Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Syntyikö tosiaan noin suuri hinnan ero kaapeli VS. vesikiertoinen ?
3te vesikierto vs 1te sähkökaapelit? Eli parin tonnin ero. Varaaja pitää joka tapauksessa olla.
Itteä vähän vituttaa kaukolämpöön liittyminen, nykyisillä kulutuksilla hintaeroa täysssähköön ei ole, eikä tule. Sähköllä saisi sentään tasalämpöisenä pysyvän käyttöveden.
Sähköpatterit seinille, lankkulattia ja pari takkaa on mun seuraavan talon ratkaisut.
Tosin lankkulattia on lankkuparkettia. Seinillä sähköpatterit. Ei nekään maailman rumimpia ole aina:
Sähkökaapeli vikaantuessaan ei aiheuta vesivahinkoaKaikki lattiaan upotettu vikaantuessaan aiheuttaa päänvaivaa. 20 vuoden päästä sanoisin, että on iso siunaus, jos sähkötoiminen lattialämmitys sattuu toimimaan vielä ja isompi siunaus on, jos vesikiertoinen ei ole aiheuttanut vesivahinkoa. Suo siellä vetelä täällä.
En minäkään tajua mistä tuo hintaero vesikiertosen ja sähkökaapelien välillä tulee. Meillä vesikiertonen kaikkialle maksaa 4500 euroa, sähkökaapelit asennettuna ois ollut varmaan 1500-2000 euroa. Suora sähkö ei oikein tänäpäivänä houkuta, ei vaikka sitä muuta vaihtoehtoa näillä hinnoilla maksaisi 20 vuotta takaisin.
Illalla blogiin uutta, ei tänään mitään maata järisyttävää tapahtunut, siis näkyvää sellaista.
Enston sähkökaappi maksaa jo 1400 euroa, lähtöhinnaltaan.
Kojerasioita olen asentanut jotain 150kpl joihin jokaiseen tulee joku 10e++ maksava kytkin/pistorasia tms. MMJ-kaapelia on mennyt pari kilometriä ja a-hinta taitaa olla 0,5 euron luokkaa.
Kuuluko tuohon kaapin hintaan sähkömittari? Omaan korvaan kuulostaa kyllä aika kalliilta sähkökaapilta... Mikä on kaapin mallinumero?
No kyllähän se vesikiertoinen tarvitsee hieman muutakin kuin ne putket sinne lattiaan. Just joku kirjoitti toiseen ketjuun että kaikki sähköt kaapeleineen maksoi tonnin koko taloon. Mulle pelkkä kiertovesipumppu ja muutama holkki makso jo lattiaan sen.
EDIT: Löysin ton mallin.
Tässä halvin mesta mistä löysin saman keskuksen:
http://www.electratec.net/tuotteet.html?id=37/2560
On hyvä hinta tuokin mutta sain silti paljon halvemmalla. 1490e lähtöhinta, tässä nähdään taas miten käy jos ei tingi ;)
paljon tuollasen maalatun mdf-paneelin ja vaikka maalatun kuusipaneelin hintaero on?
Valkolakatut paneelit ovatkin sitten paskaa, sen huomaa viimeistään kun ne purkaa paketista tai vaihtoehtoisesti vuoden kuluessa.
No kyllähän se vesikiertoinen tarvitsee hieman muutakin kuin ne putket sinne lattiaan. Just joku kirjoitti toiseen ketjuun että kaikki sähköt kaapeleineen maksoi tonnin koko taloon. Mulle pelkkä kiertovesipumppu ja muutama holkki makso jo lattiaan sen.
Kerrotko lisää? Ei viitsisi ostaa/lakata sitä ensimmäistäkään turhaan...
kettuiluahan tää oli, mut tolla linjalla mennäänTosin lankkulattia on lankkuparkettia. Seinillä sähköpatterit. Ei nekään maailman rumimpia ole aina:
http://www.mondex.fi/fi/index.php?nav=kivipatterit