Jimmy vetänyt kyllä astette kovammalla otteella raksan läpi! Ei olisi meikäläisestä tuohon.
Mulla ei ole lapsia, niin se mahdollistaa tällaisen kylähulluomakotitalorakentamisen.:D Eksän kanssa me alettiin taloa rakentamaan ja mietittiin asia niin, että saadaan säästöillä pirtti tehtyä, kun molemmilla oli suurin piirtein 50 kiloa pankissa. Vituiksihan se meni.
Hommat alkoi talvella 2007 ja keväällä 2008 oli perustukset tehtynä. Sitten runko ja vesikatto nopealla aikataululla. Me laskettiin homma niin, että koska mä osaan tehdä, niin jään täysipäiväisesti omalle raksalle ja emäntä menee töihin tienaamaan rahaa (suhteellinen käsite lähihoitajan
tienaaminen). Olinkin syksyyn 2008 täysipäiväisesti omalla raksalla, mutta sitten tarjottiin duunia, josta ei voinut kieltäytyä. Raksalla hiljeni ja homma jatkui pääsääntöisesti viikonloppuhommina.
Kaksi päivää ennen joulua exä antoi lahjansa eli sanoi pakkaavansa laukkunsa. Siinä sitä olin keskeneräisen pirtin kanssa vähän aikaa ihmeissäni. Sovittiin, että saan eksän maksettua pihalle sillä, että palautan hänen sijoittamansa rahat. En siis maksanut periaatteessa talon arvosta, vaan palautin sijoituksen. Sitten olikin tilit tyhjät ja motivaatio nollissa.:D
Määräaikaisen työsopparin loppuessa 2009 keväällä minulle tarjottiin lennosta vielä parempaa duunia ja taas oli mentävä tienuulle. 2010 syksyllä jälleen määräaikaisen duunin päättyessä oli tilillä sen verran rahaa, että jättäydyin työelämän ulkopuolelle ja jatkoin raksaa. Olinhan mä koko tuon ajan lomilla ja viikonloppuisin siellä askarrellut, mutta hidastahan sellainen on.
Palasin kolmisen kuukautta takaperin jälleen töihin sopivan tilaisuuden ilmaantuessa eteen. Pirtti on nyt valmistumaan päin ja oon siellä kesästä asti asustellut. Muuttotarkastus on tosin tekemättä, kun sähkärillä on hommat vielä vähän vaiheessa...
Nyt säästän yläkertaan ja ulkorakennukseen rahaa.
En voi suositella kenellekkään tätä rakentamisen muotoa. Toisaalta saan julmettua tyydytystä siitä, että talo on oikeasti itse tehty ja just sellainen, kun halusin. Ei tää mitään hartiapankkirakentamista ole, tää on pikemminkin perseenreikärakentamista.