Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Moro!

Eli tällänen tuli mieleen, kun olen treeniohjelmaani uudistamassa näin vuodenvaihteen(kin) kunniaksi, että onko sillä jotain negatiivista tai neutraloivaa vaikutusta jos treenaa rintaa ja selkää samana päivänä? Kerkeen käymään salilla 2 kertaa viikossa ja toisena päivänä olen tehnyt selkä+rintatreenin ja toisena kädet+olkapäät... Eli kannattaisko vaihtaa esimerkiks rinta+olkapäät ja selkä+kädet, vai onko tällä mitään vaikutusta asiaan?

Eli kannattaisko vaihtaa esimerkiks rinta+olkapäät ja selkä+kädet, vai onko tällä mitään vaikutusta asiaan?
Ei tähän voi oikein muuta sanoa, kuin että "Go and see".
Molemmat jaot toimii, mutta se mikä toimii sulle parhaiten onnistuu vain itse kokeilemalla.

Moro!

Eli tällänen tuli mieleen, kun olen treeniohjelmaani uudistamassa näin vuodenvaihteen(kin) kunniaksi, että onko sillä jotain negatiivista tai neutraloivaa vaikutusta jos treenaa rintaa ja selkää samana päivänä? Kerkeen käymään salilla 2 kertaa viikossa ja toisena päivänä olen tehnyt selkä+rintatreenin ja toisena kädet+olkapäät... Eli kannattaisko vaihtaa esimerkiks rinta+olkapäät ja selkä+kädet, vai onko tällä mitään vaikutusta asiaan?

Ei.

Miksi et treenaa jalkoja?

Ehkä se pelaa kolme kertaa viikkoon sählyä. :rolleyes:

E. Sinäänsä vaan hauskaan, kun tosta "mikset reenaa jalkoja" -kommentista lähtee aina se flametus käyntiin, jossa ensimmäiset valittaa jalkojen tekemättömyydestä, toiset valittaa et on hemmon oma asia tekeekö jalkoja vai ei ja me kolmannet valitetaan siitä että ensimmäiset ja toiset valittaa.

Ehkä se pelaa kolme kertaa viikkoon sählyä. :rolleyes:

E. Sinäänsä vaan hauskaan, kun tosta "mikset reenaa jalkoja" -kommentista lähtee aina se flametus käyntiin, jossa ensimmäiset valittaa jalkojen tekemättömyydestä, toiset valittaa et on hemmon oma asia tekeekö jalkoja vai ei ja me kolmannet valitetaan siitä että ensimmäiset ja toiset valittaa.

Puuhelmet ja rannehikinauha jo vähän haiskahtikin. Mielenkiintosta, kun mun ymmärryksen mukaan myös yläkroppa on kovassa käytössä sählyssä.

Kirjotin pitkän postauksen ja kappas soneran paska mokkula pätkäs netin, perkele:jahas:. Kysyn nyt uusiks lyhyemmän kautta: treenaan aloittelijoiden osion 2-jakoisella 1on 1off eli 8päivän kierto. Teen ensimmäisessä selkäreenissä mm. riven ja sjmv, toisessa selkätreenissä joka tulee 4pv kuluttua teen mm. kovaa normimaven ja selän ojennukset pumppaillen. Kova kyykky työntävien reenissä kerran viikkoon ja toisessa reenissä prässi kevyesti. Eli tuleeko alaselälle liikaa rasitusta viikossa joten kannattaako mun tehdä sjmv? Toinen tapa jota ajattelin on, että tekisin maven ja sjmv molemmat kerran kahteen viikkoon eli vuorottelisin, miltä kuulostaa?

Tähän topicciin pitäis lisätä "Jos et halua treenata jalkoja niin ihan turhaan kyselet neuvoja, koska näyttää tuo ohjelmien teko olevan ihan hyvin hallussa".
Pelkän yläkropan treenaaminen on tyhmää, halusit sitten lihasta pelkästään sinne yläkroppaan tai voimaa niin jalkoja silti pitäisi treenata. Tai itse asiassa tarkemmin sanottuna pitäisi kyykätä.

Kannattasko mun ostaa salihanskat sitten ku pito ei enää riitä?? :rolleyes:
Oon nähny pari coolin näköstä äijää joilla salihanskat

Noudata omaa ohjettasi ja opettele pitämään siitä tangosta kiinni ni ei tarvita mitään akkojen kapistuksia tai mankkuja vai miten se meni...

Osta mankkua, salihanskat lähinnä estää käsien kovettumista ja hajoamista. Mutta jos ite lipsuu, vetoremmit tai mankkua.

Viimeksi muokattu:
Juu eli kun nyt ei oikeen näin kylmällä viitti salille juosta (bussilla menee liikaa aikaa, samoin kävellen) niin kysyisin tuosta himassa treenaamisesta. Kun olen sen ajan tehnyt punneruksia, leukoja ja vatsoja kun en ole salilla käyny, niin mikä on niiden hyöty verrattuna salilla käyntiin (joo riippuu mitä siel tekee mut kumminkin). Tai jos tän nyt muotoilis näin: Voiko noilla mitä kotona teen niin pitää punttitulokset ABOUT samana (eli vähän laskenut ehkä) kuin sillon kun siellä keväällä/kesällä/syksyllä käyn ? Helvetin vaikee pukee sanoiks.....

Ja tossa viel vähä infoo.

Leukoja teen kerralla 8-15
Punneruksia 15-20
Vatsoja 10-15 (silleen roikkuu siinä leukojenvetotangossa ja nykii polvii rinta lastaan päin...)

Paino 72-74 kg

riippuu varmaan siitä miten ja miten kovaa treenaat salilla mut kai noil ny ainaki jonkun verran saa pattia pidettyy yllä.mites olis polkupyörällä salille.

riippuu varmaan siitä miten ja miten kovaa treenaat salilla mut kai noil ny ainaki jonkun verran saa pattia pidettyy yllä.mites olis polkupyörällä salille.

Selvä pyy.

Fillarilla menemisestä: Tulis varmaan about 3-5 pannutusta per sivu kun ei oo talvirenkaita.

Selvä pyy.

Fillarilla menemisestä: Tulis varmaan about 3-5 pannutusta per sivu kun ei oo talvirenkaita.

Ei siihen mitää talvirenkaita tarvi, ite tuli pyöräiltyä aina kouluun ympäri lukukauden, ku oli niin lähellä. Ja jos tuli peilijäätä vastaan ni sit vaan polki tosi vähän eteepäin, ja kait tuossa tasapainollaki on väliä. Mutta niin, osta potta päähän, jos haluat, ja sotkehan sinne salille, ei ne säät niin ylivoimasia voi olla.

joo noi on kyllä paskamaisia juttuja ku olis motivaatiota salille mut syystä tai toisesta homma vaikeutuu,itel kans kortti hyllyllä ni mennään täysin toisten kävijöitten kyytien varassa.onneks niit on..

Komppaan. Polje nyt ihmeessä sinne salille. Tuolla liikevalikoimalla eivät todellakaan pysy tulokset yllä. Mieti nyt esimerkiksi kyykkyä, mavea, penkkiä ja muita perusliikkeitä...

Tietysti jos treeni on suunnitelmatonta sinne päin -huitomista, niin aivan sama vaikka tekisit ympäri vuoden kotona pelkkiä etunojia ja vatsoja ilman nousujohteisuutta.

niin no se on ikävä kyl totta et jos hiukanka tosissaan siäl salil olet touhunnu niin ei toi riitä mitään ylläpitämään.ja pyöräilystä sen verran et ite poljin lapsuudes kaikki talvet kouluun ja harrastuksiin 3,5km matkan enkä mitään sen kummemmin telonu et ei muutaku polkaset helkaman käymään vaan :rock:

Back
Ylös Bottom