Talon rakentaminen/rakennuttaminen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Samo
  • Aloitettu Aloitettu
Mites Timba noissa katto led-spoteissa riittää valo kun ei ole itsellä vielä niistä kokemusta ja nyt valaistusta suunnitellaan taloomme ja Led-spotit olisi tarkoitus laittaa .

Mulla alunperin gu10:n uppospotit, mutta olen vaihdellut niitä pikkuhiljaa sellaisiin paikkoihin missä ei tarvita dimmausta. Ihan hyvin n. 8 neliön suihkussa esim. 3x3w ledit riittää ihan ok. Sitten on vielä lavuaarinpeilin jatkeena lisävalot, joita tarvitaan jossain tapauksissa. Dimmattavia en ole vielä hankkinut, mutta pitäisi niitäkin ruveta etsimään.

Onko Hupella muuntajaledit vai ihan 230:set?

Mulla on halogeenit. Kylppäriin ja saunaan tulee 5V ledit.

Eli siis laitat ledit halogeenispottien paikalle. Mulla sama juttu ja spoteissa siis gu10:n pohjat. Oli muuten halvempi tapa kuin hommata muuntajaledit, jotka maksaa aika usein usemamman satasen / sarja. Gu10:n massiven spotteja sai 3 paketin 16 eurolla.

meillä on 230:set ledit. muuntajalla on vain keittiön välitilassa oleva nauha. olkkarissa himmennettävät.

Mä tykkään noista halogeeneista. En aio vaihtaa niitä ledeihin.

Mites Timba noissa katto led-spoteissa riittää valo kun ei ole itsellä vielä niistä kokemusta ja nyt valaistusta suunnitellaan taloomme ja Led-spotit olisi tarkoitus laittaa .

Hyvin riittää. Niitä pitää vaan olla reilusti, ei haittaa vaikka ois vielä enempikin kuin meillä. Niihin ei mitään överitehosia kannata ottaa ettei ne häikäise jos katsoo päin. Nämä 4,5 wattiset on ihan hyviä.

8kk rypistys takana ja ensimmäiset yöt nukuttu uudessa talossa.
Välitilaan vielä lasit ja yläkaappien alle/päälle led-nauhat.
Keväällä sitten maalia niskaan ja pihat kuntoon. K.webp

Onnittelut Karmalle. Sitten sitä vaan vähän laiskistuu kun pääsee muuttamaan. Mutta jo nyt muutaman kk:n jälkeen jo vähän odottaa että tulisi se kevät ja kesä ja pääsisi tekee noita ulkohommia. ;)

Onnittelut niinikään Karmalle. Melkein 100% samaa tyyliä kuin meillä, ihan lidukan takkatarvikesettiä myöten :) No lattiat on meilä wenget.

Mistä olette hommanneet noi led spotit kattoon ? Ei oikein missään niitä ole tarjolla.Oletteko ostaneet halogeeni spotti sarjan ja vaihtaneet led lamput niihin vai miten ? Timba kui sie teit kun tuollaiset ois hakusassa ...

Mistä olette hommanneet noi led spotit kattoon ? Ei oikein missään niitä ole tarjolla.Oletteko ostaneet halogeeni spotti sarjan ja vaihtaneet led lamput niihin vai miten ? Timba kui sie teit kun tuollaiset ois hakusassa ...

Sähkäri nuot hommasi. Ihan tavallisia sähkötukusta saatavia niin led kuin halogeenipolttimoille sopivia "kehyksiä" nuo on. Siihen sitten tukusta myös Osramin ledipolttimot. Päädyttiin noihin kun niitä oletettavasti saa jatkossakin jos ja joskus kun joku noista pimenee. En mä siis tiedä saako noita muualta kuin sähkötukuista.

Jos joku isomman määrän tarttee jotai tietynlaisia niin voin Oron tai meidän sähkärin kautta kysästä, saan hyvät alet. Sähkötukut kun ei kai vissiin yleensä myy yksityisille suoraan?

juu sähkärin kautta meillekkin tuli. normi halo kehykset, polttimot vaihdettu vain ledipohjaisiksi. osramin lamppuja meilläkin.

Edellisen sivun kuvassani näkyviä valaisimia:

Keittiö/ruokailutila: http://www.airam.fi/index.php?id=166&catid=1434&c=143&product=504

Vasemmalla ylhäällä näkyy pari olkkarin lediä: http://www.airam.fi/index.php?id=166&catid=1434&c=143&product=508

Suihku/KHH: http://www.airam.fi/index.php?id=166&catid=1434&c=143&product=860

Kuvan yläs/alas valaisimiin vaihdetaan vielä ledit.

Kiitoksia vinkeistä valoihin,täytyy sähkärille sanoa noista kun se saa SLO:lta hommattua tavaraa ja siellä noita spotteja näyttäis olevan vaikka kuinka paljon...

Ihan mielenkiinnosta kysyn, kun tuttavilla rakennusfirman tekemä talo valmistunut tänä vuonna. Tuttava oli mitannut lattiapinnan lämpötilat laittamalla lämpömittarin lattialle. Muualla huoneessa 21astetta mutta talon ulkonurkassa 10.. ei kai tällainen 10 asteen heitto voi olla hyväksyttävää? Sama homma oli myös toisessa huoneessa.

Ihan mielenkiinnosta kysyn, kun tuttavilla rakennusfirman tekemä talo valmistunut tänä vuonna. Tuttava oli mitannut lattiapinnan lämpötilat laittamalla lämpömittarin lattialle. Muualla huoneessa 21astetta mutta talon ulkonurkassa 10.. ei kai tällainen 10 asteen heitto voi olla hyväksyttävää? Sama homma oli myös toisessa huoneessa.

Aika vaikea nurkkia on saada lämpimäksi. Varsinkaan jos ei tee itse.

Back
Ylös Bottom