiton sivuilta paikkakuntasi painonnosto seura/seurat ja ottaa yhteyttä heihin koska reenailevat ja marssia salille.

Koskakohan alkaa Patilla kovat reenit ja ainakin kasvuhorkan käyttö? Aika pieneltä mieheltä näyttää nykyään, mutta eiköhän se voima ja liha palaudu nopsaa.

Eikös toi Pat ole jotain 175 cm? Näyttäis jo omaan silmään melkeinpä enemmän 94-sarjalaiselta kuin 105. Varmasti oikea suunta pudottaa, kun katsoo minkälaisia monstereita superissa on. Vaikea on kuitenkin nähdä että ihan huipulle asti nousisi alemmassakaan painoluokassa.

mitä ite Patin näin Pariisissa niin ei hirveesti ainakaan yli 175cm.. ja pakko sanoa ettei kaveri ollu kyllä sillonkaan mitenkään hirveen vahvannäkönen,,vertailupohjana tyylii Chigi.. puhumattakaan Mogushkovista jonka pohkeet oli jotain ihan tajutonta :D

Eikös toi Pat ole jotain 175 cm? Näyttäis jo omaan silmään melkeinpä enemmän 94-sarjalaiselta kuin 105. Varmasti oikea suunta pudottaa, kun katsoo minkälaisia monstereita superissa on. Vaikea on kuitenkin nähdä että ihan huipulle asti nousisi alemmassakaan painoluokassa.

Mää aavistelinkin että jos rupeaa laihduttamaan niin menee suoraan 94:n sarjaan. Jo nyt Patti on melkein 10 kiloa alipainonen 105:n sarjaan. Mutta hyvin se on painoo pudottanu. Harmi ettei Amerikasta tunnu löytyvän semmosta 190 senttistä isorakenteista kaveria jolla olis motivaatiota painonnostoon ja joka vois oikeasti ehkä joskus haastaa maailman huiput superissa.

Ian Wilson on syntynyt 1994 ja pituutta on 185.Voitti jenkkien mestaruuden maaliskuussa sarjassa -94kg tuloksella 152+192.Toukokuussa kisasi nuorten MM-kisoissa,jäi seitsämänneksi tuloksella 145+190,yritti temmata 153 ja työntää 196.
Youtubesta löytyy videoita,hoikka poika 94-siin.

Mendes jonka paino oli 126kg nosti noissa jenkkien kansallisissa 176+204 ja kärysi sit dopingista

Back
Ylös Bottom