Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Miten Word 2007:lla saa matemaattisten kaavojen perään sivun oikeaan laitaan kaavanumeroinnin?
Täytyy komppailla Adriftia ja suositella LaTeX:ia. Siinä ollut tähän astisen elämän paras päätös, jonka olen tehnyt.

Jos Wordilla on ollut ihan pakko kaavallista tekstiä kirjoittaa niin oon läiskinyt numeroinnin manuaalisesti ilman editoria.

Täytyy komppailla Adriftia ja suositella LaTeX:ia. Siinä ollut tähän astisen elämän paras päätös, jonka olen tehnyt.

Jos Wordilla on ollut ihan pakko kaavallista tekstiä kirjoittaa niin oon läiskinyt numeroinnin manuaalisesti ilman editoria.

Joo perkele. Oikeassahan te kummatkin ootte. Viime vuonna jo latasin ton LaTeXin, mutta en oo missään vaiheessa kirjoitellut mitään niin ei ole tullut opeteltua. Kai mä väännän noi paskat sit manuaalisesti. :(

Suurinpiirtein minkälaisesta rangaistuksesta puhutaan jos esim. 5 jätkää käy sinun kimppuun ja puolustaudut teleskooppipampulla? Jos sitä käytetään vain sen verran että pääsee pois tilanteesta. Ja ei, en ole hankkimassa kyseistä kapistusta, kyselen vain mielenkiinnosta.

Minkä hlvetin takia oisit alunperinkään kantanu sitä mukanas?
Jep, laiton kapistus.

Järjestyslaki

"Teleskooppipatukan hallussapito yleisellä paikalla ja yleisellä paikalla olevassa kulkuneuvossa on kielletty, jollei hallussapitäjänä ole yksityisistä turvallisuuspalveluista annetussa laissa tarkoitettu vartija tai tämän lain 22 §:ssä tarkoitettu järjestyksenvalvoja työtehtävässään taikka jollei hallussapitoon ole teleskooppipatukan luovuttamiseen liittyvää hyväksyttävää syytä tai jollei 12 §:ssä muuta säädetä."

Rangaistusta voi vaan arvailla, ei noi päättäjätkään aina tiedä. Itse veikkaisin sakkoa (maksimissaan vuos kaks vankeutta, mutu, mutu)

Joo perkele. Oikeassahan te kummatkin ootte. Viime vuonna jo latasin ton LaTeXin, mutta en oo missään vaiheessa kirjoitellut mitään niin ei ole tullut opeteltua. Kai mä väännän noi paskat sit manuaalisesti. :(

Mäkin vääntelin noita paskoja manuaalisesti, mut sitten löytyi tämä saitti: http://blogs.office.com/b/microsoft-word/archive/2006/10/20/equation-numbering.aspx

Eli luodaan taulukko, jossa on kolme saraketta, joihin tulee kaava ja numerointi. Vähän epäselvän oloiset nuo ohjeet ensi alkuun, mut kun tuon on kerran tehnyt, niin sen jälkeen mukava vaan käydä poimimassa tuo uudestaan galleriasta ja vaihtaa kaava uuteen.

Kuuluuko vihreän teen (jauhe) olla ruskeaa ja maistua tosi pahalle? Kun heittää tuota jauhetta mitallisen lasilliseen vettä, niin näyttää niin kuin olis kaapassu pöntöstä sellasta oikein mietoa ripulivettä, jossa pienet ruskeat hiutaleet leijailee siman värisessä vedessä kuin lumihiutaleet hämärtyvässä illassa.

Ainakin ne vihreätee pillerit maistuu ihan helvetin pahalle. Ne on pakko nielasta nopeesti. Jos sellanen jää pyörimään tohon kielen päälle niin, että se edes pikkasen liukenee, niin oksennus tulee välittömästi.

Onko joku DI-opiskelija saanut kesätöistä, dippatyöstä tai muusta osa-aikatyöstä TEK:n opintopisteisiin perustuvan suosituksen mukaista palkkaa? Tuohan on käytännössä aivan tuulesta temmattu suositustaulukko. Aika hyvä duuni saa olla, jos vedät ekan vuoden opiskeluiden jälkeen 11,70 e tunnilta. Kesätyöpalkat tuntuu olevan lähempänä kahdeksaa euroa kuin tuota yhtätoista euroa tunnilta.

No, samapa tuo mitä he taulukkoihinsa kirjoittavat, kun ei kuitenkaan mikään työehtosopimus sido suuntaan tai toiseen tällä alalla.

Onko joku DI-opiskelija saanut kesätöistä, dippatyöstä tai muusta osa-aikatyöstä TEK:n opintopisteisiin perustuvan suosituksen mukaista palkkaa? Tuohan on käytännössä aivan tuulesta temmattu suositustaulukko. Aika hyvä duuni saa olla, jos vedät ekan vuoden opiskeluiden jälkeen 11,70 e tunnilta. Kesätyöpalkat tuntuu olevan lähempänä kahdeksaa euroa kuin tuota yhtätoista euroa tunnilta.

No, samapa tuo mitä he taulukkoihinsa kirjoittavat, kun ei kuitenkaan mikään työehtosopimus sido suuntaan tai toiseen tällä alalla.

Ensimmäisen vuoden amk-opintojen jälkeen sain 10,43e/h + tuotantolisät päälle, näin siis teollisuuden puolella...

Kahtena kesänä oon ollut oman alan töissä ja kumpanakin oon saanu TEKin suositusta. Mutta oon kyllä ollut aika onnellisessa asemassa sen suhteen, harva noihin varmasti pääsee.

Ajoin ton cleanerin ja sen jälkeen on pitänyt antaa aina nimerkki ja tunnussana ennenkuin pääsen pakkikselle,klikkaan kyllä muista minut "nämiskääkin",
Miten toimia että palsta "muistaa" kirjautumiseni?

Back
Ylös Bottom