Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Jos kaikki muu on päin persettä niin ei se lisäravinne homma muuta.

No tuskin ynt ihan päin persettä kun kehitystä tapahtuu. Ehkä olet vain itse niin ahdasmielinen että sinulle kelpaavat vain omat mielipiteesi ja et osaa edes kysymykseen vastata ja luulet olevasi kunnon "bodaaja". Olisiko täällä kenties joku järkeväkin ihminen joka voisi vastata oikesasti kysymykseeni?

Aloittelijan ruokavalio!

Elikkäs, aloitetaan sillä että olisin voinut selailla foorumia toisen puolitoistatuntia ja sekoittaa pääni, että syönkös nyt hiilareita vai proteiineja,
Joten jätetään ne "etsi foorumilta" kommentit pois.

Asiaan.

Päätin nyt pitkän harkinnan jälkeen ruveta lihaksia reenaamaan.
mutta ruokavalio tuottaa ongelmaa. EN TIEDÄ MITÄ SYÖN JA MILLLOIN?

Olen 17v. 182cm/70kg kukkakeppi.
Massaa pitäisi saada lisää mutta ei läskin vaan lihaksen muodossa.
Minkälaista ruokavaliota Ehdottaisitte?

Jos joku ystävällinen auttaisi aloittelijan alkuun. Kiitos:D

EDIT: Palautusjuoma Treenin päälle Vinkkejä myös siihen!

No tuskin ynt ihan päin persettä kun kehitystä tapahtuu. Ehkä olet vain itse niin ahdasmielinen että sinulle kelpaavat vain omat mielipiteesi ja et osaa edes kysymykseen vastata ja luulet olevasi kunnon "bodaaja". Olisiko täällä kenties joku järkeväkin ihminen joka voisi vastata oikesasti kysymykseeni?

Jos "kohdealueet" on haukkari ja rinta niin vähän väärässä paikassa oot kyselemäs lisäravinteis, kannattais lähtee ihan perus treenaamisesta liikkeelle ja varsinkin perussafkan ympärille alkaa rakentamaan sitä pakettia. Kyllähän noi haukkari ja rinta tietyn aikaan kehittyy mutta lihastasapainon ja tulevaisuuden kannalta aivan väärä tyyli treenata.

Elikkäs, aloitetaan sillä että olisin voinut selailla foorumia toisen puolitoistatuntia ja sekoittaa pääni, että syönkös nyt hiilareita vai proteiineja,
Joten jätetään ne "etsi foorumilta" kommentit pois.

Asiaan.

Päätin nyt pitkän harkinnan jälkeen ruveta lihaksia reenaamaan.
mutta ruokavalio tuottaa ongelmaa. EN TIEDÄ MITÄ SYÖN JA MILLLOIN?

Olen 17v. 182cm/70kg kukkakeppi.
Massaa pitäisi saada lisää mutta ei läskin vaan lihaksen muodossa.
Minkälaista ruokavaliota Ehdottaisitte?

Jos joku ystävällinen auttaisi aloittelijan alkuun. Kiitos:D

EDIT: Palautusjuoma Treenin päälle Vinkkejä myös siihen!

Tuolta vaan soveltamaan!

http://www.pakkotoisto.com/aloittelijoiden-osio/32394-faq-treeniohjelmat-lihaksen-kasvatukseen-ja-ruokavalioesimerkkej/#post618484

Jos "kohdealueet" on haukkari ja rinta niin vähän väärässä paikassa oot kyselemäs lisäravinteis, kannattais lähtee ihan perus treenaamisesta liikkeelle ja varsinkin perussafkan ympärille alkaa rakentamaan sitä pakettia. Kyllähän noi haukkari ja rinta tietyn aikaan kehittyy mutta lihastasapainon ja tulevaisuuden kannalta aivan väärä tyyli treenata.
No kerroppa nyt sitten mitä tämä "perustreenaaminen" sisältää? Ja syön kyllä ihan perussafkaa, hyvinkin hiilari pitoista.

Luin jostain, että 75% kehonrakennuksesta on oikea ravinto, vain 25 % treeniä? Onkohan nyt ihan totta kuitenkaan...? Jos siis levon ilmiselvää merkitystä ei nyt huomioida, eli kunnon yöunia ja välipäiviä.

Vaan nimenomaan ravinnon - treenin suhde olisi muka 75% - 25%? Itse olen ajatellut että olis teenin määrällä (ja sen kovuudella etenkin, pelkkä 5 x viikossa pienten käsipainojen heiluttelu ei riitä) se paino tai sitten 50% - 50%?

Ihan turha tommosia prosentteja on miettiä, jos halutaan optimaalista kehitystä niin noitten kaikkien merkitys on se 100%

Sitä on massaa voimaa luettu ja sitä saarnataan kuin raamattua.

On ihan vitun hölmöä edes sanoa että "kaikkien merkitys on 100%" kun puhutaan yhden harrasteen osa-alueista Kehonrakennus = Treeni, lepo, ravinto.

Äijämäinen ja typerä väite. Minusta on enemmän aivan sama miten treenaa kuin miten syö. Jos syöt päin helvettiä (liian vähän), ei MIKÄÄN treeni saa sua kasvamaan. Kun taas jos syöt bodysti (tarpeeksi) ja treenaat päin helvettiä (joka tässä tapauksessa vois olla liikaa, koska se nyt on yleisin ongelma mihin ite oon törmänny) niin oikea ravinto pitää sun palautumisesta huolen.

Ainakin mulla meni uudenvuoden jälkeen treeni siihen, että kerran/pari päivässä pidin leveripitoja ja pari kertaa viikkoon tein etukyykkyjä (3x3 samalla painolla), vaan söin ihan hullun tarkasti. En ole koskaan ollu niin kireässä kunnossa (77.8kg, 6.2% rasvaa, taito/voimatasot korkeammalla kuin kesällä jollon treenasin enemmän), ja voin sanoa että treenillä en päätä vaivannut.

Äijämäinen ja typerä väite. Minusta on enemmän aivan sama miten treenaa kuin miten syö. Jos syöt päin helvettiä (liian vähän), ei MIKÄÄN treeni saa sua kasvamaan. Kun taas jos syöt bodysti (tarpeeksi) ja treenaat päin helvettiä (joka tässä tapauksessa vois olla liikaa, koska se nyt on yleisin ongelma mihin ite oon törmänny) niin oikea ravinto pitää sun palautumisesta huolen.

Mistäs blogista tän oot lukenu???

Kyllähän se treeni nyt tärkeempi loppupeleis on mitä ravinto, jos treenaat ihan päin vittua, niin siinä ei lihas kasva on minkälainen dietti tahansa menos..

No okeih, jos vetää jotain sika bulkkii niin saattaahan siin viidentoist fläsäkilon mukan tulla parisataa grammaa filettäkin...

Kyllä munkin käsityksen mukaan se oikea ravinto on paljon tärkeämpi. Aika sama miten treenaa jos syöt terveellisesti ja olet plussilla. Olettaen tietysti että treeni on kuitenkin sen verran rankkaa että lihakset kuormittuvat. Yleisin virhe on treenata vitun kovaa ja syödä vitun huonosti.

Treeni on se mikä on tärkein kasvun kannalta, muuten vankiloissa ei olisi yhtään lihaksikasta miestä.

Mutta, se ei todellakaan tarkoita että ruokailut olisivat jotenkin vähemmän tärkeitä.

No mitä itse jostain lukenut, on myös sellaisia ihmisiä, jotka kasvattavat lihasmassaa ilman voimailua, pelkästään syömällä proteiinia tarpeeksi ..

Eli riippuu mistä roikkuu imo.

Mistäs blogista tän oot lukenu???

Oot mua neljä vuotta "viisaampi" ja silti heittelet tämmösiä provoja? :rolleyes:

Kyllähän se treeni nyt tärkeempi loppupeleis on mitä ravinto, jos treenaat ihan päin vittua, niin siinä ei lihas kasva on minkälainen dietti tahansa menos..
..Ja tämä pistääkin asiat perspektiiviin sun osalta.

No okeih, jos vetää jotain sika bulkkii niin saattaahan siin viidentoist fläsäkilon mukan tulla parisataa grammaa filettäkin...

Taisit missata pointin. Pointtina on, että treenistä ei tarvitse paljoakaan huolehtia jos ravinto on viimisen päälle kondiksessa. Lyle McDonald, sinua varmasti monin kerroin fiksumpi mies (tai ainakin näin uskaltaisin nyt hyvin nopean analyysin kautta päätellä) on tätä mieltä, ja on useamman kirjankin kirjoittanut. Keneltä sinä tietoasi ammennat?

Treeni on se mikä on tärkein kasvun kannalta, muuten vankiloissa ei olisi yhtään lihaksikasta miestä.

Mutta, se ei todellakaan tarkoita että ruokailut olisivat jotenkin vähemmän tärkeitä.

Toki riippuu taas kuinka ääripäistä puhutaan, mutta jos ylipäätään treenaa niin ei kai salilla voi asioita niin päin helvettiä tehdä, ettei lihakset kasva, jos syö plussilla ja oikein. Mutta treenaapa millä ohjelmalla tahansa niin ei sitä kehitystä tule jos syö vähän ja huonosti.

No mitä itse jostain lukenut, on myös sellaisia ihmisiä, jotka kasvattavat lihasmassaa ilman voimailua, pelkästään syömällä proteiinia tarpeeksi ..

Eli riippuu mistä roikkuu imo.

:hyper: Varmaan tsoukilla heitit ton? Voitko kertoa lisää näistä mutanteista?

Back
Ylös Bottom