Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Nyt dieetillä tulee juotua 2-3 kuppia teetä päivässä.Kannattaako käyttää hedelmäsokeria vai tavallista sokeria?(Hedelmä sokerissa on matala G.I ja on makeampaa joten pitää käyttää vähemmän, mutta se on kai epäterveellistä?)

Kannattaa käyttää hunajaa mieluummin. Tavallinen sokeri on 50% hedelmäsokeria. Hunaja on parempi vaihtoehto kuin nuo puhdistetut sokerit.

Hunajan terveellisyys

^Jos jostain saa niin intiaanisokeriakin kannattaa kokeilla. Kyseistä tuotetta on kehuttu paljon. Ite en silti teeheni laita mitään vaan raakana menee

Tällänen kysymys, että mult alkaa toi palkkariloppumaan, mutta on tavallista heraa vielä aikas paljon jäljellä, niin voisiko sitä ja tavallista O'boy (tai vastaavaa) kaakaota sekottaa keskenään, jotta saisi hyvän palkkarin? Vai kannattaako vaan tilata uusi ämpäri tota recoveryy ja säästää herat muuhun? Ku noi kaakaothan on aika sokerii ellei sit oo aivan sitä naturellii.

Intiaanisokeri = täysruokosokeri.

J... mitäs ne palkkarin hiilarit on, jos ei sokeria? ;)

Toki maltolla ja pöytäsokerilla on eroja, mutta ei niin, ettetkö voisi sitä herapussia tyhjentää kaakaojauhon kanssa.

Lisäksi on vaihtoehtona ainakin "sokerialkoholit" ksylitol ja erytritol. Jälkimmäisellä ei ole lainkaan laksatiivista vaikutusta, eikä minulle ainakaan myöskään ksylitoli sellaista aiheuta järkevillä käyttömäärillä. Maltitoli taas on sellainen, mistä minulla menee maha sekaisin.

Tohtori Greger on myös perehtynyt näihin makeutusaineisiin, vaikka stevian ja ksylitolin osalta en hänen kanssaan ihan samaa mieltä olekaan. Minusta stevia vaikuttaa kyllä turvalliselta, vaikkakin sen ADI-arvo on aika alhainen. Ksylitoli ei minulle ongelmia aiheuta, ja se on vieläpä hyväksi hampaille. Ksylitolin maku on myös hyvä.

makeutusaineista

Aiheuttaako muut kuitu- ja viljapitoiset tuotteet oireita ? Kuidut edistävät ruoansulatusta ja vatsan toimintaa, eikä siis ole ollenkaan poikkeuksellista jos vatsankäänteitä ilmenee.
Pelkät ilmavaivat eivät varsinaisesti kovinkaan vakavalta kuulosta. Lääkärissä voi käydä allergiatesteissä keliakin varalta jos oireet alkavat huomattavasti lisääntymään. En kuitenkaan jaksa uskoa että kyseessä olisi pientä yliherkkyyttä suurempaa ropleemaa.

Elämäni ensimmäinen diettaaminen rantakuntoon 2012

Morjensta!

Juu, nyt pitäisi päästä oikeaan rantakuntoon 2012 mutta en ole koskaan ollut kunnon rasvanpoltto-dietillä.

Pituus: 185cm
Paino: 84kg

Syön hyvin vähän hiilareita (ennen reenejä tietenkin aika paljon tulee tankattua) mutta muuten hiilareita ei tule syötyä paljon.

Koitan saada sen 170-180g proteiinia / päivässä syötyä lihan/kanan/muun proteiinipitoisen ruokavalion kautta.

Syön kasviksia ja hedelmiä myös suhtkoht paljon.

Mutta jotta pääsisin eroon tuosta rasvasta, pitääkö minun kuristaa tuo hiilareitten syönti ihan 0:aan tai pitääkö vain lähteä juoksumatolle 2-3 kertaa viikossa rasvanpolttajien kera?

Olen muuten ihan uusi käyttäjä tällä foorumilla, joten pistäkää heti linkkiä johonkin hyvään oppaaseen jos tiedätte semmosen :hyper:

Tää voi nyt olla väärin, mut oon mielestäni lukenut pakkikselta, että hiilaritankkaukseen olisi parhaimpia just jotkut riisi, pasta, puuro, vaalea leipä etc. ja että fruktoosia ei kannata vetää, koska se ei mene sinne lihakseen?

Olen alkanut miettimään, että miten on jos illalla tankkaa reippaammin ( kunnon ruokaa eli pastaa, jauheliha yms. ) ennen nukkumaanmenoa noin 1-3h ennen sillä tavalla, ettei oikeasti ole nälkä enää sen jälkeen vaan enemmänkin ähky.

Siitä nukkumaan ja herätys tismalleen 8 tunnin kuluttua; on aivan uskomaton nälkä. Tai siis, ei välttämättä saisi syötyä ruokaa ennätysmäärää, vaan vatsa kurnii ja oikeasti tekee pahaa ne "kouristukset" mitä tulee kun on tosi nälkä. Kaiken lisäksi vaaka näyttää plussaa edellispäivään nähden.

Tiedän, että sanonnalla "nälkä kasvaa syödessä" on jotain perää, mutta onko tähän jotain selitystä vai puhdasta sattumaa? Tämmöisiä aamuherätyksiä on ollut nyt... jo yli kymmenisen viimeisen 3-4kk aikana.

lähinnä mietin tota tankkaus matala / korkea gi homman pohjalta, maalaisjärjellä ajateltuna fiksumpi syödä kaurapuuroa kun ranskanleipää Mutta onko sillä käytännössä väliä , tuskin keho osaa valita että " hyi , pahasta lähteestä tuo hiilari . en ota sitä "?

Fastin glutamiinia olen hankkinut. Purkissa luki, että aine toimii parhaiten ennen ja jälkeen treeniä otettuna. Miten "lepopäivät" otanko silloinkin ko. ainetta?

Back
Ylös Bottom