Talon rakentaminen/rakennuttaminen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Samo
  • Aloitettu Aloitettu
Kyllähän nuo liukuovet maksaa, ostaa ne mistä vain. Tässä yksi esimerkki, ilman sisusteita:
http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/S39876028

Sisusteisiin menee helposti vielä 500e päälle.

Ihan tyylikkään näköinen tuo pax. Mielestäni vähän "arvokkuutta" menettään siinä kun on melko matala ja sokkeli näkyy (eli liukuovi ei tule lattiaan asti). Äkkiä saa monta tonnia noihinkin palamaan. Olisi se 7 - 8 metriä liukuovikaappia runkoineen Ikeastakin näköjään maksanut 3 tonnia.

Itsellä ei ole kokemusta Ikean liukuovista mutta PAX on tuttua kamaa ja laadukkaaksi todettu, samoin kuin keittiön komerot. Vaatehuoneeseen/makkariin otettiin sitten nuo halvat lyngdalit:

pax-vaatekaappi--liukuovet-ruskea-lasi__0083655_PE209880_S4.JPG

http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/S49850358

349e + sisusteet.

Itsellä ei ole kokemusta Ikean liukuovista mutta PAX on tuttua kamaa ja laadukkaaksi todettu, samoin kuin keittiön komerot. Vaatehuoneeseen/makkariin otettiin sitten nuo halvat lyngdalit:

pax-vaatekaappi--liukuovet-ruskea-lasi__0083655_PE209880_S4.JPG

http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/S49850358

349e + sisusteet.

Eipä oo pahanhintasia!! Meille taitaa kans tulla tuollaiset joskus... ;)

Miten rakentajat ootte vertaillut vesikiertoisen lattilämmityksen hintoja? Saatiin tarjous warmialta, hinta asennettuna n. 23e/m2. Asentaja "hehkutti" rosterisia jakotukkeja ja tarjouksessa mukana olevia raudoituskorokkeita...

Kyllähän nuo liukuovet maksaa, ostaa ne mistä vain. Tässä yksi esimerkki, ilman sisusteita:
http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/S39876028

Sisusteisiin menee helposti vielä 500e päälle.

Meillä nykyisessä asunnossa juurikin linkin ovilla 3m pitkä PAX kaapisto. Lisäksi makkarissa 3,25m PAX kaapisto vanhoilla liukuovilla.
Laadukkaan oloiset kaikinpuolin, noissa liukuovissa vaan aika askartelu kun tulevat tietty miljoonassa osassa :)

Mulla on myös eteisessä samanlaiset kaapit mitkä Huppe osti ja vaatehuoneeseen tuli tai ostin samanlaiset. Ihan tyytyväinen olen ollut ja hinta on mielestäni kohdillaan. Tosin eteiseen virittelin nuo olemassa oleviin kaappeihin, joissa korkeus ja leveys ei ollut sama mitä Ikean kaapeissa. Joutui vähän virittelemään. Kaappia saa kyllä madallettua sahaamalla jos haluaa ovet lähemmäksi lattiaa tai kaappia joutuu madaltamaan muusta syystä. Itselläni on tämä tilanne makuuhuoneessa.

Meille tulee 3 metrin kaapisto kanssa Ikeasta. Pax sarana ovilla ja ruudukko maitolasilla. Reilu 900 maksaa sisuksineen ja kaveri duunissa siellä niin lupaili tuosta vielä 15-20% pois.

Siis "laadukas" on erittäin suhteellinen käsite. Ikean komerot on siististi tehtyjä ja osat sopivii hyvin yhteen, mutta laadukkaita noi ei kyllä ole. Lastulevyä en kutsuisi edes lastulevyksi, vaan joksikin puhalluspuruontelokuiduksi. Täyttä paskaahan noi on. Hyllyt notkuu kahden karvalakin painosta U:n muotoisiksi. Juurikin pax sarjassa erityisesti. Seinälevyt on samaa kamaa. Kokoamisohjeessakin neuvotaan kasaamaan tuo härveli pystyssä, koska tuo kama ei kestä nostaa pystyyn maassa kootessa ja sen jälkeen se ei nouse enää ilman täystuhoa.

Jep. Mulla on pax kalusteet myös:) . Mutta jossain piti tinkiä.

Perrrkele, jostain syystä ei nyt mulla avaa mitään blogspotin blogeja, varmaan joku serveritiltti taas. Eilen oli omassa blogissa hetken vastaava. Olisi päässyt Samon valukuvia katteleen. ;) Itse haaveilen jos parin viikon päästä pääsis tallin sokkelia muuraan, sais tuonkin tuosta läjään mahd pian, pääsis sitten appiukko pistään lämpöpumppua sun muuta paikalleen.

EDIT: Tänään kävi lämmöt jo 19 asteessa. Alkaa itellä tuo laatta hiljakseen lämpiään. Sähkölämppäreillä yöt ja päivällä kiukaan alla tulet. Sähköt on aika pienellä tarkoituksellla, tippuun yön aikana jonnekin kympin paikkeille nuot lämmöt. Pysyy sähkönkulutus kohtuu lukemissa.

Kerroppa sitten kun nuo vanerit otat pois tuolta reunoilta että tuliko ne kivuttomasti pois :).
Töissä välillä kun purkaa noita muotti virityksiä niin siinä voi lennellä muutama ärräpää ennen kun ne on purettu. Välillä kun sieltä löytyy semmoisia virityksiä missä ei sitä purkamista ole ajateltu yhtään... Mutta noista kuvista sitä reunaa nyt ei niin tarkasti nähnyt niin voihan se olla että nuo lähtee sieltä todella hyvinkin. Sen näkee sitten.

Mikä esti ettei vaneria voinut korvata solumuovilla, eli sillä mitä tulee sokkelin ja alaohjauspuun väliin...? Vai teinkö minä tuon(kin) väärin? Siellä ne solumuovit ovat edelleen itselläni, ei niitä oteta pois koskaan.
Mutta tosiaan, parempihan tuo Samon konsti on, rakenteeltaan, urtsi on aina parempaa kuin solumuovi, mutta tuo vanerin nyhtäminen voi olla, ehh.. hieman työlästä.

Pistin blogiin pari päivitystä.

Mikä esti ettei vaneria voinut korvata solumuovilla, eli sillä mitä tulee sokkelin ja alaohjauspuun väliin...? Vai teinkö minä tuon(kin) väärin? Siellä ne solumuovit ovat edelleen itselläni, ei niitä oteta pois koskaan.
Mutta tosiaan, parempihan tuo Samon konsti on, rakenteeltaan, urtsi on aina parempaa kuin solumuovi, mutta tuo vanerin nyhtäminen voi olla, ehh.. hieman työlästä.

Pistin blogiin pari päivitystä.

Mulla tuli lattialämmityspaketin mukana teipillinen solumuovi joka oli tarkoitus teipata ylimmän ja keskimmäisen lattiaeristekerroksen väliin (laitoin liian myöhään joten teippi tuli ylimpään styroksiin kiinni). Urtsi varmaan hyvä tohon. Toisaalta laattahan vähän kutistuu, eli parashan sinne olisi laittaa jotain joka eristää vaikka laatta vähän kutistuisikin. Urtsikaan ei taida kuivattuaan laajentua enää yhtään?

siksi tuo vaneri laitettiin koska jos kutistamista tapahtuu reippaammin niin solumuovi ei olekkaan enää tiiviisti siellä välissä. nyt soirosta tulee varmasti tiivis.

Siis "laadukas" on erittäin suhteellinen käsite. Ikean komerot on siististi tehtyjä ja osat sopivii hyvin yhteen, mutta laadukkaita noi ei kyllä ole. Lastulevyä en kutsuisi edes lastulevyksi, vaan joksikin puhalluspuruontelokuiduksi. Täyttä paskaahan noi on. Hyllyt notkuu kahden karvalakin painosta U:n muotoisiksi. Juurikin pax sarjassa erityisesti. Seinälevyt on samaa kamaa. Kokoamisohjeessakin neuvotaan kasaamaan tuo härveli pystyssä, koska tuo kama ei kestä nostaa pystyyn maassa kootessa ja sen jälkeen se ei nouse enää ilman täystuhoa.

Jep. Mulla on pax kalusteet myös:) . Mutta jossain piti tinkiä.

Lastulevukaapit on aina mitä on. Itse ostin/ostan vain 50-60cm leveitä runkoja ja keskelle kiinteä poikittaistuki/-levy. Pienillä naulalla ulkoreunasta kiinni levyyn. Metriset kaapit on tietenkin jossain kätevämpiä, mutta aivan liian huteria.

Kysytäänpäs täälläkin puolella:

Löytyykö suosituksia liukuovi ratkaisuun makuuhuoneen ja vaate/pukeutumishuoneen välille ?

Ajatuksissa joko leveämpi 140-160cm aukko jossas siis lomittain liukuvat 2 ovea, tai sitten kapeampi aukko jonka liukuovi liukuu seinälle.

Jos jollain kuvia omasta toteutuksesta niin mielellään niitä nähtäisiin.....

Lisäksi tuonne huoneeseen pitäisi sitten myöhemmin valita silytysjärjestelmä, löytyykö kokemuksia hyvän hinta-laatu suhteen omaavasta merkistä/mallista ?

siksi tuo vaneri laitettiin koska jos kutistamista tapahtuu reippaammin niin solumuovi ei olekkaan enää tiiviisti siellä välissä. nyt soirosta tulee varmasti tiivis.

Kyllähän sitä tapahtuu. Kutistuminen ei kuitenkaan tule heti, vaan hitaasti. Jos ruuttaat urtsit, niin voi olla että urtsin kuivumisen jälkeen kutistuu vieläkin ja tällöin ei urtsikaan 100% tiivistä. Mitäs jos sinne väliin runttaisi tiukasti solumuovin vaikka kaksinkerroin? Solumuovi sitten laajenisi kutistumisen perässä ja rakao pysyisi tiiviinä vaikkka lattiapinnat olisikin jo tehty.

Back
Ylös Bottom