Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Olenko Marcus jossain vaiheessa sanonut että Teuvosta tulisi se? Vähän sitä oman järjenkäyttöä. Vai että puheesta rangaistus pitäis tulla? Kannattaa muuttaa Pohjois-koreaan tai johonkin ähläm maahan. Mutta jos tota Teuvon ajatusta vaikka vähän muokkaisi että ei lähetetä niitä perustaman sitä utopiaa, eli ihmiset saisi valita antaako verorahansa esim ulkomaanapuun tai muille moniosaajille ni mitä veikkaatte kuinka moni antaisi?
Kirjoitat itse seuraavaa: "tarvittais joku vahva yksilö johtamaan ja tekemään päätöksiä, demokratia ei toimi."
. Sitten kehotat mua muuttamaan Pohjois-Koreaan tai vastaavaan. Ei oo suakaan järjellä siunattu.

Itse oon ammatissa, jossa käytetään julkista valtaa ihmisiin melko näkyvästi. Mikäli mä möläyttelisin kylillä samanlaisia älyttömyyksiä kuin Teuvo tai käyttäytyisin samalla tavalla, niin ei tarttis enää kauaa olla hommissa.

Oot varmasti poliisi, voin lyödä vaikka pääni vetoa siintä. Joo kirjoitin ton ja seison edelleen sen takana, joku fiksu saksalainen johtamaan, en viittaa millään lailla Aatuun tolla. Saksa on isoin ja tärkein maa Euroopassa ja yleensäkin saksalaiset on tehokkaita ja järkeviä kaikessa mitä tekee. Kehotan edelleen sinua muuttamaan johonkin noihin maihin koska yrität kieltää sananvapauden ihmisiltä ja olet jakamassa jotain tuomoita ja rangaistuksia. Yhteiskunnan tärkeimmät säännökset on sananvapaus ja yksilön oikeudet!!! Tämä on syy minkä takia tykkään jenkkilästä, suomessa nämä ei ole lähelläkään samaa tasoa.

Kirjoitat itse seuraavaa: "tarvittais joku vahva yksilö johtamaan ja tekemään päätöksiä, demokratia ei toimi."
. Sitten kehotat mua muuttamaan Pohjois-Koreaan tai vastaavaan. Ei oo suakaan järjellä siunattu.

Itse oon ammatissa, jossa käytetään julkista valtaa ihmisiin melko näkyvästi. Mikäli mä möläyttelisin kylillä samanlaisia älyttömyyksiä kuin Teuvo tai käyttäytyisin samalla tavalla, niin ei tarttis enää kauaa olla hommissa.

Ottamatta itse asiaan kantaa, on kuitenkin hieman eri asia huudella kärkeviä henkilökohtaisia mielipiteitä "arkaluonteisista asioista" miekka olkavarsissa, kuin yhtenä rivikansanedustajana. Mutta en tosiaan ota kantaa herra Hakkaraisen höpinöihin.

Oot varmasti poliisi, voin lyödä vaikka pääni vetoa siintä. Joo kirjoitin ton ja seison edelleen sen takana, joku fiksu saksalainen johtamaan, en viittaa millään lailla Aatuun tolla. Saksa on isoin ja tärkein maa Euroopassa ja yleensäkin saksalaiset on tehokkaita ja järkeviä kaikessa mitä tekee. Kehotan edelleen sinua muuttamaan johonkin noihin maihin koska yrität kieltää sananvapauden ihmisiltä ja olet jakamassa jotain tuomoita ja rangaistuksia. Yhteiskunnan tärkeimmät säännökset on sananvapaus ja yksilön oikeudet!!! Tämä on syy minkä takia tykkään jenkkilästä, suomessa nämä ei ole lähelläkään samaa tasoa.
Se kyllä osittain pitää paikkansa, että toimenkuvaani kuuluu ihmisten hiljentäminen silloin, kun jutut alkaa olla yllä mainitun kaltaisia.
Ottamatta itse asiaan kantaa, on kuitenkin hieman eri asia huudella kärkeviä henkilökohtaisia mielipiteitä "arkaluonteisista asioista" miekka olkavarsissa, kuin yhtenä rivikansanedustajana. Mutta en tosiaan ota kantaa herra Hakkaraisen höpinöihin.
En kyllä voi olla samaa mieltä tästä, jos huutelu tapahtuu kahvihuoneen ulkopuolella ihmisten ilmoilla.

"Hakkarainen puhuu suoraan", voi vittu joo. Yrittäkää nyt ymmärtää mikä ero on puhua suoraan ja seistä sanojensa takana verrattuna siihen, että laukoo kaikki ajatukset ilmoille joita päähän tulee. Ikävä kyllä se että Hakkarainen istuu eduskunnassa kertoo karua kieltään Suomen kansasta. Mitä toi meinaa, voit pohtia itse.

Se kyllä osittain pitää paikkansa, että toimenkuvaani kuuluu ihmisten hiljentäminen silloin, kun jutut alkaa olla yllä mainitun kaltaisia.

"Hiljentäminen"? Eipä taida tässä maassa mikään viranomainen pystyä ketään hiljentämään. Itse ainakin haistattaisin vitun kaiken maailman hiljentäjille.

Ei siis mitään henkilökohtaista sinuun liittyen mutta noin yleisesti ottaen.

...Kehotan edelleen sinua muuttamaan johonkin noihin maihin koska yrität kieltää sananvapauden ihmisiltä ja olet jakamassa jotain tuomoita ja rangaistuksia. Yhteiskunnan tärkeimmät säännökset on sananvapaus ja yksilön oikeudet!!! ...

kiihotusta kansanryhmää vastaan ei minusta voi millään perustella sananvapauden pohjalta

Miksei suomalaiset voi ostaa ahvenanmaalta kiinteistöjä? Eikö tämä aseta suomalaiset eri arvoiseen asemaan, koska ahvenanmaalaiset pystyvät kumminkin ostamaan ja vuokraamaan kiinteistöjään ja sitä kautta vaurastumaan entisestään?

Teuvo Hakkarainen The Beginning:

Ketjun tarkoituksena ei ole loukata ketään ja Teuvon mielipiteet ovat miehen omia. Mutta laittakaa toki omia Teuvon suosikkikommenteja tulemaan :)

Hah, höhötin kyllä noille lopun kommenteille. Siinä on kyllä oikeasti PERUS suomalainen äijä

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Soini on kyllä taktinen nero; se on todella nätisti jakanut roolit pojille. Hakkarainen kerää sirmaxien ja muiden kohdussa kärsineiden äänet näillä jälkeenjääneillä rimanalituksilla, Halla-aho puolestaan hoitaa akateemisemman sektorin äänet. Lopuksi Soini jyrkästi ja ehdottomasti irtisanoutuu rasismista ja antaa ehkä parin viikon (etukäteen sovitun) näennäisbanaanin. Soini pelaa useammilla pelikorteilla kuin kokoomus, mutta kannatusluvut eivät kuseta, joten mikä ettei?

Soini on kyllä taktinen nero; se on todella nätisti jakanut roolit pojille. Hakkarainen kerää sirmaxien ja muiden kohdussa kärsineiden äänet näillä jälkeenjääneillä rimanalituksilla, Halla-aho puolestaan hoitaa akateemisemman sektorin äänet. Lopuksi Soini jyrkästi ja ehdottomasti irtisanoutuu rasismista ja antaa ehkä parin viikon (etukäteen sovitun) näennäisbanaanin. Soini pelaa useammilla pelikorteilla kuin kokoomus, mutta kannatusluvut eivät kuseta, joten mikä ettei?

Tuohon kirjoittamaasi tekstiin ei voi oikeestaan muuta sanoa ku et oliko hiki kun heräsit? Noin ne on varmaan sovittu etukäteen roolit pojille.
Kannattaisa varmaan palata todellisuuteen eikä ottaa joka leffasta liikaa fantasioita itelle.

Jotenki tuntuu joillekkin olevan vaikea paikka kun joku uskaltaa ja puhuu asiat niinkuin ajattelee. Siihen en ota enempää kantaa onko herra Hakkaraisen kaikki lausunnot kovinkaan järkeviä mut mies puhuu rehellisesti ja sanoo asiat suoraan. Ja vielä kun ottaa huomioon et hän on huolissaan Suomen ja suomalaisten tulevaisuudesta.

Penttihirvoselta erinomainen kommentti. Jokaisen puolueen tulee julkisesti näytellä, että muut puolueet ovat tärkeimpiä vastustajia ja että puolueen sisällä vallitsee yhtenäisyys, on Oma Linja, johon kaikki yhtyvät ja sitä Omaa Linjaa kaikki ajavat. Todellisuudessa puolueiden sisällä on se pahin kilpailu. Sitä Soinikin pelkää ja siksi ei uskaltanut sen pahemmin Halla-Ahoa hänen käsittämättömän Kreikka-aiheisen tölväisyn (käsittämätön siinä mielessä, että Halla-Aho on kumminkin humanistiselta alalta tohtori, pitäisi tietää historian, tiedon ja kielen merkitykset ja missä sanoa mitäkin) jälkeen rangaista. Soini(kin) pelkää puolueen sisäistä haastetta ja haastajia, kuten kuka tahansa puoluejohtaja, joka haluaa pysyä johtajana. Tosin Soini on, kuten Penttihirvonen mainitsi, kokeneempi ja taitavampi puoluepoliittinen peluri, kuin moni (kukaan muu?) puolueessaan, että sinänsä häntä on vaikea haastaa. Mutta ei mahdotonta.

Ja se, että Hakkaraista ei rangaista, kuten Halla-Ahoa, vaan peitellään eduskuntaryhmän pj:n äänellä asia vitsinä johtuu juuri siitä, että Hakkarainen ei ole varteenotettava haastaja Soinille (toisin kuin esim. Halla-Aho ja Sampo Terho). Hakkarainen on vain pöljä, kielitaidoton ja mokaileva rivikansanedustaja, joka tod.näk. tippuu eduskunnasta pois seur. vaaleissa, koska alkoholin suhteen valehteli. Eikös hän sanonut absolutisti aiemmin olevansa (vaalikampanjan aikaan?), mutta nyt suurena ja mahtavana kansanedustajana on keikkunut juopottelureissujensa ja niiden typeryyksien myötä lööpeissä harva se viikko.

Otan vertauskuvan eläinkunnasta:
Soinia voisi verrata vaikkapa peuralauman johtavaan urokseen. Halla-Aho on samaa rotua oleva nuorempi ja vahva peura, joka haastaa, mutta toistaiseksi häviää. Hakkarainen taas on kuin tunturisopuli tai metsämyyrä, joka hengailee siinä peuralauman paikkeilla ja fanittaa ylväitä ja isoja peuroja, mutta jolla ei ikinä ole mitään mahdollisuutta olla yhtä nopea ja tarkkakorvainen, kuin aidot peurat. Aikuisen ja terveen peuran tarvitsee pelätä vain suurpetoja, kuten karhuja ja susia (kokoomuslaiset ja demarit?), metsämyyrä taas joutuu pelkäämään pienimpiäkin haukkoja ja lumikoita (vasemmistoliittolaiset, vihreät ja ruotsinkieliset?). Näinpä Soini ei oikein edes huomaa peuralauman johtajana pientä metsämyyrää, hänen ei tarvitse, vaan hän voi mutustaa ruohoa tyytyväisenä ja jatkaa rennosti laumaansa kaitsien vehmaammille laitumille.

Otan vertauskuvan eläinkunnasta:
Soinia voisi verrata vaikkapa peuralauman johtavaan urokseen. Halla-Aho on samaa rotua oleva nuorempi ja vahva peura, joka haastaa, mutta toistaiseksi häviää. Hakkarainen taas on kuin tunturisopuli tai metsämyyrä, joka hengailee siinä peuralauman paikkeilla ja fanittaa ylväitä ja isoja peuroja, mutta jolla ei ikinä ole mitään mahdollisuutta olla yhtä nopea ja tarkkakorvainen, kuin aidot peurat. Aikuisen ja terveen peuran tarvitsee pelätä vain suurpetoja, kuten karhuja ja susia (kokoomuslaiset ja demarit?), metsämyyrä taas joutuu pelkäämään pienimpiäkin haukkoja ja lumikoita (vasemmistoliittolaiset, vihreät ja ruotsinkieliset?). Näinpä Soini ei oikein edes huomaa peuralauman johtajana pientä metsämyyrää, hänen ei tarvitse, vaan hän voi mutustaa ruohoa tyytyväisenä ja jatkaa rennosti laumaansa kaitsien vehmaammille laitumille.

Ja käärmeet syö pienen metsämyyrän ja vasta siinä vaiheessa johtajapeura tajuaa, että se pieni metsämyyrä onkin edustanut koko myyräkantaa? Eiku :D

Kuulehan penttihirvonen, mitä veikkaat että kumpi meistä on nähnyt enemmän maailmaa? Sanohan yksikin maa missä nämä moniosaajat on onnistunut jossain? Teillä vihervasemmistofemakoilla on kyllä raju maailmankuva, täysin epärealistinen, ilman meitä valkoisia hetero miehiä teillä ei olisi edes oikeutta sanoa omaa mielipidettänne ja todennäköisesti puhuisitte arabiaa.

Kuulehan penttihirvonen, mitä veikkaat että kumpi meistä on nähnyt enemmän maailmaa? Sanohan yksikin maa missä nämä moniosaajat on onnistunut jossain? Teillä vihervasemmistofemakoilla on kyllä raju maailmankuva, täysin epärealistinen, ilman meitä valkoisia hetero miehiä teillä ei olisi edes oikeutta sanoa omaa mielipidettänne ja todennäköisesti puhuisitte arabiaa.

Miten helvetissä tämä koko sun posti liitty penttihirvosen tekstiin??????????????????

..ja lol @ boldattu kohta

Mä en nyt oikein ymmärrä, että millä tavalla mamujen määrä vaikuttaa suomalaisten lukutaitoon. Syrjäytymiseen ehkä siltä osin, että mamu saattaa viedä työt suomalaiselta, mutta toisaalta jos on niin saamaton ettei saa työpaikkaa hankittua ja sen takia syrjäytyy niin voiko sitä laittaa mamujen piikkiin? Kyllä se on mun mielestä ihan omaa tyhmyyttä/saamattomuutta siinä vaiheessa. Ja ei, en tässä yritä sanoa, että mamuja tarvittaisiin lisää. Yritän vain tarkastella asiaa objektiivisesti.

Esimerkkinä kaupanalalta: Harjoittelupaikkoja on vapaana 1. Otetaan mamu. ?Any askings? :D

Ja vakavana tuo esimerkki korreloituu ajankanssa. Mamut voivat viedä juurikin sinä kyseisenä hetkenä suomalaisnuorelta sen mahdollisuuden minkä olisi tarvinnut. Kun tämä sitten toistuu usein, on se suomalainen se syrjäytynyt. Näinhän siis käy joko mamulle tai suomalaiselle. Nyt vain luultavasti tätä on alkanut tapahtua kantaväestölle suurenevissa määrin. Sitten se masennus ("ei mua hyväksytä - oon paska") suurenee ja ehkäpä kaksi kantaväestön syrjäytynyttä löytää toisensa, lisääntyy ja siitä tulee sitten lukutaidoton jälkeläinen. Totta on, että omasta yrittämisestä jne. se on kiinni. Mutta toisaalta eikö valtion tehtävä ole ensisijaisesti tukea omia kansalaisiaan?

Eikös jenkeissä ole juurikin nämä trailer-parkit (vai mitkä ne on) white trash asuinalueet tämmöisen johdosta syntynyt? Kun on mamut siellä vallanneet kaupanalan. Tähän tietty liittyy pimeä työvoima jne. mutta silti jenkkienkin työvoimasta varmasti on monta miljoonaa tuolla alalla.
Olenko taas tarpeeksi sekava.

Back
Ylös Bottom