No joo, kyllähän tuo harjoittelupaikka-esimerkki voisi olla tottakin mutta tuo boldattu kuulostaa aika kaukaa haetulta. Tarkoitatko, että syrjäytyneiden lapsella ei olisi mahdollisuutta käydä koulua?Esimerkkinä kaupanalalta: Harjoittelupaikkoja on vapaana 1. Otetaan mamu. ?Any askings? :D
Ja vakavana tuo esimerkki korreloituu ajankanssa. Mamut voivat viedä juurikin sinä kyseisenä hetkenä suomalaisnuorelta sen mahdollisuuden minkä olisi tarvinnut. Kun tämä sitten toistuu usein, on se suomalainen se syrjäytynyt. Näinhän siis käy joko mamulle tai suomalaiselle. Nyt vain luultavasti tätä on alkanut tapahtua kantaväestölle suurenevissa määrin. Sitten se masennus ("ei mua hyväksytä - oon paska") suurenee ja ehkäpä kaksi kantaväestön syrjäytynyttä löytää toisensa, lisääntyy ja siitä tulee sitten lukutaidoton jälkeläinen. Totta on, että omasta yrittämisestä jne. se on kiinni. Mutta toisaalta eikö valtion tehtävä ole ensisijaisesti tukea omia kansalaisiaan?
Eikös jenkeissä ole juurikin nämä trailer-parkit (vai mitkä ne on) white trash asuinalueet tämmöisen johdosta syntynyt? Kun on mamut siellä vallanneet kaupanalan. Tähän tietty liittyy pimeä työvoima jne. mutta silti jenkkienkin työvoimasta varmasti on monta miljoonaa tuolla alalla.
Olenko taas tarpeeksi sekava.
Olen samaa mieltä siinä, että valtion tulee tukea ensisijaisesti omia kansalaisiaan. En vain ymmärtänyt enkä ymmärrä vieläkään mitä yhteyttä mamuilla ja suomalaisten lukutaidolla on.