Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Jos sulla sattuu olemaan Mazda 323 BF 1985-1989 3-ovinen hatchbacki nii mulla on sulle sopivasti varastossa ylimääränen.
Fiat Bravo 2002 on. Kiitos silti ehdotuksesta. :)

Purkamolle soitin ja 40 eurolla saan sieltä lasin. Jännittää vaan hieman kun auto seisoo parkkipaikalla viikonlopun yli ilman toista takasivulasia. Varmaan lasiliikkeessä pitää asennuttaa paikoilleen ja pyytää laittamaan myös tummennuskalvo.

En halua nimittäin mitään "tein itse jä säästin" -tilannetta ilmakuplia täynnä olevan tummennuskalvon kanssa.

Höh, no jos teet perunamuussia tai kuorit muuten perunoita niin...siihen pikkualtaaseen laitetaan ne perunankuoret ja siitä ne on hyvä kauhoa biojäteastiaan.
Niin no ne on kyllä paljon vaikeampi kauhoa sieltä isosta altaasta. Ainakin tähän mennessä ollut melkein mahdoton tehtävä. Joskus on tarvinnut soittaa äiti avuksi, kun itse ei onnistu. Ja biojäteastiat on epäheteroille. Samaan paikkaan ne kaatopaikalla menee.

Oonko nyt ihan väärässä vai sanotaanko tuota jossain kaatoaltaaksi? Eli jos on iso allas tiskiä täynnä, niin lasit täytetään tuon yläpuolella ja ylimääräiset nesteet ym. kaadetaan sinne?

Niin no ne on kyllä paljon vaikeampi kauhoa sieltä isosta altaasta. Ainakin tähän mennessä ollut melkein mahdoton tehtävä. Joskus on tarvinnut soittaa äiti avuksi, kun itse ei onnistu. Ja biojäteastiat on epäheteroille. Samaan paikkaan ne kaatopaikalla menee.

Niihin pieniin kuuluu joskus semmonen muovinen "siivilä", siis samanmallinen kuin se allas. Siihenpä se vasta onkin kivaa pottua kuoria. Sitten kipon irrottaa voi, ja roskikseen kopsuttaa.

Eiks ne kuoret nyt kannata mättää kuoriessa suoraan sinne biojätteeseen/roskiin mihin sit jokainen ne laittaakin. Jos osaa kuoria tiskialtaan päällä niin miksei roskiksen...

Eiks ne kuoret nyt kannata mättää kuoriessa suoraan sinne biojätteeseen/roskiin mihin sit jokainen ne laittaakin. Jos osaa kuoria tiskialtaan päällä niin miksei roskiksen...

Ergonomian kannalta voi olla jollekin mukavampaa kuoria vaikka 10 perunaa + 8 porkkanaa ( entäpä lanttu? ) siinä vähän ylempänä kuin sinne alas roskikseen sihdaten. Sitten kerralla koko kuoriannos biojäteastiaan, kop kop.

Eikös tota jossain sanota valutustasoksi, eli kun pesee esim kasviksia niin voi jättää tohon pienemmään altaan viereen valumaan. jos ei ole kahdelle isolle altaalle ja tasolle.

Söin tuossa iltapalalla reilun pari kourallista pellavansiemeniä ja vasta sen jälkeen tajusin lukea vähän tarkempaa infoa siitä kuinka paljon noita ois turvallista syödä. Kuolenko minä nyt?

Jep se on menoa nyt. Sano nopeesti hyvästi maaliselle tomumajallesi...
Niin arvelinkin :( Hyvästi julma maailma.

Söin tuossa iltapalalla reilun pari kourallista pellavansiemeniä ja vasta sen jälkeen tajusin lukea vähän tarkempaa infoa siitä kuinka paljon noita ois turvallista syödä. Kuolenko minä nyt?

Jep se on menoa nyt. Sano nopeesti hyvästi maaliselle tomumajallesi...

Muistanko väärin vai eikö Queenin - Who wants to live forever musiikkivideo sisälläkkään kyberneettistä kättä? Muistelisin joskus kaukaisessa nuoruudessani ihanoinneeni ja haaveilleeni videon nähtyäny robotiikasta ja kybernetiikasta. Youtubesta katsoessani video on ihan erilainen, jossa on vain "live" materiaalin näköistä bändinjäsenien kuvausta. Onko se sitten jokin toinen biisi ja video?

Auttakee! :(

Miten nää tvhommat oikeen menee? :D Asun kerrostalossa ja täällä kun löi tvn seinään niin peruskanavat näkyi. Jokin aika sitten hankimme kanavapaketin ja laitoimme tvseen kortin ja kanavia tuli lisää. Kuitenkin tänään tv näytti joka kanavan kohdalla "ei signaalia". Suljin tvn ja otin sen kanavapakettikortin pois ja tein kanavahaun uudestaan siinä toivossa että normaalikanavat näkyis ilman sitä korttia. Mutta kanavahaku ei löydä yhtään kanavaa. Suljin taas ja laitoin kortin paikalleen ja alotin uuden kanavahaun. Ei löydy kanavia. Ja vielä pitää mainita että toi kanavahaku matelee todella paljon hitaammin mitä joskus.

Tämä siis turun seudulla. Ajattelin että voiko se vika olla jossain kauempana tai kenties vain tässä taloyhtiössä joku häikkä kaapelissa tai mitä.. Näistäkään kun en vittu tiedä mitään. :)

Antennipistoke tarkistettu ja ihan kunnossa! Laitoin taas kanavahaun matelemaan ja toistaiseksi nollaa kanavaa näyttää. Voisko liittyä siihen että tääl on hiukan myrskyä ollut viimepäivinä..? Joskus aiemmin on tuntunut et myrsky häiritsee lähetystä.

Back
Ylös Bottom