Moottoripyörä?

Eilinen päivä tuli kierreltyä lähinnä kypäriä testaillen, tänään tuli ostettua parit kamat suht edukkaasti käytettynä.

tcsrx1.jpg

Tollaset monot, ovh. 339e

FG15_KARTAN.jpg

Tollanen kypärä kultaisella iridium -visiirillä.

Nyt täytynee rauhassa funtsia ja katsella ajopukua. Pitäisi jostain löytää edukkaasti kokoa 48 oleva nahkarotsi ja sen kaveriksi sitten jotkin tekstiilihousut. Hanskoista en vielä tiedä, S-koko on niissä passeli.

Mulla menee/menis iridium-kaks per kesä, tai sitten tumma perusvisiiri/pari vuotta. Pinlock kelmu vaihtuu kyllä vuosittain. En tiedä kyllä onko sitten Arain iridium jotenkin poikkeuksellisen herkkä naarmuuntumaan..

Onhan se kyllä hienon näköinen, ei siitä mihinkään pääse, mutta itse käytän mielummin minusta kestävempää perus tummaa.

Jotenkin vois olettaa, että samalla tatsilla se iridium-pinnoite vedetään visiiriin valmistajasta riippumatta. Veikkaisin että käytössä/käyttäjässä enemmän eroja. :)
Onneksi nykyään saa eBaystä Hong Kongin serkulta erivärisiä visiireitä kun vippaa kolmisenkymmentä dollaria. Ei tarvi montaa vuotta taaksepäin muistella kun sai pulitella lähemmäs satasta noistakin.

Vituttaa pitää silmälaseja kypärän kanssa eli silmäleikkaus tulossa lähiaikoina. 3500e, halpaaaaaaa!! :)

Mikäs niissä nii vittumaista? Luulis että ratkaisuja löytyis, kuten piilarit nyt ensimmäisenä. Tai sitte krossikypärä ja ajolasit voimakkuuksilla :D

Aurinkolasit muuten kans auttaa siihen tsirpuloiden tiirailuun ;)

Mikäs niissä nii vittumaista? Luulis että ratkaisuja löytyis, kuten piilarit nyt ensimmäisenä. Tai sitte krossikypärä ja ajolasit voimakkuuksilla :D

piilareita ei jaksa aina laittaa, ja jos ons semmoset silmät kun mulla nii piilareita ei voi ees pitää päivittäin. rillit tuppaa aina välillä menemään kypärän sisällä vittumaiseen asntoon kun kypärä painaa sankoja, ja vaikka visiirissä on pinlock nii ei paljoo lohduta kun rillit huurtuu.

Joo rillit on ihan saatanasta kypärän kanssa leikkiessä. En kyl silti ikinä menis silmäleikkaukseen, hyi helvetti :D

Jotenkin vois olettaa, että samalla tatsilla se iridium-pinnoite vedetään visiiriin valmistajasta riippumatta. Veikkaisin että käytössä/käyttäjässä enemmän eroja. :)

Luultavasti, itse kun raapaisen isot ötökät suoraan sormella ajossa pois, jos läsähtää keskelle näkökenttää. Tumma visiiri ei sano mitään, iridium (ainakin arain minun sormen alla) naarmuuntuu heti.

Schuberthin avattava sisäänrakennetulla aurinkosuojalla niin ratkeaa molemmat ongelmat kerralla. Aurinkolasit alle jos lisää tummuutta tarttee.

Schuberthin avattava sisäänrakennetulla aurinkosuojalla niin ratkeaa molemmat ongelmat kerralla. Aurinkolasit alle jos lisää tummuutta tarttee.

Itellä on suubertin R1 ni siinä on kyl se aurinkovisiiri mikä on ehdoton, mutta ei sekään poista sitä rillien kanssa räpeltämistä kypärää laittaessa ja pois ottaessa ja sitä, että ne painaa sielä kypärän välissä ja menee huonoon asentoon monesti. Noh, omapahan se on kai vika kun en viitti piilolaseja hankkia.

Ootteko harkinnu ostaa laseja ihan mopoilua varten? Kypärän kanssa vaan sovittelemaan ja väännättää sangat suoriksi myyjällä, ostaa sopivan isot ja ohkaiset. Homokyttälasithan olis ihan täydelliset, näemmä noita Ray-Ban Aviatoreita saa voimakkuuksillakin! :D

Mulla o vielä joten kuten onnistunu lasien ahtaminen pottaan, tosin kivasti tämänhetkisessä Sharkin potassa ei ole edes korvalle syvennystä..

piilareita ei jaksa aina laittaa, ja jos ons semmoset silmät kun mulla nii piilareita ei voi ees pitää päivittäin. rillit tuppaa aina välillä menemään kypärän sisällä vittumaiseen asntoon kun kypärä painaa sankoja, ja vaikka visiirissä on pinlock nii ei paljoo lohduta kun rillit huurtuu.

On se kumma, jos ei kerran kuussa jaksa piilareita päähän nakata. Kannattaa tiedostaa, että piilareitakin on erilaisia ja optikon suosittelemat ei aina ole välttämättä parhaat, jos ei itse osaa vaatia parempaa. Kaverin suosituksesta kokeilin Aqua Day&Night linssejä, joita voi pitää päässä yhtäsoittoa 30päivää. Hyvin ovat toimineet eikä näitä edes huomaa. Aikaisemmat käyttämäni ovat kuivuneet todella herkästi ja yön jälkeen(linssit joita on voinut pitää yön) erittäin kuivat. Sehän nyt on ihan tosi se, että silmälasit on vain yksinkertaisesti perseestä.

On se kumma, jos ei kerran kuussa jaksa piilareita päähän nakata. Kannattaa tiedostaa, että piilareitakin on erilaisia ja optikon suosittelemat ei aina ole välttämättä parhaat, jos ei itse osaa vaatia parempaa. Kaverin suosituksesta kokeilin Aqua Day&Night linssejä, joita voi pitää päässä yhtäsoittoa 30päivää. Hyvin ovat toimineet eikä näitä edes huomaa. Aikaisemmat käyttämäni ovat kuivuneet todella herkästi ja yön jälkeen(linssit joita on voinut pitää yön) erittäin kuivat. Sehän nyt on ihan tosi se, että silmälasit on vain yksinkertaisesti perseestä.

Mä en oo piilareita ikinä ees kokeillu ku ei houkuta ajatus silmään tökkimisestä ollenkaan.

Kannattaa sit piilareita ensin ottaa satsi niitä halpoja, että oppii sen silmään tökkäämisen.. Ei heti ekana sitä 10e/kpl kuukausilinssiä ;)

Piilolinssejä joskus kokeillut, ei ollut mun juttu. Silmälasit mahdollisesti huurtuu, vaihtaa asentoo, painaa. Ja pahin, melkoisen paljon kaventaa näkökenttää. En keksi yhtään syytä, miksi tunkea rillit kypärään, kun voi olla leikkauksen jälkeen kuin uusilla silmillä.
Joku tuossa kauhisteli silmäleikkausta. Alle minuutti menee per silmä leikkauksessa ja muutaman tunnin päästä näkö on +-0. Ja tehdään täysin laserilla eli ei ollenkaan mekaanisesti.

Juttelin hetken yhen ilmeisesti saman leikkauksen läpi käyneen kanssa ja pääsääntösesti oli todella positiivisiä kuulumisia. Pari mitkä moottoripyöräily huomioon ottaen kuulosti vähän huonolta, oli ensinnäkin se, että silmät kuivaa (en tiedä kauanko, kuukauden? kaksi?) ja niitä pitää kostuttaa silmätipoilla sekä valoherkkyys, mikä oli edelleen päänsärkyä aiheuttavan kova toista kuukautta leikkauksen jälkeen. Itse näkökyky oli parantunut merkittävästi.

Mulla ei vaan olis munaa mennä poltattaa silmiäni mihkään laserin alle. Jostain lueskelin siitä että siinä voi vähän haistaa palaneen käryä tms.. Hyi helvetti mä varmaan oksentaisin :urjo: Aika paljon saisvat rahaa antaa että suostuisin, ja käsittääkseni se kuitenkin Maksaa aika paljon.

Juttelin hetken yhen ilmeisesti saman leikkauksen läpi käyneen kanssa ja pääsääntösesti oli todella positiivisiä kuulumisia. Pari mitkä moottoripyöräily huomioon ottaen kuulosti vähän huonolta, oli ensinnäkin se, että silmät kuivaa (en tiedä kauanko, kuukauden? kaksi?) ja niitä pitää kostuttaa silmätipoilla sekä valoherkkyys, mikä oli edelleen päänsärkyä aiheuttavan kova toista kuukautta leikkauksen jälkeen. Itse näkökyky oli parantunut merkittävästi.

Silmätippoja kannattaa käyttää 1-6kk, riippuen henkilöstä. Valonarkuus kestää 2-6 tuntia eli leikkauksen jälkeen kannattaa laittaa aurinkolasit päähän kotimatkalle.

Alle minuutti menee per silmä leikkauksessa ja muutaman tunnin päästä näkö on +-0. Ja tehdään täysin laserilla eli ei ollenkaan mekaanisesti.

Meikäläiselle olisi kans aika soppeli tuo laser, varsinkin kun mulla on toisessa silmässä reippaasti huonompi näkö, mutta toisella silmällä pärjää siten ettei esim. ulkoillessa tarvi laseja. Voisi pamauttaa yhden silmän näin aluksi :D

Onko moottoripyörämessut käväisyn arvoinen?

Mä ajattelin huomenna mennä pyörähtämään. Tuskin siellä mitään ihmeellistä on, mutta tuleepahan sitte käytyä.

Back
Ylös Bottom