Penkkiohjelmia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JHJ81
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🔥 Penkkiohjelma rautaiselle rintavoimalle 🔥

Meta description: Tehokas ja nousujohteinen penkkiohjelma joka lisää voimaa, räjähtävyyttä ja rintalihasten kokoa.

Ohjelma jäi ikävästi kesken,ohjelman nro.9 oli viimeinen mikä vedettiin.
Mukavasti se meni läpi.
Olkapää vaivasi joten joutu kesken jättämään.
Tänään sitten uhkarohkeana kokeilin pikkasen isompia painoja,nostin Maagisen 100kg jota en ole koskaan nostanut,varojakin jäi joten tyytyväinen olen ohjelmaan.
Keskeneräisellä ohjelmalla tulos noin +5kg.
Hieman muuta treeniä tähän väliin ja kun paikat kunnossa niin kokeillaan josko saatas vedettyä koko ohjelma läpi.

Mikä oli sun ykkösmaximi kun aloitit ohjelmalla?

Voisiko joku kopioida tuon koko sivun tekstin tänne(tai oleellisen osan) koska ainakaan minulla ei toimi tuo musclemedia.com sivusto :/

Tajusinko oikein että treeni 1 ja 2 viikolla 1 ja treeni 3 ja 4 viikolla 2 ja niinedespäin?

Näin ainakin itse tein. Eli 2 penkkitreeniä/vko = 14 penkkitreeniä/7vko.
Tietysti jos tuntuu ettei palaudu, niin voihan ohjelmaa noudattaa 1 krt/vko tai vaikkapa 2 treeniä/8 pvä. Jolloin ohjelman läpi käymiseen menevä aika tietysti kasvaa. Mutta mitäpä sillä väliä, jos homma toimii.

millaisia apuliikeittä suosittelette tämän reenin yhteydessä olen nyt tehnyt aina molempina penkkipäivinä ojentajat samanpäivänä ja heti seuraavana hauikset ja olkapäät?

Itellä oli tällaset.

Ma:
Kiertäjäkalvot,
PENKKI,
Fly,
Dipit lp,
Ojentajatalja vo.
Vatsa lisäp.

Ti:
Etukyykky
Etureisipenkki
Takareisipenkki
Pohjepenkki
Bulg. kyykky

To:
PENKKI,
Penkki KP,
Arskapunnerrus,
vipusivuille,
Hauis tangolla,
Hauis KP

Pe:
MaVe,
Kulmasoutu,
Ylätalja,
Selänojennus penkissä,
Vatsa.

Etukyykky 5*5, kiertäjäkalvot 2*15/käsi, vipusivuille 3*15, Dipit 3*6 .

Muut 3*8-10. Nii ja mave meni oman ohjelman mukaan.

Jaahas, otetaas tää ohjelma kokeiluun - tuossa jo toisessa ketjussa kyselinkin kun ajattelin nyt ruveta vähän tuota yhteistulosta nostamaan että miten nuo apuliikkeet näissä voimaohjelmissa pitää tehdä. Jätetäänkö toistoja varastoon vai aivan loppuun astikko liikkeet ettei jää toistoja varastoon ollenkaan. Ja onko tärkeää tuntuma rinnalle esim tuossa käsipainopenkissä vai voimalla vaan ylöspäin.

Jaahas, otetaas tää ohjelma kokeiluun - tuossa jo toisessa ketjussa kyselinkin kun ajattelin nyt ruveta vähän tuota yhteistulosta nostamaan että miten nuo apuliikkeet näissä voimaohjelmissa pitää tehdä. Jätetäänkö toistoja varastoon vai aivan loppuun astikko liikkeet ettei jää toistoja varastoon ollenkaan. Ja onko tärkeää tuntuma rinnalle esim tuossa käsipainopenkissä vai voimalla vaan ylöspäin.

Noniin, teinpä sitten ekan treenin ja tuntu liiankin kevyeltä. En ykkösiä ole kokeillut ja ihan penkkikin aika pitkään ollut tekemättä niin ajattelin ottaa tuon 111kg maximin. Penkki meni kevyesti ja treenin jälkeen tulikin sellanen fiilis että olikos tää nyt tässä. Eli pitääkö alottaa raskaammin ja testata se oikee ykkönen vai alkaa vaan tosta nousemaan eteenpäin. Ja tosiaan niitä apuliikkeitä voi antaa, kantsiiko painottaa aina noissa reeneissä ojentaja-rintaan vai myös olkapäätä mukaan noissa.

Itsellä on treeni nro 11 seuraavaks edessä. Eka "testin" jälkeen siirryin yhden pykälän ylöspäin siinä RM taulukossa. Hyvin oon pystyny kaikki reenit tekemään tähän saakka, mutta sen verran tarkoilla on, että negatiiviset tosiaankin jää negatiivisiks, eli omin avuin en olis saanu puskettua niitä ylös. Ja sehän tässä on tarkoituskin. Yhden viikon pidin välissä huilia kun meinas flunssaa puskea päälle. Noista apuliikkeistä sen verran, että olen reenannut muuta yläkroppaa omalla ohjelmallani samoina päivinä ja siihen kuuluu siis niin ojentajat, kuin olkapäätkin mukaan. Ainakin mulla tuntuu tämä ohjelma toimivan kohtuu hyvin, tosin ihan älyttömiä malmeja ei mulla tankoon oo ladattunakaan. :)

Mikä neuvoksi kun ei meinaa aina saada rintaa pumppiin tai tuntumaa vaikka tekee kässäreillä tasapenkkiä ja vinopenkkiä, välillä teen siihen lisäksi vähän normipenkkiäkin tai päinvastoin. Kehitys jumittaa pahasti penkissä.

Vinopenkkiä tein viimeksi 21kg:n kässäreillä 3x10, voimat eivät olisi riittäneet 3x12 toistoon.
Mielestäni tekniikkani on käsipainopenkissä ihan ok, normipenkissä tosi paska varmaan kun ei nouse edes oma paino ihan. nyt vaan tuntuu että sitä kipua/venytystä on vaikea saada aikaiseksi rintalihaksessa. Mutta eihän se aina olekaan edellytys kehitykselle. Pyrin myös aina venyttelemään rintalihakset ennen ja jälkeen treenin ja sarjojen välissä lyhyesti.

Back
Ylös Bottom