Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Mikä potuttaa salilla eniten? – rautapyhäkön ärsyttävimmät ilmiöt listaan ja liekkeihin

Meta description: Keskustelua salien ärsyttäjistä, tavoista ja tilanteista – kaikki ne jutut jotka nostavat verenpaineen ennen ensimmäistäkään sarjaa.

Yksi asia, mikä saa mut näkemään punaista joka ikisellä kerralla on tällainen vitun itsekehuskelulässytys.
+1.

Itseäni vituttaa se, että menin tiuskimaan typerästi eräälle kaverille joka kohteliaasti viereisessä kyykkyrackissa treenatessaan kuuli mun maanittelevan omaa tekniikkaa ja syvyyttä, sekä neuvoi kokeilemaan lankulla. Ei tiennyt että olin jo treenaillut kantapäälaudalla ja sitten mie tiuskasin jotain vitun viksua kuten "no kun ei, mie haluun iliman!" Huoh...

Kaikki nämä "sunnuntai bodailiat" ottaa kyllä niin kupoliin..

Minkälainen on sunnuntaibodailija? entä jos se alkava pikku kehonrakentajainen onkin sinun silmissäsi sunnuntaibodailija? veteleekö sunnuntaibodailijat ''huonoja'' tuloksia? entä jos taustalla onkin vamma tjsp.? :D
OFFTOPIC ;)

Eihän siinä mitään sinänsä väärin ole jos joku haluaa treenata mahdollisimman eristävästi jotain tiettyä lihasta.
Varmasti tällä metodilla se tuntuma ja mahdollisesti jopa kasvu saadaankin osumaan juuri sinne minne halutaan.

Mutta mutta..ei ole ollenkaan huono asia treenata siten, että useampi lihas osallistuu jokin liikkeen suorittamiseen, tai heijaamalla tavalla tai toisella. Syitä?
-muutkin lihasryhmät saavat treeniä ja vahvistuvat ja kehittyvät. Vähän sama asia kuin vapaat painot vs. laitteet
-toiminnallinen voima, lihaskoordinaatio jne, joita tarvitaan urheilulajeissa, töissä jne. ei mitenkään vähäinen juttu monelle treenaajalle. Mahdollisimman taloudellinen voimantuotto on jees.
-hiukan "huijaamalla, heijaamalla yms. tekniikalla" voi käyttää suurempia painoja, kaikki hyvin jos ei riko mitään, vaan saa ainoastaan apua muilta lihaksilta, ks. edellinen kohta. Vrt. painonnostajat, voimamiehet jne. Kyllä itse nostaisin mielummin useamman sataa kiloa pään päälle keinolla millä hyvänsä, eli tekniikalla ja huijaamalla itseäni kuitenkaan rikkomatta, kuin vapaasti lainatakseni erästä kirjoittajaa "esittelisin sixpackiäni poikaystäville". Onnistuu varmaan paremmin harjoittelemalla muuten kuin eristäviä hauiksia scotissa.

Se mitä yritän sanoa on se, että ei kuntoutuksessakaan varmaan(kun opetellaan taas kävelemään) treenata pohkeita puhtaasti ja reisikoukistuksia jne. vaan huijataan jopa käsillä tukemalla ja yritetään kävellä. Eli toiminnallinen voima.

Se jos joku treenaa ihan päin persettä ja selvästi liian suurilla painoilla jne. on sitten hiukan eri asia. Mutta jos joku ottaa vaikka hauista tuplapainoilla mitä itse ja hiukan heijaa, niin ei tosiaan ekana tule mieleen, että vittu mikä pelle, treenais vaan näillä pikku hiluilla eikä egoilis. Vähän sama juttu kuin näissä perse ei ollu penkissä/kauhee kaari-penkkausjutuissa, nillitetään puhtaudesta eikä haluta nähdä, että voimaa on.

Mun mielestä nää potutukset haittaa kehitystä, kokeilkaa kaikki mielikuvitus harjoitteita ennen treeniä jotka ei pysty antamaan 100% itsestään vaikka haluaisi :).

potuttaa

Sinänsä ei kyllä mikään ole potuttanut, paitsi pikkuhiljaa mun suhtautuminen ulkomaalaisiin salilla kävijöihin alkaa olemaan negatiivinen. Esimerkiksi, kerran odottelin että pääsee ojentajaa tekemään käyrätangola. Hain ekaksi lukot ja käyrätangon, jotka laitoin juomapullon kans penkille josta kyllä huomasi että ne oli varattuja, mutta heti ku tulin takasi painoja hakemasta nii eköhä ollu tanko ja lukot otettu, kaiken lisäksi tämä sama jätkä lopetettuaan reenin ja lähdettyään pois jätti kamat purkamatta ja viemättä paikoilleen. :curs: Muutenkin tästä älämölöä huutavasta tyypistä ja sen kavereista sai ylimielisen kuvan.

tällä hetkellä on päällimmäisenä potutuksena se ettei neuvoja uskota, esim. hauiskääntöä tai ylätaljaa tehdään niin ettei käsien asento muutu ollenkaa, selkä vaan notkuu sitäkin enemmän ja neuvoihin vaan vittuillaan että "saa enempi painoja ku tekee näin" jepa jee no empä neuvo enää

Ja silti pitää päästä osoittamaan toiselle, että hänen käyttämänsä raudat on pienempiä kuin omat?

Kuten sanottu, se tuli vahingossa. Kumpikin tuli telineelle yhtä aikaa enkä arvannut että sillä oli kyykky menossa. Kävi toisin päin itselleni kun alottelin näitä hommia, tiedän miltä se tuntuu :D

Ja mistä sä nyt oletat, että kaikilla salillakävijöillä on tavoitteena pelkkä optimoitu lihaksen kasvattaminen ja vielä justiinsa silleen tuntumaa hakevalla tavalla? Entäs jos esim. mulla on tavoitteena lähinnä ns. yleisvoima ja toisekseen ylimääräisen höyryn purkaminen päänupista treenaamalla eikä ylätaljaa tällöin tule vedettyä selkä tikkusuorana tai penkkiä tehdessä mietittyä meniskö kisassa läpi ja tuntuuko just oikeassa kohdassa rintaa, niin onko silloinkin kyse vain siitä etten mä tiedä mitä olen tekemässä enkä osaa treenata ? Vai voisko olla niinkin, että mä olen tekemässä omaa juttuani omilla tavoitteillani ja oma treenitapani on siihen parempi kuin sun tapasi, siinä missä sinun tavoitteisiisi sinun tapasi on varmasti parempi?

En kirjoituksesi perusteella hetkeäkään epäile, ettetkö sinänsä tietäisi treenaamisesta varmaan minua enemmän, mutta en silti ymmärrä tuota ajatustapaa että kaikki olisivat salilla juuri samoista motiiveista kuin sinä ja jos joku ei treenaa sinun tavallasi, niin se on automaattisesti tyhmä ja treenaa "väärin".

Millä tavalla oikein treenaaminen sulkee pois mitään, mitä haluat tehdä? Luuletko ettei optimoitu lihaksen kasvattaminen pura paineita? Kysymys on vaan siitä, mitä haluaa tehdä, vaikutuksen muihin, tai lihakseen :)

Eihän siinä mitään sinänsä väärin ole jos joku haluaa treenata mahdollisimman eristävästi jotain tiettyä lihasta.
Varmasti tällä metodilla se tuntuma ja mahdollisesti jopa kasvu saadaankin osumaan juuri sinne minne halutaan.

Mutta mutta..ei ole ollenkaan huono asia treenata siten, että useampi lihas osallistuu jokin liikkeen suorittamiseen, tai heijaamalla tavalla tai toisella. Syitä?
-muutkin lihasryhmät saavat treeniä ja vahvistuvat ja kehittyvät. Vähän sama asia kuin vapaat painot vs. laitteet
-toiminnallinen voima, lihaskoordinaatio jne, joita tarvitaan urheilulajeissa, töissä jne. ei mitenkään vähäinen juttu monelle treenaajalle. Mahdollisimman taloudellinen voimantuotto on jees.
-hiukan "huijaamalla, heijaamalla yms. tekniikalla" voi käyttää suurempia painoja, kaikki hyvin jos ei riko mitään, vaan saa ainoastaan apua muilta lihaksilta, ks. edellinen kohta. Vrt. painonnostajat, voimamiehet jne. Kyllä itse nostaisin mielummin useamman sataa kiloa pään päälle keinolla millä hyvänsä, eli tekniikalla ja huijaamalla itseäni kuitenkaan rikkomatta, kuin vapaasti lainatakseni erästä kirjoittajaa "esittelisin sixpackiäni poikaystäville". Onnistuu varmaan paremmin harjoittelemalla muuten kuin eristäviä hauiksia scotissa.

Se mitä yritän sanoa on se, että ei kuntoutuksessakaan varmaan(kun opetellaan taas kävelemään) treenata pohkeita puhtaasti ja reisikoukistuksia jne. vaan huijataan jopa käsillä tukemalla ja yritetään kävellä. Eli toiminnallinen voima.

Se jos joku treenaa ihan päin persettä ja selvästi liian suurilla painoilla jne. on sitten hiukan eri asia. Mutta jos joku ottaa vaikka hauista tuplapainoilla mitä itse ja hiukan heijaa, niin ei tosiaan ekana tule mieleen, että vittu mikä pelle, treenais vaan näillä pikku hiluilla eikä egoilis. Vähän sama juttu kuin näissä perse ei ollu penkissä/kauhee kaari-penkkausjutuissa, nillitetään puhtaudesta eikä haluta nähdä, että voimaa on.

No. vitsi onkin siinä, että perusliikkeitä käyttäen nuo avustavat liihasryhmät ovat mukana halusit tai et, ja saavat luonnollisen osansa treenistä. Luonnollinen tässä yhteydessä tarkoittaa sitä, ettei haeta henkistä mielihyvää retkauttelemalla ylipainolla ja paskalla liikeradalla, vaan tehdään sitä mitä keho on tehty tekemään = lienee kuntoutuksen ohjenuora aika yleisesti. Ja mitä noihin voimiin ja niiden näyttä/käyttämiseen tulee, luuletko että hyvällä liikeradalla kasvatettu lihas on heikompi kuin keskimääräisen bodarin heijaamalla jne. avuin kasvatettu lihas? Itse asiassa, kun lihas käyttää sille ominaista liikerataa, siihen nimenomaiseen lihapalaan kasvaa enemmän voimaa, ja kun tuon yhdistää siihen voimaan mitä muulla treenillä on aikaan saatu muihin lihaksiin, kertymä on yhteensä enemmän.

Ja jos joku vääntää sadan kilon levytangolla heijari hauiskääntöjä ja toinen tekee saman heijaamatta, niin kumpi näyttää pelleltä? Ei kumpikaan, koska tuolla ei pitäisi olla mitään vitun väliä, ellet ole salilla treenamassa lihaksen sijasta egoasi. Tälläisten kavereitten (EN SIIS TARKOITA SINUA VAAN EGOTREENAAJIA) tulisi ymmärtää, että vaikka treeni moneen auttaakin, se ei auta munan pituuteen yhtään. Jopa kehon pituus saattaa kasvaa, mutta jos pili on pieni, se on edelleen pieni, vaikka hauis olisi kuinka iso. Pahoittelen, mutta näin se on. Se on sitten jokaisen oma päätös haluaako ko. genitaalisurkastuman näkyvän treenimetodissaan vai ei :D

Onko pienen munan kompensointi salilla oikeastaan yhtään säälittävää verrattuna sen kompensointiin pätemällä netissä olevansa jokin "maailman ainoan oikean® treenitavan" keksinyt vitun suuri guru ja jumala, jota kaikkien maan matosten, tavallisten treenaajien pitäisi orjallisesti seurata ja kumartaa?

Ja jos joku vääntää sadan kilon levytangolla heijari hauiskääntöjä ja toinen tekee saman heijaamatta, niin kumpi näyttää pelleltä? Ei kumpikaan, koska tuolla ei pitäisi olla mitään vitun väliä, ellet ole salilla treenamassa lihaksen sijasta egoasi. Tälläisten kavereitten (EN SIIS TARKOITA SINUA VAAN EGOTREENAAJIA) tulisi ymmärtää, että vaikka treeni moneen auttaakin, se ei auta munan pituuteen yhtään. Jopa kehon pituus saattaa kasvaa, mutta jos pili on pieni, se on edelleen pieni, vaikka hauis olisi kuinka iso.

Pieni hauiksisien puhetta...

Onneks huomenna pääsee taas reenaamaan penistä salille. Ei penistä siis vaan hauista! :puntti:

Roboz: Kaikki eivät tosiaan ole salilla treenaamassa lihaksiaan, vaan vaikkapa voimiaan ihan voiman ilosta, tai tukemaan jotain toista lajia esim. yleisurheilua, jääkiekkoa... Luuletko että voimaurheilua varten treenaavalla on minkäänlaista kiinnostusta tuntumaan monessakaan liikkeessä mitä he tekevät?

Jännä että noin mustavalkoisen ajattelutavan voi omata noin kokenutkin treenaaja. Vaan etpä olis ensimmäinen vanha patu joka luulee olevansa kovempi kuin muut.

Minkälainen on sunnuntaibodailija? entä jos se alkava pikku kehonrakentajainen onkin sinun silmissäsi sunnuntaibodailija? veteleekö sunnuntaibodailijat ''huonoja'' tuloksia? entä jos taustalla onkin vamma tjsp.? :D
OFFTOPIC ;)

Ne on semmosia jotka tekee liikkeet "sinnepäin", eli päin persettä ja painoja on aivan liikaa. Saapahan reeneihin lisää agrea kun katsoo niitä :hyper:

Läskit vätykset jotka istukelevat laitteissa taukojen ajan. Siis muissakin laitteissa kuin niissä joissa tekevät, vittu mitä vätyksiä. Urheilillisuuden irvikuvat eivät jaksa edes seisoa omilla tolpillaan.

Oulussa ainaki jengi osaa kysyy et tehdäänkö vuorotellen jos joku on jossain laitteessa ja pitää taukoo ja ite pitäs kans yhtäaikaa päästä siihe , mut toi on totta et tyypit istuskelee laitteissa jossa ei ees tee mitää, mut eikö teil oo munaa mennä kysyy et onko laite varattu jne ??

Oulussa ainaki jengi osaa kysyy et tehdäänkö vuorotellen jos joku on jossain laitteessa ja pitää taukoo ja ite pitäs kans yhtäaikaa päästä siihe , mut toi on totta et tyypit istuskelee laitteissa jossa ei ees tee mitää, mut eikö teil oo munaa mennä kysyy et onko laite varattu jne ??

Aamen.

Roboz: Kaikki eivät tosiaan ole salilla treenaamassa lihaksiaan, vaan vaikkapa voimiaan ihan voiman ilosta, tai tukemaan jotain toista lajia esim. yleisurheilua, jääkiekkoa... Luuletko että voimaurheilua varten treenaavalla on minkäänlaista kiinnostusta tuntumaan monessakaan liikkeessä mitä he tekevät?

Jännä että noin mustavalkoisen ajattelutavan voi omata noin kokenutkin treenaaja. Vaan etpä olis ensimmäinen vanha patu joka luulee olevansa kovempi kuin muut.

Itse saan sen suurimman ilon siitä kun saan pistää tankoon rautaa enemmän kuin se viereinen kaveri :D Traumoja lapsuudesta (heikko kukkakeppi) :) Teen tosin aika puhtaasti edelleen, mutta tuntumasta viis.

Meidän salilla ei ainakaan oo ylimääräsiä penkkejä istumista varten, joten täytyy istua vaikka ylätaljan penkillä, jos tekee kaverin kanssa vuorotellen esim. alataljaa.

Back
Ylös Bottom