Päädyssä on luukku valmiina, eli siitä eteenpäin sitten nuot kulkusillat. Ei tuon tekeminen oikein sisältäkään miellytä, sitä kun ei järkevästi saisi kuin aulaan ja siinä on sitten tietysti jonkinlainen luukku. Ja tuon rakentaminen tiiviiksi olisi taasen oma projektinsa eristyksineen. Jos tuolla pitäs tyyliin kerta kuukaudessa käydä, niin ois eri juttu tehdäkkin sisältä kulku. Eipä tuossa kulussa päädystä ole kuin yksi ongelma, se luukku on n. 7,5 metrin korkeudessa maasta. Saa olla kohtuu tikkaat kun tuonne kiipeilee.
Ja Huppe, ota ihmeessä kuukausi palkatonta jos saat. Eipä sitä tavallisen palkansaajan tartte kun 3-4 tuntia painaa hommaa omalla työmaalla niin on jo omillaan, loput on säästöä. Siis jos lasket vaikka että maksat 30 euroa per tunti alveineen jollekin perus timpurille (halpa hinta vielä), niin jokainen voi laskea, kauanko saa itse tehdä duunia, jotta saa 120 euroa KÄTEEN!
Tänään tuli työkkäristä lappu, "ei estettä vuorottelukorvauksen maksuun" eli tuolta napsahtaa se tonttu kuussa (brutto) siitä hyvästä että rakennan itselleni. Mulle riittää siis että teen sen pari tuntia päivässä tiukasti duunia ja loput on säästöä. Iso plussa vielä se, että tuossa oppii aivan vitun paljon. Pakko nimittäin projektin jälkeen painaa ilta ja vkl hommina raksaa muille. Senverran tuosta jää lainaa, että pitää sellanen 10 kilon ylimääräinen käteispuskuri kerätä mahd pian. Ei tota normi palkasta säästä kovin helposti.
Täytyy tässä laskeskella, että paljonko teettää duunia mulla tuon mansardikaton kaikkien sisäjiirien työstäminen. Tuulensuojalevyt oli helppo nakki. Sitten pitää rakennella koolaukset noihin. Levyttäminen on taas helpompi juttu, mutta sitten lopuksi ne pitää listoitella sun muuta. Tiedossa nuot oli kun tuohon lähdettiin. Mutta ei ihme et nuot on kalliita jos ne pitää kaikki vieraalla teettää!
Jos sitä haluu saada talon helpolla ja mahd halvalla. Niin suorakaiteen muotoinen, yhteen tasoon. Ei vinoja sisäkattoja, ei erkkereitä ei mitään kikkailuja missään. Kaikki muu maksaa. Ei välttämättä rahallisesti materiaaleina, mutta työnä kylläkin. Tosin haluaako sitä sitten itselleen tuollaisen "kuution", on ihan eri juttu...