Katumaasturit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Diisseli vain on diisseli, hirvee traktorin ääni kaikissa, vaikka miten uusi olisi. Ei nappaa. Ja ne kierrokset, kyllä auton pitää kiertää kunnolla. Ja talvella jengi jäätyy matkalle niillä, samoin pitää olla webastot sun muut. Tosin pidän nykyään tallissa autoa, joten sen puoleen ei tarttis olla webastoa. Mut kiisseli on kiisseli, ei sitä voi ottaa.

Diisseli vain on diisseli, hirvee traktorin ääni kaikissa, vaikka miten uusi olisi. Ei nappaa. Ja ne kierrokset, kyllä auton pitää kiertää kunnolla. Ja talvella jengi jäätyy matkalle niillä, samoin pitää olla webastot sun muut. Tosin pidän nykyään tallissa autoa, joten sen puoleen ei tarttis olla webastoa. Mut kiisseli on kiisseli, ei sitä voi ottaa.

OK, eli oot vaan änkyrä :D

Mitä ite täällä Pirkanmaalla tuon riisseli auton kanssa oon jännittänyt, niin tuo -32 talvilaatu alkaa käymään täälläkin vähän kankeaksi.
Pahimmillaan on täälläkin ollut -34
Naapurin uuden karhea diesel CRV on viety jo 2krt hinausautolla pajalle kun on hyytynyt:jahas:

Ei se ärsytä, kun etelässä oli muistaakseni 5 asemaa mistä tuota arktista saa ja lähimmät taitaa olla siellä pääkaupungissa:D

Onko kokemuksia Subarun Foresterista? Tylsän näköinen, mutta Subarulla on ainakin paras nelari.

Mihin tämä paras nelari väite perustuu, vai onko kyseessä vain mielikuva?

Itse pohdiskelin myös pitkään tämän saman vaihtoehdon kanssa. 2.5l turbo bensa on aika ripeä vehje ja sisätilat on suunniteltu kokojen puolesta hyvin.
Isoimmat miinukset: muovin määrä, huoltojen hinnat, ilmastointi (päällä tai pois käytännössä), vaihteisto. Lähinnä tämä vaihteisto ja ilmastointi olivat minulle niin merkittäviä, että päätin unohtaa kyseisen auton.

Kannattaa lukea muiden kokemuksia. Aika kovaa kritiikkiä saanut interneissä (mikään ei ole niin vihainen kuin keskustelupalsta)...

Klikkailin nopeasti videon lävitse enkä ollut näkevinäni bmw:tä videossa. Mun mielestä netissä on paljon bmw vs. audi videoita missä bmw suoriutuu tällaisesta testistä moitteetta. Nelari tekniikoista en oikeen mitään tiedä mutta niiden videoiden perusteella sanoisin, että bmw:ssä lienee kans ihan ok neliveto.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Mm. tätä ja niitä muita mitä tuosta "related videos" palkista löytyy.

Toisaalta varmaan melko harvassa on ne tilanteet normi kaupunkikäytössä (katumaastureita) missä tällaiset tilanteet muodostavat ongelmia. Uskon, että etenemiseen katuolosuhteissa talvella nuo kaikki välttävät vähintäänkin riittävästi.

Mm. tätä ja niitä muita mitä tuosta "related videos" palkista löytyy.

Toisaalta varmaan melko harvassa on ne tilanteet normi kaupunkikäytössä (katumaastureita) missä tällaiset tilanteet muodostavat ongelmia. Uskon, että etenemiseen katuolosuhteissa talvella nuo kaikki välttävät vähintäänkin riittävästi.

Mitenkähän noi toimii jos yhden renkaan alla on joku isompi este? Mulla ei rav4 kerran tahtonu edetä ku stadissa parkkeeratessa toisen eturenkaan alle pyörähti peruuttaessa joku isompi jäälohkare. Ei noussu rengas siitä yli vaikka muut kolme pyörää oli vapaana kulkemaan, ei oo aikasemmin tällasta käyny.. Siellä kyllä oli muuten hyötyä nelivedosta talvella parkkapaikkaa ettiessä. Löyty paikka aina yllättävän hyvin ku pääs sellasiin paikkoihin mihin vajaavetosella autolla ei ollu asiaa.

Mitenkähän noi toimii jos yhden renkaan alla on joku isompi este? Mulla ei rav4 kerran tahtonu edetä ku stadissa parkkeeratessa toisen eturenkaan alle pyörähti peruuttaessa joku isompi jäälohkare. Ei noussu rengas siitä yli vaikka muut kolme pyörää oli vapaana kulkemaan, ei oo aikasemmin tällasta käyny.. Siellä kyllä oli muuten hyötyä nelivedosta talvella parkkapaikkaa ettiessä. Löyty paikka aina yllättävän hyvin ku pääs sellasiin paikkoihin mihin vajaavetosella autolla ei ollu asiaa.
Paitsi, että se on ihan sama onko kaikki renkaat vetäviä ja maavarat vaikka 40cm, jos renkaat ei pidä. Olen ollut jumissa kesänakeilla kaikkien pyörien rullatessa stadissa. Mut joo, suurimman osan ajasta nelarit ja maavara antaa helvetin kovan edun parkkipaikkaa hakiessa.

Mut autoon takaisin. Cx-7 on melko varmaan valintani mitä nyt olen öögaillut siitä matskua.

Onko se uusi Grand Cherokee tulossa tänä vuonna Suomeen? Jenkeissähän se on ollut markkinoilla jo ties miten kauan. Menee kyllä varmaan yli 50 tonnin lähtöhintakin. Ja se Hemi-bensa ei varmaan rantaudu Eurooppaan, eli tulee varmaan vaan diisselillä.

Back
Ylös Bottom