Naiset ja miehet kavereita?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sika
  • Aloitettu Aloitettu
Jotenki tuntuu että jotenki se on yleistyny että naiset ja miehet on kavereita keskenää. Ainaki monilla nuoremmilla ihmisillä tätä tapahtuu aika paljo. Ite oon vierastanu tota ja myönnän, kerran yritinki mut eihä siitä tullu yhtää mitää. Mitä mieltä te ootte, voiko naiset ja miehet olla kavereita keskenään? Ja tarkotan sillä sitä että vapaa-ajal mm. käydää baareis, kahvitellaa yms. Ja kertokaas te naiset joilla on paljo miesfrendejä, että miks te hamstraatte miehiä ku joitain pikkupuudeleita ympärillenne?

Keskustelua :whip:

Tämä videohan sen kertoo...

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mun mielestä aika huonosti.

Mulla on kyllä miespuolisia kavereita mutta en hengaile kaksin heidän kanssaan, vaan ollaan sitten isommalla porukalla jos ollaan. Muutama miespuolinen kaveri löytyy keiden kanssa olen tehnyt jotain kahdestaankin, mutta tässä on se erotus että ovat homoja.

Uskon että hyviä ja aitoja mies-nainen kaverisuhteita voi olla olemassa, mutta väittäisin ihan omaan kokemukseen perustuen että sellaista täysin pyyteetöntä ja platonista ystävyyttä ne eivät ole oikeastaan koskaan. Mun mielestä aidossa kaveruudessa ollaan aidosti pelkkiä kavereita ilman sen kummempia taka-ajatuksia.

Tässä vuosien saatossa olen huomannut että aika harva mies on oikeesti mun kaveri. En mä kiinnosta kaverina juuri ketään ellei ole ihan isommasta kaveriporukkaan kuulumisesta kyse. Siinä vaiheessa jos miehet alkavat kaveeraamaan mua ja aletaan kaksin viettämään aikaa tms niin ihan joka ikinen on tainnut jotain seksuaalista hommaa siihen viritellä jossain vaiheessa. Kiinnostan ehkä heitä kaverinakin, mutta ennen kaikkea naisena. Semmosta rehellistä ystävyyttä ei ole syntynyt sukupuolten välille.

Kai se ihan luonnollistakin on. Mua ei kauheesti kiinnosta kaksin hengailla miesten kanssa ellen ole heidän kanssaan parisuhteessa, joten en sinänsä ihmettele jos miehiä ei erityisemmin nappaa mun kanssa kaveerata. Ehkä olen siinä suhteessa samoilla linjoilla heidän kanssaan.

Miksei vois olla kavereita? En nää ite mitään "esteitä" eikö vois. Tai no toki joillekkin vaikeampaa tjsp, mutta itellä on paljon naisia kavereina, ja oonkin niitten kanssa joskus mieluummin kun mies kavereitten kanssa.
Voi olla ehkä vaikeempaa sillon olla pelkkiä kavereita jos miehellä tunteita naista kohtaan ja nainen ei ole suhteessa. Kaikki varmaan riippuu ihmisestä, itelle tulee luonnosta että voin olla kaveri naistenkin kanssa

Kyllä voivat. Kaipa se harvinaista on, mutta olen itse todiste ilmiön mahdollisuudesta. Minulla on kaksi todellista sydänystävää, ja molemmat ovat naisia. Miesten kanssa tulen hyvin juttuun kun puhutaan asiaa eikä mitään ystävyyshömppää, mutta jälkimmäiseen tarvitsen naisen :) minkäänlaista romanttista/seksuaalista jännitettä ei ole minun ja näiden kahden ystäväni välillä, ei minun puoleltani eikä tietääkseni heidänkään. Itse asiassa, ovat sen tyylisiä ihmisiä että en todellakaan haluaisi mitään "sellaista" heidän kanssaan... mutta ystävinä juttelemme pitkään ja hartaasti niin miesten kuin naistenkin juttuja, ja homma toimii. Luottamus on erinomaista ja sydäntä voi keventää huoletta. Ja on myös hauskaa ja mistä tahansa puhutaankin, niin aina ollaan juuri sillä tavalla samaa mieltä millä tavalla hyvät ystävykset aina ovatkin. On semmoinen sama elämänkatsomus. En vaihtaisi näitä mimmejä miehiin :D

Kyllä voi. Mulla on joitakin miehiä ystävinä (vaikka se varmaan harvinaisempaa on), joiden kanssa juttelen mistä tahansa. Toisen kanssa heistä olin Meksikossa kaksi viikkoa samassa hotellihuoneessa eikä meillä ollut mitään viritystä keskenämme. Minä en vastaa hänen naismakuaan ja hän ei minun miesmakua, vaikka onkin joidenkin naisten mielestä komea sekä hyvinpukeutuva. Olemme myös kollegoita. Sittemmin nhän alkoi seurustelemaan ja tunnen hänen avovaimonsakin, joka hyväksyy ystävyytemme.

Voi olla mahdollista. Mulla on yksi naispuolinen kaveri jolle voi kertoa lähes kaikki asiat ja hyvin tullan toimeen muutenkin arkena. Ei olla kumpikaan mitenkään kiinnostuneita toisista. Nähdään usein kahvien merkeissa tms..

Kai niitä useampiakin semmoisia suhteita voi siten ollakkin.

MEE on aivan helvetin oikeassa. Mullakin on paljon oikein hyviäkin ystäviä, joita kohtaan tunnen aivan hitonmoista himoa (sitä enemmän mitä paremman näköinen) poislukien ne jotka elävät suhteessa kaverini kanssa tai suhteessa ylipäätänsä, no poikkeuksiakin on.

Siinä on se iso erotus että ystäviä kohtaan ei ruveta säätämään missään tilanteessa ja sitä yleensä miehet kutsuu ystävyydeksi. En edes puhu seksistä heidän kanssaan, en sanaakaan koska se lipsuu äkkiä väärille raiteille. Uskon että nämä mun ystävät tiedostaa tuon myös vaikka se ei näkyisikään. Joskus näistä ystävistä joku on puhunut kaksimielisiä tai suorasukaisia juttuja jostain panostaan ja helkatti että viisari värähtää. Joutuu vaihtaa vaan puheenaihetta asap kuin sen vain luontevasti on mahdollista. Parisuhdekiemuroista, luonteista tai elämän perusasioista voi puhua mutta ei esim sitä settiä että "vedin sitä anaaliin keittiönpöytää vasten ja laukesin lattialle."

Samasta syystä homo ja mies ei voi olla "hyviä" ystäviä tai siinä on jatkuvasti pieni varaus olemassa. Mulla on homokavereita jotka on monestikin yrittänyt ja se ystävyys karisee siinä tehokkaasti vaikka se olisi alkanut ala-asteella, mutta saattaa palautua hyväksikin jos homokaveri löytää itselleen kumppanin.

Kyllä voi olla kavereita. Miesten kanssa on melkein helpompi kaveerata, kun omistan samankaltaisia kiinnostuksen kohteita kuin heillä. En luokittele ihmisiä sukupuolensa mukaan; jos juttu käy yhteen niin on sama onko kaveri mies vai nainen. Joissain asioissa naiset taas ovat korvaamattomia, esimerkiksi jos tehdään ja jutellaan "tyttöjen juttuja". Miesten keskustelusta taasen saa erilaista näkökulmaa asioihin.

Kyllä mies ja nainen voi olla pelkästään kavereita. Mutta se mies 99% tapauksista haluaisi sitä naista seksuaalisesti. Eli kuten ylläoleva video hyvin osoittaa, niin pelkkä kaverisuhde naisen ja miehen välillä usein on vain toispuoleista. :D

Kyllä voi olla kavereita. Miesten kanssa on melkein helpompi kaveerata, kun omistan samankaltaisia kiinnostuksen kohteita kuin heillä.

Meinaatko, että maailmassa ei ole ketään muuta naista, jolla on samoja kiinnostuksen kohteita kuin sinulla?

MEE tiivisti aika hyvin. Nuorempana oli enemmän miespuolisia kavereita, mutta aika harvan kanssa tehtiin mitään kahdestaan, enemmän se oli ryyppäämistä. Niiden kanssa, joiden kanssa oli syvempää ystävyyttä tilanne oli jo lähempänä terapiaa kuin tasapainoista ystävyyttä. Kun ei ole oikein tietoa tai kokemusta mistään niin toisen sukupuolen antama valoitus siihen puoleen on oikeasti hyödyllistä.

Usein myös naiset, joilla vain ei ole naispuolisia kavereita tai "tulevat paljon paremmin miesten kanssa juttuun" ovat ihan itse syyllisiä tähän tilanteeseen; vähättelevät muita naisia ja käyttäytyvät ylimielisesti heitä kohtaan, kiehnäävät ja mielistelevät mieskavereitaan ja vetävät välillä kännissä raivarit siitä, että kukaan näistä kavereista ei ole salaa rakastunut häneen.

Itse olen vasta nyt suunnilleen aikuisena oppinut olemaan kunnolla ystävä naisille, ja nämä ystävyyssuhteet ovat kyllä aivan eri tasolla kuin miesten kanssa solmimani kymmenen vuotta sitten. Omasta päästä se on kiinni. Miesten kanssa on ehkä helpompi olla, mutta tarviiko kaiken olla just sillä tavalla helppoa? En ole miesten kanssa kaveeratessani kokenut samanlaista rehellistä keskustelua (oma kumppani poislukien), jossa ei suojata ja liehitellä ja kehuta, kuin (niiden täyspäisten) naisten kanssa.

No ehdottomasti voi. Luonteeltani koen olevani melko suoraviivainen joissain asioissa ja muutenkin vähän putkiajattelija niin en ole ikinä oikein oppinut "akkojen tapaa jauhaa samaa asiaa tuhannelta kantilta", siksipä on luonnollista hengailla ukkojen kanssa.. Mun kaksi parasta ystävääni on miehiä jo useamman vuoden takaa ja niiden kanssa voi jauhaa mistä tahansa. On mulla semmosia lapsuudenaikaisia naispuolisia ystäviäkin pari, mutta niiden kanssa ei vaan tule oltua tai soiteltua niin usein.

Voivat toki olla kavereita, mutta ehkä se kaveruus on useimmiten vähän erilaista, mitä kahden naisen tai kahden miehen välillä olisi. Tyypillisesti myös miehen ja naisen välillä on jonkinlainen seksuaalinen jännite, mille tietenkään ei tarvitse eikä usein kannatakaan tehdä mitään. Voi myös olla, että sekä miehen että naisen mielestä se vastakkaista sukupuolta oleva kaveri ei vain ole omaa tyyppiä ollenkaan, ja siksi se seksuaalinen jännitekin on aika vähäistä.

Miksi ei voisi? Mulla on aina ollut paljon miespuolisia kavereita ja on yhä. Mutta toki näen asian vain omasta näkökannasta, ihan eri asia on että mitä ne miehet sitten todellisuudessa ajattelevat ja onko siellä ollut jotain muita tunteita/toiveita joskus taustalla. Omasta puolestani kaveeraaminen onnistuu hyvin, en ihastu helposti tai koe sellaisia tunteita näihin kaverimiehiin, että siitä olisi jotain "haittaa". Varmaan on paljon kiinni ihmisestä itsestään, ihastuuko helposti tai kiintyykö siihen toiseen, tai tuleeko jotain muuta pientä jännitettä/kipinää siihen välille.

Nuorempana esim. yksi parhaista kavereistani oli vuoden vanhempi mies. Hengailtiin paljon yhdessä, tunsin miehen koko perheen ja saatettiin olla jopa yökylässä puolin ja toisin. Voitiin puhua ihan mistä tahansa ja itseasiassa puhuttiinkin paljon kaikkea, moni aihe oli ehkä sellainen, mistä tämän miehen oli vaikea puhua miespuolisille kavereilleen. Mustasukkaisuutta oli tämän miehen puolelta, vahti hyvin tarkkaan minun menemiseni ja puolusteli käytöstään sillä, että ei kestä jos menettää meidän ystävyyden. Homma loppui lopulta siihen parin vuoden ystävyyden jälkeen kun hän itse alkoi seurustella vakavasti, eikä tyttöystävä lopulta hyväksynyt sitä että mies vietti niin paljon aikaa minun kanssa ja käski tehdä valinnan. Samaan aikaan muutin muualle ja ystävyys jäi siihen.

Tällä hetkellä lähes kaikki työkaverini on miehiä. Osan tunnen paremminkin ja saatetaan myös nähdä työajan ulkopuolella. Koskaan ei ole ollut mitään suurempia ongelmia, koen oloni luontevaksi miesten seurassa, melkein vaikeampi minun on kaveerata ja tutustua naisten kanssa. Miesten kanssa homma on paljon rennompaa. Nuorempana sain usein kutsun "miesteniltoihin", yksinoikeudella sain luvan osallistua milloin mihinkin saunailtoihin mihin vaimoilla tai tyttöystävillä ei ollut asiaa. Joskus kun ihmettelin asiaa ääneen, sanoivat vaan että olen ainoa täyspäinen mukava nainen jonka kanssa tuollaista voi tehdä ja siitä moinen "kunnia". :D En tietenkään usko sitä, sillä selväjärkistä ei minusta saa tekemälläkään, mutta hauskaa oli aina. :D Ei mitään nipottamista pikku asioista vaan rentoa hengailua, joskus korjailtiin autoja tai tehtiin festarireissuja, biletystä ja välillä taas jotain normi (teini) arkea. En seurustellut silloin kenenkään kanssa, jos olisin ollut suhteessa niin varmaankin olisi tullut ongelmia & draamaa tuollaisesssa kaveripiirissä.

Sinisilmäinen en kuitenkaan ole, tiedän hyvin mitä siellä miesten päässä usein liikkuu... Jostain syystä muutaman juoman jälkeen ne todelliset tunteet saattaa tulla esiin ja alkaa vonkaaminen. Miesten ja naisten välisessä ystävyydessä on varmaan aina läsnä se "entäs jos" -elementti, jos siitä pääsee yli niin homma voi toimia erittäin hyvin. (Tai jos välit muistuttaa veli-sisko asetelmaa, eikä mitään kiinnostusta ole kummankaan puolelta.) Edellisen työpaikan pikkujouluissa putosin laskuista kuinka moni lopulta yritti ehdotella seksiä tarpeeksi humalaisena tai sitten tuli "ujoja tunnustuksia tunteista"... Monia toki hävetti sitten seuraavana työpäivänä, silti koskaan ei mitään suurempaa draamaa noista aiheutunut ja työt pystyttiin hoitamaan normaalisti.

Ai niin ja näistähän tulee aina hauskoja tilanteita, kun ihmiset AINA olettaa, että ollaan pari! Ja sitten päädytään tähän samaan keskusteluun mitä nyt tässäkin käydään. Se on ihme homma...joskus ärsyttävää, joskus huvittavaa.

Tutkimuksesta olisi kiva nähdä dataa. Jossa on mukana seksuaalinen suuntautuminen, testotasot ja rehelliset mielipiteet.

Naisilta ei kannata edes kysyä, tämä on miesten juttu. Naiset voivat aivan varmasti olla kaveria miesten kanssa, mutta se riippuu miehestä.

Naisillakin tulee muuten hiton kovia ongelmia olla ystävä daniel craigin kanssa, oon ihan varma.. Vai väittääkö joku muuta? ;)

Muistui vielä mieleeni erään työkaverin opetus... Tämä täti oli jo yli 60v. ja ikänsä miesporukassa töitä tehnyt härski mamma. Tästä aiheesta kerran puhuttiin ja täti tokaisi siihen että "muista sitten aina, se on vittu joka menee miehille päähän ja saa ne ihan sekaisin". :D Jos se halu siellä on taustalla ja mies kokee naisen sillä tavalla viehtättävänä, ei ystävyys välttämättä olekkaan ihan niin yksinkertaista.

Mullakin on paljon oikein hyviäkin ystäviä, joita kohtaan tunnen aivan hitonmoista himoa (sitä enemmän mitä paremman näköinen) poislukien ne jotka elävät suhteessa kaverini kanssa tai suhteessa ylipäätänsä, no poikkeuksiakin on.

Otan sut nyt esimerkiksi tämän lauseen perusteella, vaikka yritän silti kirjoittaa asiasta yleisesti...

Mä uskon, että tää kaveruuteen kykeneväisyys voi olla niin ihmisestä kiinni, kuten on tässäkin ketjussa huomattu. Jotkut ajattelevat seksiä koko ajan jokaisen sellaisen kanssa, joka on omaa kohderyhmää. Jotkut siis kykenevät ystävyyteen, jotkut eivät ikinä. Toisaalta esim. sä mainitset kavereiden puolisot, jotka pystyt erittelemään tästä joukosta. Voisitko olla hyvä ystävä kaverin vaimon kanssa?

Entä voisitko olla ystävä naisen kanssa, jota pidät "rumana", mutta joka on muuten todella kiva ihminen? Tietysti on myös mahdollista, että nainen voisi olla kiinnostunut sinusta, mutta jos hän ei ole. Jos et olisikaan lainkaan hänen tyyppiään? Tai jos hän olisi lesbo tai kykenisi vaan ajattelemaan sinut ystävänä.

Tai voisitko olla ystävä vaikkapa jonkun sukulaisnaisen kanssa? Okei, serkkua voi panna, mutta ainakin mulla ainakin pää kieltää tekemästä niin. Voisi kuitenkin hyvin olla hyvä ystävä serkkuni kanssa. Itse asiass olenkin, mutta hän ei ole mies. Hän kyllä on bi-seksuaali ja seurustelee naisen kanssa, joten tätä voitaneen verrata homoesimerkkiin.

Itse kyllä olen sitä mieltä, että ystävyyssuhteissa miehen ja naisen välillä lähes aina on joko molemminpuolista tai yksipuolista jännitettä. Pelkästään sen olemassaolo ei tarkoita että mitään koskaan tapahtuisi, mutta varsinkin joillekin naisille tekisi hyvää tunnustaa, että aika moni niistä miespuolisista kavereista luultavasti höyläisi jokaisesta ilmansuunnasta kaikkiin kehonaukkoihin jos vain nainen antaisi siihen suuntaan myöntyväisiä merkkejä. Itsellänikin kuitenkin on miespuolisia kavereita useitakin, ystäviä vähemmän. Onhan se aika hauskaa huomata, että kun alkaa suhteeseen niin yhtäkkiä suurin osa näistä miespuolisista "kavereista" ei enää haluakaan puhua sun kanssa ihan yhtä innokkaasti.

Ne muutamat ystävät koostuvat sitten suurimmaksi osaksi sellaisista ihmisistä, jotka olen tuntenut tosi nuoresta. Näiden ihmisten kanssa on tullut koettua hurjia reissuja ja hauskoja juttuja ja on oltu läsnä sekä ylä- että alamäissä, joten nämä muutamat miehet ovat minulle sellaisia taka-ajatuksettomia ystävyyssuhteita. Ollaan tunnettu niin kauan, että välit ovat jopa sisarukselliset, joten ihan klassista tilannetta ei tästäkään saa. Yksi vanhemmalla iällä solmittu ystävyyssuhde miehen kanssa on myös, mutta tämän ihmisen koen aika naismaiseksi. Teen hänen kanssaan sellaisia juttuja, mitä teen myös tyttöpuolisten kavereiden kanssa. Ehkäpä hän on jonkinlainen heteroversio homokaverista.

Vietän aikaa paljon miesten kanssa ihan oman harrastuksenkin kautta ja miehet ovat hauskaa seuraa. Kaikki syvällisemmät asiat puhun kuitenkin naisten kanssa. Sekaporukat ovat mukavia reissuilla, bileissä ja kevyemmissä seurustelutilanteissa. Lähinnä hain tässä nyt sitä, että mies ja nainen voivat mielestäni olla ystäviä, mutta se seksuaalisen jännitteen olemassaolo on hyvä tiedostaa.

On mulla ystävänä sellainenkin mies, jonka kanssa olen harrastanut seksiä, eli jännite on ollut. Meistä vaan tuli jossain vaiheessa hyvät ystävät ja käydään paljon kävelemässä/syömässä/jotain muuta ja jutellaan kaikista syvällisistä asioista. Kerrotaan murheet ja ilot. Nykyään mies seurustelee, mutta en ole tavannut hänen naisystäväänsä emmekä ole nähneet ihan niin usein. Naisystävä kuitenkin tietää minusta.

Saattaisi olla, että tämä mies voisi harrastaa jossain tilanteessa seksiä kanssani, mutta minä olen päässyt tästä ajatuksesta yli jo aikaa sitten. Mies on sanonut minulle, että jos olisin nuorempi (hän on itse minua nuorempi), niin hän voisi ajatella seurustelua kanssani. En kuitenkaan usko, että hän on varsinaisesti mitenkään ihastunut minuun, vaan kyse on sellaisesta toteamuksesta, sillä hän pitää minusta ihmisenä. Meille ei ole tullut missään vaiheessa kiusallisia tilanteita tämän miehen kanssa aloitettuamme kaveruuden.

Vaikka tuo jännite olisi olemassa tämän miespuolisen kaverini taholta olemassa josain alitajunnassa (multa se on mennyt ohi), niin mitä sitten? Siis jos kykenemme tällaiseen ystävyyteen. Kysehän on siitä, kuinka kykenee itse suhtautumaan tilanteeseen ja toiseen (jotkut kykenevät, jotkut eivät). Jos asia aiheuttaa ongelmia, niin silloin ei kannata jatkaa. Onhan jositain vanhoista avio- tai seurustelupareistakin tullut hyviä ystäviä ja heidän puolisonsa tuntevat toisensa.

Back
Ylös Bottom