Mulle on toiminu selkätreeninä erittäin hyvintällanen:
mave
alatalja
ylätalja
kulmasoutu tangolla
rear delt fly käsipainoilla (viparit taakse?)
Noiden lisäks vedän leukoja vähän joka välissä. Yhteensä ehkä 50 leukaa otteita vaihdellen tulee yhdessä treenissä. Selkätreenin lopuksi myös roikun leuanvetotangosta hetken. Se kuulemman venyttää selkälihaksia ja auttaa kehittämään ison selän.
DC:ssä "extreme stretching", laitat remmit ja otat ylileveän myötäotteen tangosta (sitä ennen lastaat ihan pirusti painoja vyöhön) ja roikut siinä sitten vaikkapa minuutin.Tekee kipeää, mutta kuulemma toimii

(Jokaiselle lihasryhmälle on näitä extreme stretching-liikkeitä, kannattaa tsekata ;) )
Itse jos vetäisin nyt sillä tavalla, että kokonainen päivä pyhitettäis selälle, se menisi jotenkin näin:
Maastaveto(ilman remmejä) 3x5
Kulmasoutu Tangolla (remmeillä) 3x8-10
Alatalja (remmeillä, kolmiokahvalla) 3x8-12
Kulmasoutu käsipainoilla (remmeillä) 3x12-18
Lopuksi vielä vois ottaa pulloveria käsipainoilla (antaa myös epäsuoraa rasitusta rinnalle+ojentajille.Selkä saa muutenkin jo noista sarjamääristä melkoisesti hittiä, niin ei tarvii ottaa kun 1-2 sarjaa pienillä painoilla) ja kerran tuo yllämainitsema extreme stretch selälle.
Mä en itse pidä ylätaljasta ollenkaan, mutta alatalja kolmiokahvalla tuntuu ihan kuningasliikkeeltä.Pyrin ottamaan maksimaalisen supistuksen latseihin ja olla liikuttamatta oikeastaan ollenkaan kroppaa (Ei mennä kahvan mukana kumpaakaan suuntaan)
E: Pidän myös leuanvetoja hyvänä liikkeenä, vuorottelisin varmaan ton kulmasoudun tangolla ja leuanvedot joka toinen viikko.