Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Mitä vitun paskaa te nyt jauhatte?

Eikai internetissä toisilleen tuntemattomien nimimerkin takaa kirjoittavien keskustelu voi mennä tällaiseksi henkilökohtaiseksi vääntämiseksi.

Kyllä mä ainakin jo muutin kirjotus asuni vastaamaan kaikkia lukijoita. Lisäksi itse en ole ketään haukkunut tai pilkannut. Tänne on kyllä jo tyrkytetty putkiaivoista ym laadukkaan keskustelun ainesosia.

Mitä vitun paskaa te nyt jauhatte?

Eikai internetissä toisilleen tuntemattomien nimimerkin takaa kirjoittavien keskustelu voi mennä tällaiseksi henkilökohtaiseksi vääntämiseksi.

Sitähän suurin osa internetissä käytävistä keskusteluista juuri on ;) Nimimerkin takaa on kaikkein helpointa vääntää ja suurin osa ottaa nämä asiat todellakin tunteella, vaikka kovin muuta väittäisivät. Useampaa forumia nuorempana trollanneena sanoisin, että isoa osaa ihmisistä ei pitäisi päästää nettiin ollenkaan. Niin helposti ovat vietävissä. Tämä sitten näkyykin kaikissa huijauksissa ja niihin yhä uudestaan haksahtavissa poloisissa.

Disgust tuossa sulle jo vastaakin hyvin tyhejntävästi että miksi ne pyörii sen pitsaasyövän kaverin ympärillä. Yritin kyllä mainita asiasta tekstini alussa, aloititko lukemisen puolivälistä? Lisäksi tekstistäsi nousi esille itseäni askarruttava seikka. En enää tiedä olenko mamukriittinen vaiko rasisti. Saako olla molempia?

Edit: Venomin viitsitkö edes tähän vastata?: Kuulisin mielelläni mielipiteitä ja enimmäkseen faktoja, siitä että minkälaisia asioita maahanmuutto Suomelle mahdollistaa, joihin emme omalla 1900-luvun alun perimällämme pystyisi? Mielestäni tuo ei ole tyhmä kysymys vaikka niin väitätkin. On muuten hienoa feidata kaikki kysymykset vain toteamalla ne tyhmiksi. Pitääkin kokeilla.

Edit2: Lisäksi nyt vasta tajusin että sähän ymmärrät mua! Todellakin 5 typerää kysymystä joihin on turha vastata. (Tosin vastasin silti)

Viittasin noihin neljään numeroituun kohtaan, toi boldattu kysymys on ihan hyvä, 4 ensimmäistä ei. Vikaan kysymykseen: Maahanmuuttoa en yleisesti vastusta, vaan tämän hetkistä lähinnä humanitääriseen maahanmuuttoon liittyvää politiikkaa.
Meillä lienee tällä hetkellä 300 000 työtöntä, samaan aikaan on töitä, jotka ei kelpaa suomalaisille, mutta maahanmuuttajien surkeasta työllisyydestä päätellen, ei kelpaa hommat niillekään. Tietyt väestöryhmät työllistyy luvattoman huonosti, siitä huolimatta, että niitä suomalaisille kelpaamattomia töitä pitäisi olla.
Tällä hetkellä ei ole siis minkäänlaista merkkiä siitä, että tarvitsimme maahanmuuttajia vaikkapa somaliasta. Jos eläkepommin jättämää aukkoa ei voida täyttää suomalaisten voimin, niin miten se somaleiden avulla onnistuisi.
Jos maahanmuuttopolitiikka pysyy tälläisenään, en usko että ainakaan humanitäärisillä maahanmuuttajilla on meille mitään annettavaa.

Kyllä mä ainakin jo muutin kirjotus asuni vastaamaan kaikkia lukijoita. Lisäksi itse en ole ketään haukkunut tai pilkannut. Tänne on kyllä jo tyrkytetty putkiaivoista ym laadukkaan keskustelun ainesosia.

Lueppa poika muutama rivi ylempää mitä olet kirjoittanu ja mieti sitten uudestaan mitä tuli kirjoitettua. Etkö sä just "kehassu" miten hieno avatari Sohvasoturilla on? jne jne.

Miten ihmiset voi oikeesti ottaa niin tosissaan kaikki kirjoitukset. Kandeis välissä vetää happea ja vaikka käydä pienellä kävelyllä.

Suorapuheinen. Sekö on päivän sana? Ihminen voi olla suorapuheinen olematta vastenmielinen. Teuvo Hakkarainen on suorapuheinen ja urpo. Mitä mieltä oot hänestä?

Eikä me olla jo Teukasta väännetty jossain vaiheessa? Uudestaanko aletaan? Ei ne nuo sunkaan kaikki kirjoitukset niin mairittelevia ole. Mielummin mä sanon asiat suoraan niinku ne itse näen. Ja mähän kirjoitan vaan oman mielipiteeni en muiden. Säkin otat ihan liian ittees kaikki mitä täällä kirjoitetaan, relaa vähän välissä.

Mulla poika nukkuu jo viereisessä huoneessa. Lisäksi "pojittelu" kertoo käyttäjästään jotain. Jos viestissäsi poika-sanan korvaisi vaikka homolla niin siitä paistaisi sama epätoivo kuin nytkin. Vai koetko oikeasti että 23-vuotias perheellinen korkeakoulusta hiljattain valmistunut mies (salli mun käyttää) on poika?

Mitä SoturiMIEHEEN tulee niin lähinnä kyse oli huumorista, sillä kysymys oli täysin sama kuin edeltävälläkin (venomilla), etkö huomannut? Pitäisikö sinun hankkia sitä huumorintajua vaiko luetunymmärtämistä ja käydä vetämässä happea. Korvaisitko vielä käyttämäsi "jnejne" ihan konkreettisillä lainauksilla niin päästään siitäkin epäkohdasta.

Ja nyt sanon jotain henkilökohtaista taas: Kelasin hieman trollata Rokulia koska kaverilla tuntuu olevan hieman sipuli rikki. Lopputulemana huomasinkin että eihän se ymmärrä mitään mitä sille kirjoitan ja juttu muuttuukin mun pojitteluksi ja vaippankäyttöön sekä mun tietoisuuteen mitä mun faijan kasseissa oli minäkin vuotena (tähän voisin tarttua mutta mua ei em. asiat Rokulista kiinnosta ollenkaan). Nyt mua jo kaduttaa että alotin koko homman ja pyydän itseltäni anteeksi sitä että joudun nyt ilmeisesti ohimennen katsomaan noita Rokulin Sibeliusmaisia sulosointuja, vaikka en henk.koht hänelle puhuisikaan.

EDIT: Eiku prkl, nyt mä sen tajusin. Rokulialla palaa käpy tai menee muuten vaan se pointti ohi koska mä en käytä hymiöitä!! Täytyykin alkaa lisäillä niitä pirulaisia pikkunaamoja hassuineilmeineen kuvaamaan kuinka kovasti täälä nauru raikaa.

Jos Rokuli et ymmärtänyt niin pilkkaan siis hymiöitä ja käyttöä väärässä tilanteessa. Oikeasti en siis täälä naura ääneekkäästi

Eikä me olla jo Teukasta väännetty jossain vaiheessa? Uudestaanko aletaan? Ei ne nuo sunkaan kaikki kirjoitukset niin mairittelevia ole. Mielummin mä sanon asiat suoraan niinku ne itse näen. Ja mähän kirjoitan vaan oman mielipiteeni en muiden. Säkin otat ihan liian ittees kaikki mitä täällä kirjoitetaan, relaa vähän välissä.

Oisin vaan halunnut tietää sun kannan Teukasta, jotta voin vetää sen viimeisen johtopäätöksen, että sä oikeasti olet (anteeksi vaan, mutta..) niin vajakki, kuin mä luulen. Tän ei ole tarkoitus loukata, vaan mä olen ihan aidosti tota mieltä. En voinu koskaan uskoa, että törmään sunlaisiin ihmisiin maahanmuuttokeskustelun yhteydessä. Ei siis mitään henkilökohtaista, enkä sen takia ota itteeni. Siinä sä oot väärässä. Tämä on ollut avartavaa "keskustella" teidän (sinä, SirMax etc.) kanssa, sillä missä ikinä muualla oisin päässyt koskaan kommunikoimaan näin eriävien näkemysten omaavien kansalaisten kanssa. Suomalaiset kun tuppaa olemaan aika hiljaista sakkia, enkä sen takia ole päässy kunnolla vaihtamaan mielipiteitä tosielämässä todellisten persujen kanssa. Lähiöbaaritiskikännihengailua kun en itse harrasta, niin vaihtoehdot jäävät vähäisiksi..

voi helvetti mitä vääntöä taas. :D

Asiasta kukkaruukkuun. Tähän väliin tälläinen pieni uutinen muslimiennakkoluuloista USA:ssa. Siellä on alkanut TLC opetus/lastenkanavalla reality show All-American-Muslims, jossa seurataan normaalien muslimiamerikkalaisten elämää. Boring as a shit ilmeisesti. Tästä ohjelmasta joku perhejärjestö oli sitten pystynyt vetämään herneen nenään, koska siinä esitetään lapsille haitallista propagandaa, ja muslimit esitetään normaaleina ihmisinä ilman että mainitaan muslimien olevan myös terroristeja. Tämä on vastoin heidän uskomuksiaan muslimimeista, eikä tälläistä saisi esittää opetuskanavalla. Tämän kohun seurauksena ilmeisesti kohtuu iso jenkki rautakauppaketju veti sponsorisopimuksensa pois sarjalta. :D

Mulla poika nukkuu jo viereisessä huoneessa. Lisäksi "pojittelu" kertoo käyttäjästään jotain. Jos viestissäsi poika-sanan korvaisi vaikka homolla niin siitä paistaisi sama epätoivo kuin nytkin. Vai koetko oikeasti että 23-vuotias perheellinen korkeakoulusta hiljattain valmistunut mies (salli mun käyttää) on poika?

Mitä SoturiMIEHEEN tulee niin lähinnä kyse oli huumorista, sillä kysymys oli täysin sama kuin edeltävälläkin (venomilla), etkö huomannut? Pitäisikö sinun hankkia sitä huumorintajua vaiko luetunymmärtämistä ja käydä vetämässä happea. Korvaisitko vielä käyttämäsi "jnejne" ihan konkreettisillä lainauksilla niin päästään siitäkin epäkohdasta.

Ja nyt sanon jotain henkilökohtaista taas: Kelasin hieman trollata Rokulia koska kaverilla tuntuu olevan hieman sipuli rikki. Lopputulemana huomasinkin että eihän se ymmärrä mitään mitä sille kirjoitan ja juttu muuttuukin mun pojitteluksi ja vaippankäyttöön sekä mun tietoisuuteen mitä mun faijan kasseissa oli minäkin vuotena (tähän voisin tarttua mutta mua ei em. asiat Rokulista kiinnosta ollenkaan). Nyt mua jo kaduttaa että alotin koko homman ja pyydän itseltäni anteeksi sitä että joudun nyt ilmeisesti ohimennen katsomaan noita Rokulin Sibeliusmaisia sulosointuja, vaikka en henk.koht hänelle puhuisikaan.

EDIT: Eiku prkl, nyt mä sen tajusin. Rokulialla palaa käpy tai menee muuten vaan se pointti ohi koska mä en käytä hymiöitä!! Täytyykin alkaa lisäillä niitä pirulaisia pikkunaamoja hassuineilmeineen kuvaamaan kuinka kovasti täälä nauru raikaa.

Jos Rokuli et ymmärtänyt niin pilkkaan siis hymiöitä ja käyttöä väärässä tilanteessa. Oikeasti en siis täälä naura ääneekkäästi

Ehh. Sä oot kyl raukka niin sekaisin noissa sun kirjoituksissa et oilisko parempi et palataan itse aiheeseen? Mulla ole mitään mieltä vängätä pojan kanssa joka on noin mehtässä. Ja kyllä sä mun rinnalla olet vielä poika, vaikka sulla kuin lapsi oliskin. Mee vaikka tonne vituttaa osioon purkamaan mun Rokulia nicistä jos se jotenki helpottaa.

ps. Mulla ei pala käpy nettikeskustelujen takia, joillakin muilla se tuntuu palavan.

Oisin vaan halunnut tietää sun kannan Teukasta, jotta voin vetää sen viimeisen johtopäätöksen, että sä oikeasti olet (anteeksi vaan, mutta..) niin vajakki, kuin mä luulen. Tän ei ole tarkoitus loukata, vaan mä olen ihan aidosti tota mieltä. En voinu koskaan uskoa, että törmään sunlaisiin ihmisiin maahanmuuttokeskustelun yhteydessä. Ei siis mitään henkilökohtaista, enkä sen takia ota itteeni. Siinä sä oot väärässä. Tämä on ollut avartavaa "keskustella" teidän (sinä, SirMax etc.) kanssa, sillä missä ikinä muualla oisin päässyt koskaan kommunikoimaan näin eriävien näkemysten omaavien kansalaisten kanssa. Suomalaiset kun tuppaa olemaan aika hiljaista sakkia, enkä sen takia ole päässy kunnolla vaihtamaan mielipiteitä tosielämässä todellisten persujen kanssa. Lähiöbaaritiskikännihengailua kun en itse harrasta, niin vaihtoehdot jäävät vähäisiksi..

Voin mä sen sulle toistaa mitä mieltä olen Teukasta, maalaisjuntti joka ei mieti mitä suustaan päästää, siitä huolimatta hällä on oikeus sanoa mielipiteensä. Näkeehän sen jo hänen laukasuista et on jostain syvältä landelta kotoisin ja tullu suureen kaupunkiin/tietoisuuteen. Silti mielestäni hällekkin on paikka tässä maassa ja eduskunnassa koska suomalaiset on hänet sinne äänestäny. Ja jos mä olen sun mielestä vajakki niin mitä väliä sillä on? Ei se mun elämää muuta mikskään vaikka olisin mikä vaan sun mielestä. Mulla ei olis mitään ongelmia esim, istua sun kans vaikka samassa kahvipöydässä, miksi olis? en edes tunne sua muuten mitä nyt olen rallatuksias lukenu. Se että mulla on jyrkät mielipiteet mamu politiikasta ja joistain mamuista on ihan omista kokemuksista johtuen.

Toistan vielä kerran sen mitä olen jo monta kertaa kirjoittanu et jos esim, sä tietäis kuika läheltä mamu asiat liippaa esim mua niin olisit hiljaa mun kommenteista ja ehkä ymmärtäisit jotain. Mä sanon asiat aina suoraan kaikkia se ei miellytä mut minkä sille voi. Tarviiko kaikkien olla kukkahattuja?

Ja jos vaikka nyt palattais itse aiheeseen eikä keskitytä helkilökohtaiseen vääntämiseen kun emme edes tunne toisiamme saati tiedä minkälainen/näkönen typpi siellä toisessa päässä on.

Oisin vaan halunnut tietää sun kannan Teukasta, jotta voin vetää sen viimeisen johtopäätöksen, että sä oikeasti olet (anteeksi vaan, mutta..) niin vajakki, kuin mä luulen.

Sä oot viimenen sanomaan tollasta kenellekään.

Te ootte kaikki omalla tavallaan oikeassa, älkää tapelko. Yhtään rasistia tässä ei ole, sen huomaa heti. Teukka on vähän höppänä mutta hyvää se tarkoittaa, eikä silläkään ole mitään työtä tekeviä mamuja vastaan mitään. Ei siis rasisti! Veikkaan että pahimmat viholliset rokulia ja diguistikin tulisi hyvin juttuun jos livenä näkisivät ja rauhassa juttelisivat. Äänen sävy, toisen mielipiteen aiheuttamat reaktiot jne tuskin mitään isompaa riitaa aiheuttaisi. Ite keskustellut monen Suomessa asuvan ulkomaalaisen kanssa rakentavasti tästä hommasta, niin työttömän pakolaisen, kun työssäkäyvän maahanmuuttajan kanssa, ja aina ollaan samoilla linjoilla ja ymmärretään toisen kanta.
Eniten riitaa on tullut viherajattelevien överiylisuvaitsevaisten suomimiesvihaajafeministien kanssa, joita täällä kyl valitettavasti riittää, esim Eva Biaudet vaikkei vihreä olekkaan.

^

Rasismi eli rotusyrjintä tai rotusorto on aate tai toiminta, jossa ihmisten rotuluonteen ja siihen liittyvien fyysisten sekä henkisten piirteiden erilaisuudella perustellaan eriarvoista kohtelua eli syrjintää

http://fi.wikipedia.org/wiki/Rasismi

En montaa kertaa ole kutsunut ketään rasistiksi, koska tosta termistä on jo tullut niin läppä. Mutta kyllä toi vaan pätee aika moneen kirjoittajaan täällä. Mutta mitä väliä? Jos joku on rasisti, niin sitten se on.. luonteenpiirre se on siinä missä muutkin. Ei homokaan omaa homouttaan vapaaehtoisesti ole valinnut.

En minä ketään syrji tai kohtele eriarvoisesti, mutta kyllä suomessa kuten monissa muissakin länsimaissa on niin paljon hyviä syitä olla maahanmuuttokriittinen että eiköhän 99% väestöstä ole ainakin ajatuksen tasolla jollakin tapaa rasisteja.

Jos tänne olisi maahanpääsyn edellytyksenä rodusta tai alkuperämaasta riippumatta se, että joko kouluttautuu tai tekee kunnolla duunia, ei suomessa olisi rasisteja käytännössä ollenkaan.

Se, että maahan pääsee niin halutessaan vain elämään tuilla ja saa tuoda kaveritkin mukaan katetun pöydän ääreen poikii niitä rasisteja. Ei suomalaisia kiinnosta maksaa muiden elämistä oli ne muut sitten valkoisia tai mustia.

Ihan vituttaa kun huomaa jakavansa jossain määrin sanoja yleisiä mielipiteitä Rokulia tapaisten henkilöiden kanssa. Ei ihmekkään että näitä rasisti ja sitä kautta juntti jne kaltaisia heittoja tulee vasemmalta ja oikealta kun vastaanväittäjä tai olkoon sitten vaikka faktojenkertoja on mallia Rokulia. Skippaa kaiken oleellisen mitä sille puhuu ja jos elämässä pojittelu perustuu pelkkään ikään niin on kyllä henkilöllä silloin arvomaailmassa erittäin suuria ongelmia, jotka varmasti näkyy sitten myös mamu"keskusteluissa" aivan idioottimaisena äpäröintinä ja heilumisena kuin silmäläppäsellä ravihevosella. Mitään ei kuule, näe eikä osaa ottaa kantaa. Meno suunta vain eteenpäin vaikka paskaan astuisikin ja välillä niinkin kovaa että ihan laukkaan lähtee.

Hauska oli muuten huomata ettet kumpaakaan tarjoaamani osoite ottanut. Eikö mies seiso sielä sanojen takana piilossa vai miten se oli?

Nyt yritän olla huomaamatta sun lepertelyjä, joten tee itselles palvelus äläkä turhaan vastaa mitään.

En minä ketään syrji tai kohtele eriarvoisesti, mutta kyllä suomessa kuten monissa muissakin länsimaissa on niin paljon hyviä syitä olla maahanmuuttokriittinen että eiköhän 99% väestöstä ole ainakin ajatuksen tasolla jollakin tapaa rasisteja.

Jos tänne olisi maahanpääsyn edellytyksenä rodusta tai alkuperämaasta riippumatta se, että joko kouluttautuu tai tekee kunnolla duunia, ei suomessa olisi rasisteja käytännössä ollenkaan.

Se, että maahan pääsee niin halutessaan vain elämään tuilla ja saa tuoda kaveritkin mukaan katetun pöydän ääreen poikii niitä rasisteja. Ei suomalaisia kiinnosta maksaa muiden elämistä oli ne muut sitten valkoisia tai mustia.

Tottakai täälä olisi rasisteja. Juuri silloin täälä olisi niitä oikeita rasisteja jotka koittavat vaikuttaa asioihin siinä muodossa että Suomi / Pohjoismaat pysyisivät suljettuina muilta roduilta ja uskonnoilta. Tämänkaltainen tilanne jossa ei suomileijonanatsiskinit olisivat typerällä ulkoasullaan ja 13-vuoden iällään pilanneet sitä todellista ajatusmaailmaa yhteisistä arvoista, rodusta, uskonnosta ja todellisesta demokratiasta, olisi helvetin hyvä, koska silloin ihmiset ehkä jaksaisivat kuunnella mihin osa meistä nykyään niin kirjavasta "rasistijoukosta" pyrkii. Nyt kun avaat suusi niin 95% kuuntelijoista sulkee vastaanottimet perustellen sen sillä että nämä neekeristävalittajat on jo nähty.

Rasismi eli rotusyrjintä tai rotusorto on aate tai toiminta, jossa ihmisten rotuluonteen ja siihen liittyvien fyysisten sekä henkisten piirteiden erilaisuudella perustellaan eriarvoista kohtelua eli syrjintää
Tämä määritelmä on itse asiassa aika jännä. Tuota kannattaa miettiä ennenkuin huutelee ketään rasistiksi.

Hauska oli muuten huomata ettet kumpaakaan tarjoaamani osoite ottanut. Eikö mies seiso sielä sanojen takana piilossa vai miten se oli?

Nyt yritän olla huomaamatta sun lepertelyjä, joten tee itselles palvelus äläkä turhaan vastaa mitään.

Siis sä kysyt kysymyksen ja samalla haluat etten vastaa? eikö tuossa ole joku ristiriita. En mä ole nähny mitään osoitteita, pari kaupungin nimeä taisit mainita. Silläkö se miehisyys mitataan et mä lennän ouluun täältä etelästä sun oven taakse? tai menen sun isäs luo jolla tuskin on mitään tekemistä näiden kirjotusten kanssa?. Onko sun hipiää nyt loukattu niin paljon et pitää tehdä ittestä ihan pelle kun en antanut sulle kaikkiin kysymyksiin vastausta ja tein pari vastakysymystä? Vedätsä jotain kärpässieniä aamupalaksi?

Eikö tuo pojittelu ole ihan normaalia leikinlaskua vai oletko sä koko ajan niin vanne tiukalla ettei pientä heittoa kestä.

Back
Ylös Bottom