Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Gainer pro ei eroa herasta kuin sillä et siinä on hiilarit valmiina. Ite ostan heran herana ja lisään hiiliarit ite koska se on halvempi vaihtoehto.

Pitää kai hankkia hiilareita erikseen vielä.. nyt kun olen palautusjuomana juonut ainoastaan hera80 ilman lisättyjä hiilareita.

Mikä on "nopein" treeniohjelma kasvattaa lihasmassaa?

1,2,3 vai 4-jakoinen, tarkoitin siis näitä.

Ei oo mitään parasta jakoa olemassakaan. Toisilla toinen toimii toista tehokkaammin (heh kaikki alkaa t-kirjaimella). Nelijakonen on mun mielestäni liikaa (myönnän tätä en ole kokeillut, mutta pystyn päättelemään), kolmijakoinenkin on aika paljon ellei käy kuutta kertaa viikossa salilla, mut kaksjakonen oli mun mielestäni hyvä kun sellasta käytin. Tällä hetkellä on 2+3-jakonen ja tää on ollu oikeen kiva näin. Jokanen tykkää mistä itse tykkää.

E: Joo, alottelijalle kuitenkin yksjakonen.

Selvä, toinen tyhmä kysymys. Montako kertaa viikossa sitte yks jakosella? Onko haittaa jos käy joka arkipäivä ja viikonloput lepää?

Selvä, toinen tyhmä kysymys. Montako kertaa viikossa sitte yks jakosella? Onko haittaa jos käy joka arkipäivä ja viikonloput lepää?

Kolme kertaa, vaikka ma, ke, pe. 1-jakoisella ei treeniä kahtena peräkkäisenä päivänä. Joka päivä salilla pyörimisestä ei ole mitään hyötyä, koska sinun treeniohjelmasi ei ole sitä varten rakennettu. Jätä moiset suosiolla sellaisille, jotka tietävät oikeasti mitä tekevät.

Vielä yksi, koitin etsiä täältä topikkeja jotka ovat tehneet ihmiset joilla on ollut "paljon" läskiä ja ruvenneet siitä treenailee mutta kun ei vaan löydy.

Kolme kertaa, vaikka ma, ke, pe. 1-jakoisella ei treeniä kahtena peräkkäisenä päivänä. Joka päivä salilla pyörimisestä ei ole mitään hyötyä, koska sinun treeniohjelmasi ei ole sitä varten rakennettu. Jätä moiset suosiolla sellaisille, jotka tietävät oikeasti mitä tekevät.

Tarkennuksena: neljä kertaakin onnistuu; ma, ke, pe, su. Seuraavalla viikolla sitten täytyy käydä vaan kolme kertaa, ti, to, la. Kuitenkaan joka päivä ei voi yksjakosella käydä, aina täytyy olla vähintään yks päivä välissä.

Tarkennuksena: neljä kertaakin onnistuu; ma, ke, pe, su. Seuraavalla viikolla sitten täytyy käydä vaan kolme kertaa, ti, to, la. Kuitenkaan joka päivä ei voi yksjakosella käydä, aina täytyy olla vähintään yks päivä välissä.
Seuraavalla viikolla kyllä tulee periaatteessa käytyä 4x kertaa. Vaikka se "neljäs" kerta venyy maanantaihin. Yksjakosta ei kyllä suositella tehtäväks joka toinen päivä.

Seuraavalla viikolla kyllä tulee periaatteessa käytyä 4x kertaa. Vaikka se "neljäs" kerta venyy maanantaihin. Yksjakosta ei kyllä suositella tehtäväks joka toinen päivä.
Ja joka toinen päivä tarkoitan siis, että pitäis olla 3x treenin jälkeen 2 päivää lepoa.

Tämänhetkisessä treeniohjelmassani treenaan rinnan ja ojentajat samana päivänä sekä selän ja hannut samana päivänä, eli työntävät ja vetävät lihakset omina päivinä. Nyt kun penkkiin oon saanu laitettua joka kerta hieman enemmän rautaa niin ojentajat on niin tukossa, että en saa niille enää kunnon treeniä tehtyä. Sama pätee haukkareihin kun treenaan selän ja hannut samana päivänä. Onko järkevää tehdä niin, että treenaisinkin rinnan ja hauikset samana päivänä ja selän ja ojentajat samana päivänä?

Kiitoksia etukäteen.

Back
Ylös Bottom