Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Talon alta kaivanut 4metriä savea massanvaihdon yhteydessä ja tietty levittänyt sen tontille ettei tarvi maksaa jätemaamaksuja ja kuormurin vuokraa pois kuskaamisessa. Sinänsä toki järkevää. Ei ole kiviä.

Oja väliin, tai kunnon salaojitukset.
Soita kuitenkin valvojalle/ kuntaan että mites ratkaistaan tilanne.
Noniin, anturat valettu, huomenna muottien purkuun ja linjapukkien asennukseen tiemme käy!
Meillä jotain saman tyylistä. Nää on rinnetontteja ja itse olen onneksi korkeimmalla nyppylällä. Naapuri korotti tonttiaan keinotekoisesti meidän väliseltä rajalta parinkymmenen metrin matkalta liki 1.5 metriä. Teki kyllä luonnonkivistä penkereen, mutta ei sitä sen enempää perustettu. Rajaakaan ei niin kamalan tarkkaan merkkaillut eli penger on parista kohtaa hiukan (10-20cm) mun puolella. Täytyy tuota pengertä tarkkailla, että se pysyy tontin oikealla puolella eikä ala ajan kanssa valumaan mun puolelle.No, kusnuukuuttaan rakensi tuolla yli 1,5m kukkulan tontin takareunaan ja ensimmäisellä yrittämällä rinne lähti reilusti meidän tontilta. Siitä huomautin tekovaiheessa joka ei mennyt perille. Korjautin rinnettä myöhemmin kun oli kiistaa rajalinjasta ja väliin tehtiin rajaoja. En ehtinyt tuota kuitenkaan valvomaan ja rinne jäi edelleen liian lähelle rajaa ja parissa vuodessa rajaoja on hävinnyt eli paskasti rakennettuna rinne "valuu" hissukseen meille päin. Meidän tontti on siis luonnostaan alempana ja tuossa kohtaa on korkoeroa nyt liki 2m.

Kaiken lisäksi vesiletku on tarkka. Tarkastettiin myöhemmässä vaiheessa vesiletkulla vaa'itetut linjapukit ja ne oli millilleen oikeassa korossa.En ole tähän mennessä vielä nähnyt vesiletkun käyttöä, mutta vanhankansan rakentajat vielä joskus sitä käyttää. Pääsee kulman taakse sujuvasti, kun taas laseria joutuu siirtää ja mittaa uudestaan korkoon.
Se on kanssa totta, että vähän kolhastaan tai kaadetaan laseria niin heti pystyyn ja muualle.
Mistään mitään välitetä, kun ei ole omaa.
Paljonkos muuten 1500x 1200 mm ikkunalasi tulee maksamaan, kun satuin saatana mennä ja astua päälle.. Se ei ole ulkopuolen tupla lasi vaan se sisäpuolen yksilasinen olisiko ollut 3 mm paksu. Ikkuna on konehallissa.
Ja lasivaihto tulee itse vaihdettua.
Nyt kun päästiin näihin "oho tää meni paskaks" aiheeseen niin mitä teillä on mennyt rakentamisessa rikki vahingossa?
Itsellä meni neitsyys ikkuna asennuksien kanssa tämä lasin rikkominen ja vituttaahan se.
Se on kanssa totta, että vähän kolhastaan tai kaadetaan laseria niin heti pystyyn ja muualle.
Mistään mitään välitetä, kun ei ole omaa.
Paljonkos muuten 1500x 1200 mm ikkunalasi tulee maksamaan, kun satuin saatana mennä ja astua päälle.. Se ei ole ulkopuolen tupla lasi vaan se sisäpuolen yksilasinen olisiko ollut 3 mm paksu. Ikkuna on konehallissa.
Ja lasivaihto tulee itse vaihdettua.
Nyt kun päästiin näihin "oho tää meni paskaks" aiheeseen niin mitä teillä on mennyt rakentamisessa rikki vahingossa?
Itsellä meni neitsyys ikkuna asennuksien kanssa tämä lasin rikkominen ja vituttaahan se.
Mikki Hiiri - kysymyksiä. En ymmärrä talon rakennuttamisesta / rakentamisesta sen enempää kuin että yhden kesän vietin apupoikana raksalla vuosia sitten. Lähinnä kiinnostaa tuo "oman" tönön rakentamisen kustannukset. Eli jos talopaketti on 130 tonnia ja autotalli 10 tonnin, siihen päälle tontti ja sitten kaikki perustukseen liittyvät duunit, niin paljonkohan kokonaispaketti mahtaa olla? Lähinnä missä hintaluokassa pyöritään.
Mikki Hiiri - kysymyksiä. En ymmärrä talon rakennuttamisesta / rakentamisesta sen enempää kuin että yhden kesän vietin apupoikana raksalla vuosia sitten. Lähinnä kiinnostaa tuo "oman" tönön rakentamisen kustannukset. Eli jos talopaketti on 130 tonnia ja autotalli 10 tonnin, siihen päälle tontti ja sitten kaikki perustukseen liittyvät duunit, niin paljonkohan kokonaispaketti mahtaa olla? Lähinnä missä hintaluokassa pyöritään.
Talopaketin hinta kannattaa kertoa kolmella. Sitten kaikki hienoudet ja erikoisuudet maksaa lisää.
Riippuu toki talosta ja paketista, mutta näin siis normaali puutalo suurelementteinä.