Vituttaa niin ankarasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Klep
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Vituttaa niin ankarasti – ketju jossa höyryt päästetään ulos ennen kuin pää räjähtää

Meta description: Keskustelua arjen ärsytyksistä, vastoinkäymisistä ja tilanteista jotka nostavat verenpaineen – tänne saa purkaa ilman filtteriä.

No ei se ihan noin mene. Koeaikana tehtyyn työsuhteen purkuun riittää syyksi vain; koeaika. Ei työnantajan tarvi perustella yhtään mitään muuta.

E. Olen näitä koeaikatyösuhteita joutunut purkamaan useita ja se on v*ttumainen tilanne. Hyvällekään tyypille ei voi sanoa mitään muuta syytä, koska työntekijä voisi silloin asian viedä eteenpäin, että syy onkin jokin muu.

Ei koeaikana tehtävään purkuun riitä syyksi vain "koeaika" se on yleinen harhaluulo.
Sopimuksen purkaminen koeaikana

Koeaikana tapahtuvasta purkamisesta usein esitetään virheellisesti, että se saisi tapahtua ilman mitään perusteita. Kuten edellä siteeratun lainkohdan 4 momentti kuitenkin toteaa, perusteet eivät saa olla "koeajan tarkoitukseen nähden epäasiallisia". Esimerkiksi tapauksessa KKO 1993:42 työntekijän katsottiin purkaneen työsopimuksen epäasiallisella perusteella, kun purkamisen ainoana syynä oli paremman palkan saaminen toiselta työnantajalta.

Työnantajan suorittaman purkamisen on liityttävä työntekijän henkilöön tai hänen työsuoritukseensa. Oikeuskirjallisuudessa ja -käytännössä on todettu, että mikäli työntekijä esittää uskottavia perusteluita purkamisen syrjivyyden tai epäasiallisuuden puolesta, työnantajan velvollisuudeksi jää näyttää purkamisen syyn liittymisen koeajan tarkoitukseen (työntekijän työsuorituksen tason toteamiseen). Koeaika ei siis automaattisesti oikeuta kumpaakaan osapuolta tulkitsemaan lainmukaisia irtisanomisen syitä (ks. työsuhteen päättämisestä kertovaa juttuani) purkuperusteiksi.

Varsinaista purkamismenettelyä on käsitelty tarkemmin edellä viitatussa työsuhteen päättämistä yleisesti käsittelevässä kirjoituksessani.
http://www.heikniemi.fi/lakiblogi/archives/000144.html

Kyllä ihmistä taas koetellaan :wall:

Kaiken piti olla kunnossa leikkausta varten ja ortopedi valmiina tämän kuun lopulla. Noh, mutta mitä kävikään? Hylätty maksusitoumus pohjolasta ja joudun ny kärsiin tän sysipaskan olkapään kanssa viellä varmaan ihan vitun kauan !!

Lääkärit ja esimiehet sano, että "juu teillähän on tää " LAAJA " vapaa-ajan vakuutus" :D, juu onpa vitun laaja ! Kattaa saatana varmaan sauvakävelyssä tapahtuneen loukkaantumisen korkeintaan.

Vituttaa myös esimiesten haluttomuus kysellä vähän ylemmältä taholta näistä asioista. On kyllä niin munatonta porukkaa kun olla ja voi.

Pohjolassakin on hyvää palvelua ja ilomielin palvellaan asiakasta. Soitin heti kun posti toi ton surukirjeen kotio, mutta tämä käsittelijä oli lounaalla 10-16 ja päätti sitten lähteä kotio.

Taidan pitää pari kuukautta "päälomaa" sen verran vituttaa taas kaikki.

Itse ortopedi on ainut jota tämä asia näyttää kiinnostavan. Soitteli jo peräänkin, että ootko saanu jo varmistuksen sieltä pohjolasta. Plussat hänellä +

Keskiviikkona täysin varoittamatta nousi hissi kurkkuun salin suihkussa. Vessakin oli varattu niin juoksin munasillaan oksentamaan pukkarin roskikseen. Sai mennä suihkuun uudestaan pesemään naaman. Ymmärtäisin jos kovan sarjan jälkeen tulisi, mutta vasta suihkun jälkeen.

Ei koeaikana tehtävään purkuun riitä syyksi vain "koeaika" se on yleinen harhaluulo.

Aika jännä linkki. EK:n lakimies sanoi koulutuksessa isolle salille kuulijoita (työnantajia) viime syksynä juuri päinvastaista eli älkää vaan alkako koeajan puitteissa lisäämään mitään muuta syytä purkamiselle kuin koeaika. Taitaa paljon riippua siitä keneltä kysyy: työntekijä- vai työnantajapuolelta.

Keskiviikkona täysin varoittamatta nousi hissi kurkkuun salin suihkussa. Vessakin oli varattu niin juoksin munasillaan oksentamaan pukkarin roskikseen. Sai mennä suihkuun uudestaan pesemään naaman. Ymmärtäisin jos kovan sarjan jälkeen tulisi, mutta vasta suihkun jälkeen.
Heh mulla tapahtu melkee samalla tavalla eilen :D. Kotona oksensin vessanpöntöstä ohi ja sitähän oli sit kiva siivota. tämä siis reenin jälkeen

Mua vituttaa tällä hetkellä yhteiskunnalliset asiat.

Sdp ja Jutta sanoo ennen vaaleja ei Portugalin tukemiselle, mutta kuinkas kävikään? Ja samalla saa lukea Päivi Lipposen blogia, missä hän haukkuu Soinin pettäjäksi. EI vittu. Vaikka en persuja äänestänytkään niin kyllä ottaa päähän.
http://www.kansanmuisti.fi/opinions/portugal/

Ja sitten joku perkeleen Vihti säästää pari euroa jättämällä liputtamatta veteraanipäivänä. Onko tää sitä kunnioitusta veteraaneja kohtaan?

Kyllä, pienet on mun vitutukset muhin verrattuna, tällä hetkellä.

Samaa tässä ihmetellyt, kun lippu on koko aika ylhäällä. Välillä jopa ajatellut, että talkkari on vaan unohtanut se sinne liehumaan, mutta kyllä sille aina on joku turhaakin turhempi syy löytynyt.
Vie vähän ideaa liputtamiselta, kun lippu on nostettuna salkoon monta kertaa viikossa.

edit. Eipä noita liputuspäiviä nyt niin hirveesti näytä olevankaan. On vaan kaikki kasaantuneet tähän kevään/alkukesän tienoille.

Mä olin just tulossa raivoomaan, että ottakaa selvää liputuspäivien määrästä, ennen kuin alatte niiden paljoutta haukkumaan. Mutta onneksi laitoit tuon editin.

Kyllä Suomenlippu on kaunis ja ansaitsee olla salossa. Vihti voi haistaa paskan.

Osallistuin kaksi kuukautta kestäneeseen painonpudotusjoukkuekilpailuun. Painonpudotukseni oli 81,8 —> 66,8 kg (josta n. puolet toki nesteitä) ja rasvaprosentin muutos oli 16,5 —> 6,8 % bioimpedanssiarvauskoneen mukaan. Tänään tuli tieto, että tuloksemme yli 50 joukkueen joukosta oli paras. Suoritukseni kuitenkin hylättiin, sillä kilpailusääntöjen mukaan rasvaprosenttini oli mennyt liian alhaiseksi. Voittajajoukkueen jäsenet saavat kukin 200 euron arvoiset lahjakortit kuumailmapallolennolle. Hieman nakertaa, sillä aina olen tuota halunnut kokeilla.

Osallistuin kaksi kuukautta kestäneeseen painonpudotusjoukkuekilpailuun. Painonpudotukseni oli 81,8 —> 66,8 kg (josta n. puolet toki nesteitä) ja rasvaprosentin muutos oli 16,5 —> 6,8 % bioimpedanssiarvauskoneen mukaan. Tänään tuli tieto, että tuloksemme yli 50 joukkueen joukosta oli paras. Suoritukseni kuitenkin hylättiin, sillä kilpailusääntöjen mukaan rasvaprosenttini oli mennyt liian alhaiseksi. Voittajajoukkueen jäsenet saavat kukin 200 euron arvoiset lahjakortit kuumailmapallolennolle. Hieman nakertaa, sillä aina olen tuota halunnut kokeilla.

Eihän toi nyt noin toi mennä, eihän? :D lukeeko kilpailu säännöissä joku määritelty alin rasva%? Kuitenkin onneksi olkoon huikeasta suorituksesta :)

Kilpailusäännöissä luki kyllä toi homma, mutta eihän nyt niitä kukaan jaksa etukäteen lukea. Oma moka sinänsä, eikä mitään protestiaihetta ehkä ole, sillä allekirjoitin sopimuksen kisaan lähtiesssä. Jos ton olisin tiennyt, niin olisin voinut vaikka juoda litran pari vettä loppupunnituksen jälkeen, ja kysyä saako punnita uudestaan. Toi 6,8 % on todennäköisesti ihan alakanttiin muutenkin, sillä olin erittäin kuvassa kunnossa, ja se sekoitti vaa'an antaman lukeman. Kahden viimeisen päivän aikana tippui kuitenkin se n. 5 kg, mikä on tietysti lähes pelkkiä nesteitä.

Vituttaa ku junaliput on niin kalliita, kvl-tre-kvl maksaa jotain 70euron luokkaa, samalla rahalla saa tankin täytee bensaa ja ajelee keposesti ees taas eikä tarvi ees kärsiä mistää junanvaihdoista tai kävellä asemalta kohteeseen.. Kai se on kärsittävä koska autoakaan en tähän hätään mistään revi :D

Menin nukkumaan aamu seitsemän jälkeen ja herätys oli puoli kolmeksi.. Kuinkas sitten kävikään..

Heräsin toki ekaan herätykseen, mutta laiton herätyksen uudestaan kello kolmeksi.

Seuraavaksi herään vähän ennen seitsemää siihen, että koira hyppii mun sängyllä ja vinkuu/tuhisee :lol2:

Hauvalla varmaan aika kova kusihätä, joten pää kolmantena jalkana vaatteet niskaan ja koiran kanssa ulos :haart:

Ja tänään kaheltatoista töihin, noh sainpahan nukuttua :rolleyes:

Jotain on tässä matkanvarrella tullu.
Kun alottelin treenaamaan ohjelmalla (g6) ja siinä oli että niskantakaapunnerruksia, no tottakai salin lattialle kädet leveelle niskantaakke ja punnertamaa:puntti: kaveri sitten kyseli että mitäs oikeen väännät?
No niskantakaapunnerruksia tottakai?:david: Tais muut treenaajat vähän huvittua.

Viimeks salilla oli joku jätkä koutsaamassa kahta bmi -19 oljenkortta. Koutsilla oli tiukka napaan asti "ylettyvä" t-paita josta hihat oli kääritty haubereitten yli olkapäihin asti ylös:rolleyes: ja käsissä ei kumminkaan huomattavaa muotoa ollut. Olemus oli muutenki vähän hintahtava. Kova oli kehumaan että nuorempana penkkas puolet omasta kehonpainostaa :puntti: ja nää koutsattavat kuunteli kun jotakin uskomatonta voimamiestä, silmät kiiluen ylpeydestä. Siellä se sipsutteli ja puhu kovaan ääneen kuinka kyykätessä ei kuulu käyttää vyötä, koska jos ei käytä vyötä niin keskivartalo kehittyy. Veti ilmeisesti jonkinmoista kuntotestiä pojille ja laati ohjelmaa.

Sali on uimahallin yhteydessä ja siellä oli joku pappa tullut lapsenlapsensa kanssa uimaan, lapsi istui alalauteilla suoraan mun alapuolella. Yht´äkkiä se nosti toisen kankun ja alko tuuppaamaan pierua kun mikäkin rekkamies. Koko sauna raikui ja sen lapsen pappa istui tyynesti siinä, saunassa ei ollu hirveesti porukkaa, mutta itellä alko repeilyttämään aika pahasti. Siitäkös se pappa alko mua mulkoilemaa vihasesti :D

Nää nyt tuli äkkiseltää mielee.

Tulis kuula ja tappais! Niin kertakaikkisen kypsä tähän elämään, samaa vitun paskaa päivästä toiseen. Tää on niin nähty jo!

Täysin nähty myös täällä mutta pakko kait jatkaa vaan eteenpäin vanhempien takia. Kyllä on vuorokaudet pitkiä kun nukuttuakaan ei kunnolla saa ja päivälläkin jokainen minuutti tuntuu tunnilta.

Back
Ylös Bottom