Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mutta kumpi on parempi vaihtoehtoReidet vaakatasossa lattiaan nähden riittää, syväkyykky erikseen. Voi olla että joko menet oikeasti liian syvälle, joka rajoittaa painoja selvästi, tai sitten kropan muut lihakset (keskivartalo) pettää ennen jalkoja ja ne eivät kerkeä saamaan tarpeeksi rasitusta.
Reidet vaakatasossa lattiaan nähden riittää, syväkyykky erikseen. Voi olla että joko menet oikeasti liian syvälle, joka rajoittaa painoja selvästi, tai sitten kropan muut lihakset (keskivartalo) pettää ennen jalkoja ja ne eivät kerkeä saamaan tarpeeksi rasitusta.
Tämä on varmasti kysytty ennenkin, mutta tuskinpa haittaa kun pysyy samat jutut yhdessä threadissa.
Eli kun syväkyykyn alkuvaihe on ohi (reidet tehneet osuutensa?) niin nousu lähtee ikäänkuin kaartamaan etukautta, vaikka ei näyttäisi etukenolta, niin se tuntuu siitä. Joutuu tavallaan pusertamaan alaselällä liikaa. Onko heikko kohta tekniikassa, keskivartalossa, paineidenotossa tms?
Tämä on varmasti kysytty ennenkin, mutta tuskinpa haittaa kun pysyy samat jutut yhdessä threadissa.
Eli kun syväkyykyn alkuvaihe on ohi (reidet tehneet osuutensa?) niin nousu lähtee ikäänkuin kaartamaan etukautta, vaikka ei näyttäisi etukenolta, niin se tuntuu siitä. Joutuu tavallaan pusertamaan alaselällä liikaa. Onko heikko kohta tekniikassa, keskivartalossa, paineidenotossa tms?
Sanokaapa miten hapet otetaan sisään oikeaoppisesti esim. kyykyssä ja mavessa. Eli miten ne vatsat kuuluu jännittää ja missä kohdassa vedetään ilmat sisään?? Kun tuntuu, että en saa hyödynnettyä keskivartaloa täydellä teholla, vaikka jännitänkin vatsalihakset...
^ All right. Lähdetään uuteen nousuun 5-10kg alempaa ja kiinnitetään huomiota asentoon vähän enempi.
Miksi vaakatasoon meneminen riittää? Mihin se riittää? Miksi pitäisi tehdä tuommoista osakyykkyä kun voi tehdä täyttäkin kyykkyä?
Jos sinun mielestä "liian" syvälle meneminen rajoittaa painoja niin älä nyt tosiaan muille rupea tuommoista shittiä kertomaan. Tuolla kun ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
^
Entä toi vatsojen jännitys?Itse olen aina luullut/(luulen) , että ne jännittyy automaattisesti kyykätessä, en ole yrittänyt jännittää niitä.Pitäiskö?
Milläs kyykkyä ja maastavetoa vois parhaiten korvata kun alaselkä tullu niin pirun kipeeks ja sattuu erityisesti raskaissa kyykyissä ja vedoissa. pelottaa että menee jotkut välilevyt jos vaan repii väkisin. tiedän kyllä ettei mikään liike oikeen korvaa noita mutta jotain tarvis keksiä. hack sun muut supersquatit tekee kans pahaa eli periaatteessa kaikki missä paino kohdistuu selälle. oon nyt vaan koittanu alotella kevyillä vedoilla ja jalkatreenissä tehdä pääasiassa prässiä. selkätreenissäkin kulmasoutu tangolla kärsii kun ei siedä selkä painoa.
) tekemällä maastavetoa paskalla tekniikalla, tee ylätaljaa ja alataljaa vielä vuosi tai kaksi ja jos välttämättä haluat tehdä mavea, niin katso, että joku kokeneempi jamppa katsoo sun kanssa tekniikan kuntoon. ÄLÄ SOOLOILE nimimerkill. kokemusta on.Milläs kyykkyä ja maastavetoa vois parhaiten korvata kun alaselkä tullu niin pirun kipeeks ja sattuu erityisesti raskaissa kyykyissä ja vedoissa. pelottaa että menee jotkut välilevyt jos vaan repii väkisin. tiedän kyllä ettei mikään liike oikeen korvaa noita mutta jotain tarvis keksiä. hack sun muut supersquatit tekee kans pahaa eli periaatteessa kaikki missä paino kohdistuu selälle. oon nyt vaan koittanu alotella kevyillä vedoilla ja jalkatreenissä tehdä pääasiassa prässiä. selkätreenissäkin kulmasoutu tangolla kärsii kun ei siedä selkä painoa.
Tein tossa eilen miehekästä syväkyykkysarjaa, 20x100kg.
Kaikki sujui hyvin, hiki lensi ja hengästytti.
Juuri 20 toiston kohdalla tuli järkyttävä kipu takaraivoon ja tuntui että pimenee päässä
--> äkkiä tanko telineeseen ja välittömästi makuulle lattialle.
Mistäköhän moinen voisi johtua. Niskajumi? Veri ei kulkenut päähän?