Tuota kipua ei tuu kauaa (pari vkoa?) kestämään. Hermosto ja lihaksisto ne muistuttelee oman aikansa, venyttelyllä voi ehkä minimoida lihaskipuja. Ootellaan viisampien neuvoja.Olen minä toki ennen salitreeniä tehnyt, joskin siitä tosiaan on aikaa helvetin kauan, mutta ymmärrän mitä tarkoitat, ja hyvä tietää.
Tämä hyvän olon tunne asia onkin sitten monitahoisempi. Minä en ole koskaan pitänyt fyysisestä kivusta tai fyysisestä rajojeni testaamisesta. Sekin on siis minulle uutta. Ymmärrän sen puhdistumisen riitin, joka liittyy lihasten "tuntumiseen" ja kipeytymiseen. Minä olen tottunut enemmänkin tuottamaan itselleni henkistä haastetta ja kärsimystä ruumillisen sijasta. Jos freudilaisittain ajatellaan (että meissä kaikissa on jotakin vikaa), on meillä kaikilla omat tapamme piestä perkeleet pihalle. Opus Dein jäsen käyttää piikkivyötä reidessään, joku paiskoo menemään salilla ja yksi rääkkää itseään henkisesti/älyllisesti. Nämä ovat kuitenkin (toivottavasti) tottumiskysymyksiä.
Edelleenkään en osaa perustella mielipiteitäni yms. eli näillä ei oo paljoa arvoa, mutta melko yleinen tieto kuitenkin kyseessä.Mutta tosiaan paino putoaa miinuskaloreilla (eli syöt vähemmän kuin kulutat) jota voit maksimoida liikunnalla. OK miinusmäärä on -500, www.kalorilaskuri.fi on hyvä. Muutaman viikon jälkeen osaa arvioida saadut kalorit.