Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Antennipistoke tarkistettu ja ihan kunnossa! Laitoin taas kanavahaun matelemaan ja toistaiseksi nollaa kanavaa näyttää. Voisko liittyä siihen että tääl on hiukan myrskyä ollut viimepäivinä..? Joskus aiemmin on tuntunut et myrsky häiritsee lähetystä.

Jos se pistoke on kunnossa ni saattaa se johto siitä huolimatta poikki olla, itse kyllä kokeilisin johdolla toista telkkaa tai ostaisin uuden johdon.

[...]Kuitenkin tänään tv näytti joka kanavan kohdalla "ei signaalia". Suljin tvn ja otin sen kanavapakettikortin pois ja tein kanavahaun uudestaan siinä toivossa että normaalikanavat näkyis ilman sitä korttia. Mutta kanavahaku ei löydä yhtään kanavaa. Suljin taas ja laitoin kortin paikalleen ja alotin uuden kanavahaun. Ei löydy kanavia. Ja vielä pitää mainita että toi kanavahaku matelee todella paljon hitaammin mitä joskus.

Tämä siis turun seudulla. Ajattelin että voiko se vika olla jossain kauempana tai kenties vain tässä taloyhtiössä joku häikkä kaapelissa tai mitä..
Kanavapakettikorteista en tiedä mitään mutta normikanaviin liittyen: Turun kaapeli-tv teki jotain muutoksia hiljattain mikä aiheutti että kaikki kanavat piti hakea uudestaan. Lisäksi esim. omalla digiboksillani pelkkä uudelleenhaku ei riittänyt, vaan yhden kanavanipun (nro 2 alla olevassa listassa) taajuus piti muuttaa manuaalisesti ennen kanavien uudelleenhakua.

Tsekkaa tämä:

http://www5.sonera.fi/ohjeet/Kaapeli-TV-taajuudet_(Turku)

Kanavapakettikorteista en tiedä mitään mutta normikanaviin liittyen: Turun kaapeli-tv teki jotain muutoksia hiljattain mikä aiheutti että kaikki kanavat piti hakea uudestaan. Lisäksi esim. omalla digiboksillani pelkkä uudelleenhaku ei riittänyt, vaan yhden kanavanipun (nro 2 alla olevassa listassa) taajuus piti muuttaa manuaalisesti ennen kanavien uudelleenhakua.

Kiitos vinkistä. Yritin mutta ei toimi... Vielä eilen kaikki kanavat näkyi ongelmitta, yön aikana jotain on käynyt. Mun tarvii kokeilla vaihtaa toi antennijohto ja jos siinä ei ole vika niin pitää varmaan soittaa soneraan.

Mulla oli vähän aikaa sitten ihan sama juttu, yks päivä yhtäkkiä ei näkyny mitään. Seuraavana päivänä kaikki oli OK. Älä hirveesti hötkyile sen antennijohdon kanssa, varsinkaan jos signaali on hävinnyt mitään muuttamatta

Kiitos vinkistä. Yritin mutta ei toimi... Vielä eilen kaikki kanavat näkyi ongelmitta, yön aikana jotain on käynyt. Mun tarvii kokeilla vaihtaa toi antennijohto ja jos siinä ei ole vika niin pitää varmaan soittaa soneraan.
Sama juttu mulla yksi päivä, kun Discovery ja Animal Planet lakkasi näkymästä, eikä kanavien haku auttanut, vaan se itse asiassa hävitti nämä kaksi kanavaa kokonaan luettelosta. Ajattelin odotella, mutta kun kolmantena päivänä ei mitään näkynyt, niin painelin ostamaan uuden antennijohdon, mutta ei siitäkään apua ollut. Päätin vielä nyppäistä virtajohdon boksista irti ennen puhelun soittamista palveluntarjoajalle ja kas kummaa, kun laitoin johdon takaisin kiinni ja hain kanavat, niin kaikki toimii niin kuin pitääkin. Kannattaa joskus tehdä boksille tollanen täysi bootti, niin se lähtee ehkä pelaamaan. Ei ole ensimmäinen kerta.

Noni, laitetaas uutta kysymystä kehiin. Uus kun täällä olen ja ei tuota datanomin vikaa ole niin millä hemmetillä saan kuvan liitettyä tohon profiiliin???
Tänks jo etukäteen! :D

Ulkona on -5. Miten voi sataa vettä?
Muistaakseni johtuu siitä että ilma on korkealla (Eli siis jossain kilometrin korkeudessa) lämpimämpää eikä se ehdi jäätyä enää ennenkun tulee alas. Oiskohan ollu viime talvena kun ajelin yks päivä kauppaan aamulla kun tuli just tollanen jääsade niskaan niin jääty samantien ikkunaan kiinni. 10Min kaupassa ja sai raaputtaa ihan voimalla niitä jäitä taas tuulilasista.

Mulla oli vähän aikaa sitten ihan sama juttu, yks päivä yhtäkkiä ei näkyny mitään. Seuraavana päivänä kaikki oli OK. Älä hirveesti hötkyile sen antennijohdon kanssa, varsinkaan jos signaali on hävinnyt mitään muuttamatta

Sama juttu mulla yksi päivä, kun Discovery ja Animal Planet lakkasi näkymästä, eikä kanavien haku auttanut, vaan se itse asiassa hävitti nämä kaksi kanavaa kokonaan luettelosta. Ajattelin odotella, mutta kun kolmantena päivänä ei mitään näkynyt, niin painelin ostamaan uuden antennijohdon, mutta ei siitäkään apua ollut. Päätin vielä nyppäistä virtajohdon boksista irti ennen puhelun soittamista palveluntarjoajalle ja kas kummaa, kun laitoin johdon takaisin kiinni ja hain kanavat, niin kaikki toimii niin kuin pitääkin. Kannattaa joskus tehdä boksille tollanen täysi bootti, niin se lähtee ehkä pelaamaan. Ei ole ensimmäinen kerta.

Niin siinä vaan kävi et kanavat tulivat eilen illalla takaisin kun päätin vielä kerran tehdä kanavahaun. :)

Ulkona on -5. Miten voi sataa vettä?
Taitaa olla ilmiö nimeltä alijäähtynyt vesi. Youtubesta löytyy esimerkkejä. Sen verran muistan fysiikan tunneilta, että alijäähtynyttä vettä sisältävään lasiin kun tökkää harpilla, niin se räjähtää kappaleiksi kun vesi jäätyy salamannopeasti.

Semmonen olis nyt ongelmana: huomenna olevassa filosofian kokeessa pitäisi osata Platonin "luolavertaus" selittää muutamalla virkkeellä. Olen lukenut kyseisen vertauksen noin kymmenen kertaa, mutta en tajua sitä vieläkään kunnolla. Jos joku täällä olis perehtynyt filosofiaan ja osais auttaa mua niin olisin kiitollinen!

Back
Ylös Bottom