Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
^^Toi on kökkö vertaus sillä kun kovatuloinen tuntee olevansa palkkakuopassa on sillä kuitenkin ostovoimaa ihan eri tavalla kuin oikeesti matalapalkkaisella! Eikä tarvii ruveta sepustaa "et isot tulot, isot menot :jahas:
Mites noi eläinlääkärit, tienaako yhtä hyvin kuin ihan tavalliset?
Jos tuon pari postia ylempää löytyvän linkin takaa olevia tietoja on uskominen, niin eläinlääkäreillä on varsin huono palkka.Mites noi eläinlääkärit, tienaako yhtä hyvin kuin ihan tavalliset?
Jos tuon pari postia ylempää löytyvän linkin takaa olevia tietoja on uskominen, niin eläinlääkäreillä on varsin huono palkka.
Kaverin vaimo on eläinlääkärinä ja reilut kolme tonnia kuussa bruttona, mutta tekee vain kolme päivää viikossa töitä. Kuulemma aika yleistä tuolla alalla.Jos tuon pari postia ylempää löytyvän linkin takaa olevia tietoja on uskominen, niin eläinlääkäreillä on varsin huono palkka.
Kuntasektorin kuukausipalkat ammateittain vuonna 2010:
kokonaisansion keskiarvo eläinlääkäreillä 3072 e/kk, kun se lääkäreillä oli 5895 e/kk.
Tosin yksityissektorilla ero ei varmastikaan ole noin iso.
Palkkakuoppa on aika suhteellinen käsite. Olen kotoisin kunnasta, joka kuuluu top5-listaan Suomen pienimmissä tuloissa. Siellä 1800€ kuussa bruttona on monen mielestä suuri palkka :D Siellä sadan neliön omakotitalon parinkymmenen hehtaarin tontilla saa hintaan 50.000€.
Opettajat usein kitisevät huonoa palkkaansa. Mä olin opettajana syys- kevätlukukauden yhdessä käsi- ja taideteollisessaoppilaitoksessa. Brutto pyöri 3 kilon molemmin puolin hiukan kuukaudesta ja opetustunneista riippuen, tuntiopettaja kun olin. Tuo rahallinen korvaus yhdistettynä 7 tunnin työpäivään, helvetin hyviin lomiin ja homman helppouteen sai aikaan sen, että koin saavani kohtuuttoman suurta palkkaa. En tosin valittanut, että palkkaa pitäisi pienentää.:DPalkkakuoppa on aika suhteellinen käsite.
Juurivalmistunut AMK-inssi koulutuksena ja 2400e/kk bruttona.
Pieni korotus + työpisteen vaihdosta (konsultiksi lähtö) tulevat kilometrikorvaukset = ~2800e/kk brutto, josta reilu 200e verotonta.
Jos puhut bruttopalkasta, älä sotke siihen verottomia kilometrikorvauksia. Eivät ole palkkaa.
No, brutto + verottomat korvaukset ~2800e/kk
Mun mielestä vois jättää palkkakeskusteluista aina kaikki päivärahat ja km-korvaukset pois. Nuohan on kuitenkin kulukorvauksia eikä mitään liksaa. Ei se auto kusella kulje sinne työmaalle ja komennuksilla (varsinkin ulkomailla) tahtoo sitä rahaa muutenkin palaa sen verran tehokkaasti ettei noista päivärahoista useinkaan jää paljoa käteen. Toki sitä voi syödä reissun päällä pelkkää nuudelisoppaa katukojusta ja buustata päivärahoilla palkkaa mutta kyllä ainakin itsellä on aika hyvin nuo päivärahat menneet normielämiseen.
No ovatko nuo kulukorvauksia?
Ilmeisesti hankala päästä opiskeleen elukkalääkäriksi?? Yhden elukkalääkärin tiedän joka käynyt virossa koulun.
Tuossa ehkä turhaan lainasin viestiäsi, ei ollut suunnattu pelkästään sinulle.
Kuuluuko lisät laskea palkkaan? Kaveri väittää että iltalisiä, TP:t yms. ei voi laskea palkkaan koska ne vaihtelee.