Mä haluun ja että minuun sovelletaan minun oma keksimääni lakikirjaa! Onkohan kimmolla alkanu vaimon nalkutus käymään korviin?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mä haluun ja että minuun sovelletaan minun oma keksimääni lakikirjaa! Onkohan kimmolla alkanu vaimon nalkutus käymään korviin?
Eiii. Siis eiiiiih. Ei nyt täälläkin tarvitse alkaa tuohon paskaan!
Eiii. Siis eiiiiih. Ei nyt täälläkin tarvitse alkaa tuohon paskaan!
No, Kimmo Sasi sanoi kuitenkin että hän ei kannata sharia lain soveltamista. http://verkkouutiset.fi/index.php?o...n-kaeyttoeoenotolle&catid=2:kotimaa&Itemid=31
Joten se siitä ilottelusta. Sen sijaan Kimmo Sasi sanoo että sharia-lain käyttöä sovittelumenettelyssä voisi pohtia. Se on siis ihan eri asia kuin sharia-lain soveltaminen. Itse asiassa sillä ei ole lain soveltamisen kanssa mitään tekemistä.
Minkä takia kukaan pyytäisi anteeksi sitä, että epäili tekoon liittyy rasismia? Luuletko aivan tosissasi että Lipponen pyysi anteeksi rasisteilta, koska syytti heitä turhaan?
Ei kukaan olisi pahastunut jos tuosta olisi todella ollut kyse. Nyt oli kyse halvasta, alta riman menevästä oman edun tavoittelusta viattomien uhrien kustannuksella.Mun keskeinen teesini on ollut tässä debatissa se, että kenenkään ei pitäisi pahastua siitä jos joku haluaa tuomita rasismin, oli sille tuomitsemiselle sitten oikeat tai väärät perusteet.
Jaa näköjään täällä ehdittiin laittaa tuo verkkouutisten pätkä jo. Mitähän sillä oikein päässä liikkuu? Hesari ei ole edes otsikkoaan muuttanut, jonka mukaan hän kannattaisi soveltamista. Ja mitä se voi muuta olla jos shariaa aletaan noudattaa muslimien keskuudessa? Suomen laki pitää olla käytössä siviiliasioissakin, ei ole mitään järkeä lähteä puhumaan sharian käytön mahdollisuudesta riita-asioissa. Miksi ei tämän maan laki kelpaa? Mitä eroa on sillä, antaako tuomion käräjäoikeuden tuomari vai shariatuomari jos tuomio on täsmälleen sama? Eikö islaminuskoinen voi tunnustaa "vääräuskoisen" auktoriteettia?
sä meinaat että sharia-lain sovittelujärjestelmä on lapsenkengissä? millä perustein? islaminuskoisethan sitä soveltaa.Mun mielestäni tästä sharia-asiasta on aika turha puhua nyt missään nettikeskusteluissa. Tuskin kukaan tuntee a) sharia-lain käytäntöjä, b) siviiliriita-asioiden sovittelumenettelyjä, c) millaisia vaatimuksia nämä muslimien riita-asiat asettavat sovittelujärjestelmälle. Koko sovittelujärjestelmä on muutenkin aika lapsenkengissä. Pikkuisen voisi lehdistökin taustoittaa asiaa, mm. miksi ne muslimit edes tarvitsevat jotain omia käytäntöjään sovittelussa.
Messeviä otsikoitahan siitä saadaan, kuten hesarissa: "Kimmo Sasi haluaa sharia-lain! Sharia-laki tunnetaan siitä että siinä kivitetään naisia !!1"
Siviiliriita-asioiden sovittelujärjestelmä on suurelle yleisölle tuntematon, joten on ihan ymmärrettävää ettei hesarin paskatoimittajat osaa asiasta oikein kirjoittaa. Riita voi syntyä vaikkapa vuokrasopimuksen voimassaolosta, ja tuomioistuin voi tarjota osapuolille mahdollisuutta löytää riitaan sellainen ratkaisu jossa lakikirjaa ei tavata niin tiukasti, siis jos tämä osapuolille sopii. Voisi kuvitella tapauksen jossa on esim. jonkun muslimiyhteisön omistama kiinteistö jossa vuokrataan asuntoja jonkun yhdistyksen jäsenille, ja silloin saattaa syntyä tällainen siviiliriita-asia. Minkään lain yläpuolelle tällainen sovittelujärestelmä ei mene, vaan se perustuu puhtaasti osapuolten molemminpuoliseen hyväksyntään.
Rikosasioillakin on oma sovittelujärjestelmänsä mutta senhän Sasi rajasi pois tosta. Myöskään ilmeisesti perheoikeusasioissa ei Sasi halua sovitteluun mitään shariakäytäntöjä.
http://www.oikeus.fi/33883.htm
Ei kun siis suomalainen tuomioistuinsovittelujärjestelmä on lapsenkengissä. Koko homma ei välttämättä edes sovellu suomalaiseen oikeusjärjestelmään niin hyvin kuin jossain muualla maailmassa. Niin että tuskin kannattaa kiirehtiä mitään muslimeille sopivaa versiota siitä.
En luule että Päivi pyysi anteeksi rasisteilta, vaan luulen että Päivi pyysi anteeksi sellaisilta ihmisiltä jotka pahastuivat siitä että Päivi luuli tekoon liittyneen rasismia. Ihme kyllä, sellaisia henkilöitä näköjään löytyy, siis sellaisia jotka pahastuvat jos joku luulee rikosta rasistisin motiivein tehdyksi ilman parempaa tietoa.