Joo eli nyt tarvitaan kokemuksen syvää rinta ääntä. Oon hakemassa rajavartiostoon ja pääsykokeet on tosiaan toukokuussa. Oon 175/61 ja ruumiinrakenteeltani aikamoinen hongankolistaja näin suoraansanottuna. Uskon täyttäväni pääsykokeiden kriteerit kaikilta muilta osin paitsi suurimmalta osalta kuntotesteistä, cooperin testissä juoksen 2800(vaaditaan 2500) eli juoksukunto on ainakii kondiksessa. Suurin este on lähinnä noi tyydyttävän rajaan vaadittavat istumaan-nousu (60s ja 34 toistoa), etunojapunnerrus60s ja 38 toistoa), toistokyykistys (48toistoa 60s) ja puristusvoima( 56kg). Itsehän en tiedä treenaamisesta oikeastaan yhtään mitään mutta sen tiedän että noi ei oo todellakaan mitään mahottomuuksia. En oo nyt jaksanu hetkeen koittaa paljon saan noita edellämainittuja 60:een sekuntiin mutta parikuukautta sitte intissä kotiuttamis lihaskuntotestissä sain muistaakseni punnerruksia jotain 28 ja vatsoja varmaa noin 35 ja olin aika piipussa noitten jälkeen jo :D Eli siihen varsinaiseen kysymykseen, kannattaisko tässä lähteä salille vai pystyykö kotioloissa pääsemään noihin vaadittuihin tuloksiin?kannattaako lähetä syömään lisäravinteita ja jos kannattaa niin miten ja missä suhteissa, kuinka paljon ja kuinka usein? Näitä kysymyksiä joku jos pystyis avaamaan ja valottamaan ni oisin erittäin kiitollinen, olen meinaan aika yksin tän asian kanssa. Ps. luin jo vähän noita alottelijan harjotteluohjelmia enkä oikeen edes tajunnu niistä mitää ja tarkotus ei ole lähteä mikskään kehonrakentajaks itteensä pumppaa vaa oon tosiaa erittäin laiha ja massaa ja lihasta vaadittaisiin.
Nuo punnerrukset ja istumaannousut pystyy tekemään himassakin ihan hyvin.
http://hundredpushups.com/
Tuota voit kokeilla. Ja kannattaa myös tehdä läpsy punerruksia yms. Mahdollisimman monipuolisesti punnerruksia ja vaikka kerran viikkoon koitat minuuttiin montako menee.
Istumaan nousuissa sama juttu paitsi siihen kannattaa avuksi ottaa myös linkkarit ainakin että saat vähän räjähtävyyttä siihen.
Ja kyykyissä sama juttu taas. Tee niitä kyykkyjä niin sillä se paranee. Ota vaikka 2x60s ja 2x40s joka toinen ilta tai jotain.
Esimerkki vikko voisi olla vaikka
MA:Punnerrukset 2xMax 2x20 + 1x30s Kyykyt: 2x30s 2x60s 2x90s
TI:Vatsat: istumaannousu 3x35 Linkkari 2x5 1x15
KE:Kyykyhyppy 1x50 + kyykky 2x50
TO:Punerrus 1x40(ota aika) 1xMax
PE:Vatsat: Istumaannousu 1x35(ota aika) 1x30s 1x60s 1x90s
LA:Askelkyykky 2x25/jalka Kyykky 2x60s 2x90s
SU:Lepo
Ja tuo nyt oli vain tuommoinen 5min tehty esimerkki eli tee sellainen mikä sopii itselle mutta nuo keinot mitä suosittelen käyttämään on.
Settejä joissa teet yhtäjaksoisesti niin pitkään kuin jaksat.
Settejä joissa teet tuon testissä tarvittavan määrän ja otata ajan. (Esim. teeet 38 tai helpommin ehkä 40 etunojapunnerusta ajan kanssa ja yrität saada sen sinne 60s)
Settejä joissa teet minuutin, vähän alle tai enemmän (Teet vaikkapa punnerruksia niin monta kuin ehdit minuutissa ja katsot montako sait tai niin monta kuin ehdit 90 sekunnissa jne.)
Lisäksi vielä erilaisia settejä eli välilla vaikka teet monta settiä ja toistoja vähän ja teet ne räjähtävästi jne.
Vinkkinä vielä testeihin niin esim. punnerruksissa aikaa on kummiskin aika paljon, niin ei kannata välttämättä vetää ekaa 10sekuntia hyper vauhdilla...
Moi, kysyisin että mitenkä kannattaisi alottaa ranteiden vahvistaminen, olen 22v 88/190 enkä kehtaa kulkea t paidassa, ranteeni ovat kuin 7 vuotiaalla. Eli mitenkä niitä pystyy iha himassa treenaamaan, käsipainot ja sormipuristimet löytyy, olen treenaillut silloin tällöin mutta tulokset puuttuu.
Pienestäpä ressaat... Siis ihan oikeasti... Treenaamisesta...