Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Teen muuten G6, mutta miken 2x6 on penkin tilalla. Kuinka usein tulis piettää "kevyt päivä/viikko" että korppaki jaksais? Käsittääkseni kroppa rasittuu aikalailla kun reenataan 3 kertaa viikkoon. Haluaisin mielummin ottaa varman päälle, ettei kehitys pysähdy ylirasituksen takia. Vinkkejä kiitos :worship:

Teen muuten G6, mutta miken 2x6 on penkin tilalla. Kuinka usein tulis piettää "kevyt päivä/viikko" että korppaki jaksais? Käsittääkseni kroppa rasittuu aikalailla kun reenataan 3 kertaa viikkoon. Haluaisin mielummin ottaa varman päälle, ettei kehitys pysähdy ylirasituksen takia. Vinkkejä kiitos :worship:
Sitten kun alkaa kroppa ilmoittelemaan liiasta rasituksesta tai silloin kun sarjapainot junnaavat paikoillaan.

Joillekin sopii myös pitää kevyt viikko säännöllisesti, esim joka 4. viikko. Tällöin tulee ainakin automaattisesti välillä kevennettyä.

Kokeile mikä sulle sopii.

Olen aika aloittelija salilla käymisessä, noin 1 kuukauden verran oon harrastanu ja nyt olisi aika valita hyvä palautusjuoma sali käyntien lisäksi.
Joten vähän tausta infoa, eli yritän syödä mahdollisimman vähän hiilareita ja paljon proteiineja päivittäin.
Hiilarit n. ~100g +/-

Kattelin tuossa muutamaa palkkaria, jotka vois toimia ruokavalion kanssa yhteen, mutten osaa valita mikä näistä olisi kannattavin, joten tässä on lista.

1.http://www.fast.fi/ht-r
Tuossa näkyi olevan hiilarit/protskut kohdillansa, mutta tämä pisti vähän miettimään sitten, että mitä tuo oikein sisältää "Sopii erityisesti kokeneelle ja isokokoiselle voimaharjoittelijalle".
Ja kun olen vasta aloittelija...
Voisiko tuota sitten ottaa pienempinä annoksina esim. 40g, että se sopisi aloittelijallekkin?

2.http://www.fast.fi/red-line/whey
Tämä kait olisi ihan perus hyvä ja jos tuohon jonkun hedelmän ottaisi lisäksi aina sali treenien kanssa niin saisi ne hiilaritkin mitä tarvii.

3.http://www.fast.fi/red-line/muscle
Sitte olis vielä tää viimmenen vaihtoehto, mutta tuos vähän harmittaa tuo hiilarien määrä... joten hiilareita pitäis karsia sitten muista ruuista päivän aikana.
Niin ja onko tuolla kreatiinilla isoa merkitystä palkkarissa?

Elikkä mitä suosittelisitte käyttämään?

Olen aika aloittelija salilla käymisessä, noin 1 kuukauden verran oon harrastanu ja nyt olisi aika valita hyvä palautusjuoma sali käyntien lisäksi.
Joten vähän tausta infoa, eli yritän syödä mahdollisimman vähän hiilareita ja paljon proteiineja päivittäin.
Hiilarit n. ~100g +/-

Kattelin tuossa muutamaa palkkaria, jotka vois toimia ruokavalion kanssa yhteen, mutten osaa valita mikä näistä olisi kannattavin, joten tässä on lista.

1.http://www.fast.fi/ht-r
Tuossa näkyi olevan hiilarit/protskut kohdillansa, mutta tämä pisti vähän miettimään sitten, että mitä tuo oikein sisältää "Sopii erityisesti kokeneelle ja isokokoiselle voimaharjoittelijalle".
Ja kun olen vasta aloittelija...
Voisiko tuota sitten ottaa pienempinä annoksina esim. 40g, että se sopisi aloittelijallekkin?

2.http://www.fast.fi/red-line/whey
Tämä kait olisi ihan perus hyvä ja jos tuohon jonkun hedelmän ottaisi lisäksi aina sali treenien kanssa niin saisi ne hiilaritkin mitä tarvii.

3.http://www.fast.fi/red-line/muscle
Sitte olis vielä tää viimmenen vaihtoehto, mutta tuos vähän harmittaa tuo hiilarien määrä... joten hiilareita pitäis karsia sitten muista ruuista päivän aikana.
Niin ja onko tuolla kreatiinilla isoa merkitystä palkkarissa?

Elikkä mitä suosittelisitte käyttämään?
Osta wheytä ja lisäksi maltoa, niin voit sekoittaa haluamasi suhteen itse. Tai sitten ota protskun lisäksi esimerkiksi se hedelmä. Välttämättä palautusjuoman ei tarvitse sisältää hiilareita ollenkaan, esimerkiksi minä käytän siinä pelkkää heraa.

Nuo mainostekstit voit unohtaa, se tuote saattaa olla vähän pieruheraa laadukkaampaa, mutta sopii kyllä aloittelijalle ihan yhtä hyvin. Yleensäkin kaikki lisäravinnemainokset kannattaa jättää lukematta, niistä 99% on aivan täyttä paskaa.

Kreatiini on todettu tutkimuksissa ja käyttäjien keskuudessa toimivaksi. Päiväannos kukkurallinen teelusikallinen, eli reilut 5grammaa. Voit sekoittaa sen palautusjuomaan tai ottaa pelkiltään, ihan miten haluat. Kreatiinia kannattaa käyttää esimerkiksi 2-4 kuukautta kerrallaan, ja pitää sitten kuukauden tauko. Sanovat että näin sen teho ei lakkaa yhtä nopeasti.

Eipä noilla mun mielestä aloittelijalla ainakaan huomaa paljoa eroja. Varmaan yleisin alittelijalal on tuo hera80 ja malto6 50%50% eli vaikka 1dl kumpaakin.

Et kyllä mitään eroja huomaa käytät mitä tahansa näistä normipakkareista, makuerot oikeestaan vaan.

Mitä meinaat bartman noilla 7.5kilon painoilla? Eli tangon kanssa 27.5kg vai? Tosiaan joka tapauksessa aika pieni on kehitys ymmärtää tuon 7kiloo mten vain, syötkö varmasti tarpeeksi ettet ole millään dietillä:david:

Mitä meinaat bartman noilla 7.5kilon painoilla? Eli tangon kanssa 27.5kg vai? Tosiaan joka tapauksessa aika pieni on kehitys ymmärtää tuon 7kiloo mten vain, syötkö varmasti tarpeeksi ettet ole millään dietillä:david:

Eiköhän se meinnut tuota 27.5 kiloa. Mistä sä löydät 7 kilon levytangon? :D

Pistän tämän kysymyksen tänne, koska tämä on huomattavasti aktiivisempi ketju, eli:

Kuinka leveällä otteella teette yleensä penkkiä? Olen 197cm ja syliväli on suunnilleen 2m. Olen tehnyt keskisormet merkeissä, mutta voi perkele kun rauta painaa paljon. Sitten kun kaventaa otteen pikkurillit merkkeihin, on vähän parempi nostaa. Kuitenkin kapealla penkillä, jossa etusormi on aivan karhennuksen reunalla, saa eniten rautaa ylös. Tekniikka on muuten kunnossa, mutta oteleveys on iiiso ongelma. Apuja?

Laitetaan tämä nyt vaikka tänne sitten... eli siis olen 18-vuotias jalkapalloa aktiivisesti harrastava nuori. Olen käynyt pumppaamassa nyt jo jonkin aikaa (puhutaan kuitenkin kuukausista eikä vuosista) ja massaa on tullut ihan hyvin lisää. Olen kuitenkin viime aikoina huomannut että liikkumiseni on tuntunut jotenkin huonommalta ja olo on yleensäkkin ottaen varsin raskas joten kentällä juokseminen ja nopeat käännähdykset ovat jostain syystä muisto vain :D venyttelen aina jälkeen salireenin muutama tunti myöhemmin ja painoni ei ole nyt vähään aikaan noussut (76kg/182cm) joten mistä tämmönen äkillinen kangistuminen voisi johtua?
Nostetaan tällekkin sivulle, eli osaako kukaan auttaa?

Bart man taitaakin olla tyttö voimatasoista päätellen.
:D:D vuoden läppä:D: oon kyllä jätkä mutta siis kun olen smithissä tehnyt takakyykkyä välillä niin oon laittanut 5kgn painot ja ne pienet 2,5kgn painot
ja ens kerral uskaltaaaks laittaa 10kgt päihin??

- - - Updated - - -

Kyllä mä syön tarpeeksi:) en tod oo dietil:D
noh mil painoil sit mun pitäis treenata?:O
En nimittäin haluu heti paskoo /Rikkoo paikkoi!

Oot siis tehnyt Arskan kuusikkoa 3-4kk ja oot kyykänny smithissä (jossa siis se tanko ei paina oikein mitään) ja sun painot on nyt yhteensä 15kg... Nyt on kyl jotain tehty vähän väärin.

Jos haluan kasvattaa liikkeissä (punnerruksissa, vatsalihasliikkeissä jne.) toistomäärää mahd. tehokkaasti, niin miten mun kannattaa toimia? Onko lisäpainoilla kikkailu kannattavampaa kuin toistomäärän nostaminen joka teenikerralla? Entä mites noi sarjamäärät?

Oot siis tehnyt Arskan kuusikkoa 3-4kk ja oot kyykänny smithissä (jossa siis se tanko ei paina oikein mitään) ja sun painot on nyt yhteensä 15kg... Nyt on kyl jotain tehty vähän väärin.

Kuin ni tehty väärin?
Ehkä rupeen tekemään vapaalla tangolla:D

- - - Updated - - -

Kuin kauan arskan kultast kuusikkoa pitäis sit tehä?:O

Back
Ylös Bottom