Eri mielta olen kuitenkin yleisesta asenteesta maahanmuuttajia, etenkin niita jo olemassaolevia kohtaan. En yksinkertaisesti kasita toisen ihmisen tuomitsemista pelkan taustan tai ihonvarin takia enka myoskaan kasita sita vihaa ja yletonta leimaamista. Jos joku nayttaa mulle toteen, etta KAIKKI maahanmuuttajat ovat raiskaajia ja etta se on islamin uskoisilla sisaanrakennettua, voin vaihtaa mielipidettani. Nain tuskin tulee kaymaan.
Maahanmuuton hyvista puolista sen verran, etta mielestani yksikin rehellista tyota tekeva on hyva asia. Ja niita kylla riittaa, sanotte mita tahansa. Maahanmuuttajat tekevat duuneja, mitka eivat suomalaisille kelpaa. Maahanmuuttajia on jonkun verran myos yliopistoissa, mika on otollinen paikka juuri siihen toisista kulttuureista oppimiseen. Mikaan kulttuuri ei ole niin paska etteiko siita voisi oppia jotain. Tama ei tarkoita vieraan kulttuurin piirteiden omaksumista, vaan vuorovaikutusta ja sita kautta vahan suurempaa ymmarrysta kuin mihin on mahdollisuus jos ei ikina poistu sielta omalta "turvallisuusalueelta" (en keksinyt parempaakaan sanaa).
Voisin viela sanoa sen, etta mielestani on aarimmaisen surullista, etta mua oikeasti pelottaa tuoda omaa poikaystavaani Suomeen. Han on englantilainen, mutta omaa mm. italialaista verta isovanhempien puolelta ja on ulkonaoltaan aika etela-eurooppalainen (lahimpana ehka kreikkalaista), eli suomalaisten silmissa mamu. Pelkaan, etta meille huudellaan jotain tai etta han joutuu kokemaan rasismia. Ulkomaalaiset kun tuntuvat olevan vapaata riistaa taalla ah-niin-sivistyneessa Suomessa :(