Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Mikä potuttaa salilla eniten? – rautapyhäkön ärsyttävimmät ilmiöt listaan ja liekkeihin

Meta description: Keskustelua salien ärsyttäjistä, tavoista ja tilanteista – kaikki ne jutut jotka nostavat verenpaineen ennen ensimmäistäkään sarjaa.

Miten joku personal trainer voi olla niin pihalla näistä hommista ja ei oo eka kerta ku kuulen, että personal trainer ois neuvonnu iha päin viddua...
Vaikka siksi että liikuntaneuvojilla ei monesti ole tietoa juuri mitään saliharjoittelusta, semmosia kun ne monesti saattavat olla...

Miten joku personal trainer voi olla niin pihalla näistä hommista ja ei oo eka kerta ku kuulen, että personal trainer ois neuvonnu iha päin viddua...
En kyllä oo varma oliko joku personal trainer mut siltä vaikutti. Luultavasti ainakin rahaa saa ei se muuten sinne seisoskeleen ja neuvoon tulis

Ihan se perinteinen painojen jättäminen tankoihin/laitteisiin nostaa verenpaineen aina välillä uusiin ennätyslukemiin. Tai kun viedään käsipainot toiselle puolelle salia eikä viitsitä palauttaa paikalleen. :curs:

Ihan se perinteinen painojen jättäminen tankoihin/laitteisiin nostaa verenpaineen aina välillä uusiin ennätyslukemiin. Tai kun viedään käsipainot toiselle puolelle salia eikä viitsitä palauttaa paikalleen. :curs:

Tämä pistää itelläänki vihaks. Vie mulla ainaki paljo intoo reenistä jos pitää vartti ettiä käsipainolle paria ympäri salia...

Vaikka siksi että liikuntaneuvojilla ei monesti ole tietoa juuri mitään saliharjoittelusta, semmosia kun ne monesti saattavat olla...

Liikuntaneuvojalla ja personaltrainerilla ei oo mitään tekemistä keskenään. Toisen koulutus kestää muutaman viikon ja toisen 2-3 vuotta. Uskoisin, että kyseisessä tapauksessa on ollut personaltrainer tai vastaava, ei liikuntaneuvoja.

Meen ekana salille ja vedän siä hyvää treeniä, oon itte valinnu musaa soimaan kunnes tulee pari sunnuntaipunttaajamuijaa jotka välittömästi vaihtaa radion sunille, siis ei jumalauta...

Meen ekana salille ja vedän siä hyvää treeniä, oon itte valinnu musaa soimaan kunnes tulee pari sunnuntaipunttaajamuijaa jotka välittömästi vaihtaa radion sunille, siis ei jumalauta...
Tää on todella paskamaista kun vaihtaa johonkin aivan hirveetä musiikka soittavaan kanavaan

Jep, ainakin itsellä on sellainen käytäntö et se joka ekana menee salille ni se päättää mitä sieltä kajareista soi.

Ei muutakun kääntämään kanava takas :D

Samalla salilla mun kanssa käy semmonen keski-iän ylittänyt hemmo; tyypillä on aina semmonen kasari hikipanta päässä, joku treenikirja + vihkot messissä. Poikkeuksetta kun törmään siihen salilla ni se tekee askelkyykkyjä penkille (eli siis tälle säädettävälle penkille:face: )
tämä aamu ei ollut mitenkään poikkeus. mun piti päästä tekee vinopenkkii ja muuta mukavaa; kattelin näitä säädettäviä penkkejä joita on 4kpl. yks oli smithissä käytössä, yks oli kans "normaalissa käytössä" ja kaks penkkii tällä jampalla. Yhelle penkille tää teki niitä askelnousuja (vai mikä nyt onkaan nimeltään) ja tää toinen penkki toimi sitte kätsysti telineenä kirjalle, vihkolle, kännykälle ja avaimille :) :) :) :) :)

ja vittu pisti mut oikeesti kysymään et tarviitko tätä toista penkkiä :rolleyes:

aina saa olla kyselemässä et teetkö tässä ku jengi jää bostailee noihin vehkeisiin!! ei se mitään mut kyrsii sitte jos saa vastaukseks semmosta tuhahtelua et "no vittu etkö nää et mä istun tässä sarjataukooni!?" yks ukkeli tekee aika usein niin et tekee sarjat penkkiä ja menee scottiin istumaan tauon ajaks.. mitä viddua? sit suuttuu ku kysyn et voisinks tulla tekeen scodee :'(

Liikuntaneuvojalla ja personaltrainerilla ei oo mitään tekemistä keskenään. Toisen koulutus kestää muutaman viikon ja toisen 2-3 vuotta. Uskoisin, että kyseisessä tapauksessa on ollut personaltrainer tai vastaava, ei liikuntaneuvoja.
Niillä on aika paljon tekemistä keskenään koska monesti pt:n töitä tekävä on liikuntaneuvoja, ja ne eivät vältämättä tiedä juuri mitään kuntosaliharjoittelusta.
Olen itse seurannut vierästä kun liikunnanohjaaja AMK näyttää asiakkaalle vinopenkki punnerrusta ja käskee punnertamaan suoraan eteen suhteessa vartaloon, ei siis siten miten se kuuluisi eli tietenkin suoraan ylöspäin.
Kyllä monesti liikuntaneuvoja ja liikunnanohjaaja on tuolla salilla kuin kala kuivalla maalla, asiakkaiden määrä on kuitenkin se mikä ratkaisee onko hyvä ei IMO.

Koulutus ei mielestäni ole se tärkein juttu vaan tärkeintä on että tietää mistä puhuu...

Ihmettelen vaan että miten on mahdollista tehdä vinopenaa suoraan vartaloa nähden, jos nyt ei ole mitkän 4 kilon käsipainot.

E: Ohan noita itekkin nähny, tais olla joku liikuntaneuvoja vain, neuvo jotain jannua tekemään kyykkyä, ja se oli tosi vajaa, siis ei ollut edes 90 astetta. Ja nyt se jannu kävelee siellä euroopan omistajana kun kyykkää saman verran mitä isot jätkät.(on muuten komeesti sillä housut navassa ja paita housuissa, vaikkei mulle kuulukkaan,.)

Harva asia tätänykyä potuttaa kun alkaa liki kaikkea pitää normaalina jo, enkä muiden treenejä katsele. Mutta tämä uusin tapaus nosti yllättävän runsaasti verenpainetta... nimittäin erittäin lavealiikkeinen venyttely/heiluttelu kässäritelineen edessä. Kaveri näytti pituushyppääjältä joten varttakin oli sen verran että sivuspakaati ja käsien ynnä lantion 'viehkeä' heiluttelu vei tilaa kässäritelineen 20kg painoista 50kg:aan asti. Täysin mahdoton lähestyä kun kädet heilui joka suuntaan, nappulat korvissa huusi eikä ollut kuulevinaan. Pyöritteli vain käsiä suorina ympäriinsä ja välillä meni makuulle venyttämään pakaraa tai nivustaivettaan.

Luovutin sitten ja menin kyykkypaikalle tekemään tangolla. Ja koko tunnin oli sälli siinä samassa paikassa tilaa viemässä venyttelyineen ja heilutteluineen. Kävi sitä moni muukin ihmettelemässä. Siihen jäi kun lähdin.

Kiesus että näin punaista... kun on salilla se venyttelypaikkakin. On meitä kyllä moneen junaan.

Viikon viimenen treeni eli lauantain selkä- ja olkapäätreeni ärsyttää siks, koska jostain syystä joka kerta on jotenkin vähän sellanen jaksamaton olo. Treeni itsessään olisi muuten varmaan viikon toiseks paras treeni, mut sillon jostain syystä on aina vähän väsynyt. Saattaa johtua edeltävästä jalkatreenistä perjantaina tai sitten ihan vaan siitäkin, et salilla ei oo niin paljoa porukkaa ja se on yleensä kiinni jo sillon ku meen sinne (kolmelta menee kiinni). Liikaa porukkaa salilla on tietty häiritsevää vaan, jos on ruuhkaa, mut mun mielestä on ihan kiva ku salilla ei oo kauheen tyhjää (kunhan omaan suorituspaikkaan pääsee nopeasti).

Tänään olis tehny myös mieli vähän kokeilla selän levittämistä peilin edessä, mut en mä sellasta kehtaa salilla tehdä. Pumpissa se selkä vaan yllättää aina, kun siinä alkaa vähän olemaan jo sellasta levenevää muotoa. Vähäsen kyllä kiristin paitaa vyötäröltä ni näin sitä vähän, sillon ku siinä ei ollu ketään lähettyvillä. :D

no voi vitun vittu taas! tänään oli mavepäivä...viimesta kovaa sarjaa tekemässä tai siis ois ollu tod näk vika hyvällä tuurilla ois päässy viel 5kg ylemmäs niin kaveri rupes niitä painoja roplaamaan siinä tangossa keskenkaiken...ei vittu perkeleen vittu...hirvee raivo iski. jäi sit mave siihen...vittu todellakaan lähe noitten vatipäittenkaa yhessä enään reenaamaan. ei vaan voi antaa toisen treenata oikeesti kovaa....

Se turha lässytys muitten kanssa, ihan ok kun sarjojen välissä juttelee toisten kanssa, mutta jos täytyy joka kerta lähteä toiselle puolelle salia juttelemaan toisten kanssa... Ei tässäkään vielä mitn, mutta odottelin siinä penkin vapautumista ja kaveri teki alkuun "perinteiset", eli kylmiltään suoraan penkkaamaan...

Rintapäivä, että voin vihata sitä! Onneksi huomen on tiedossa kyykkyä :haart:

Back
Ylös Bottom