Päihdepolitiikka

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Miksi ihmeessä? Nuohan aiheuttavat Suomessa todella paljon terveydellisiä ja yhteiskunnallisia haittoja. Eikö ole vähän nurinkurista sallia keskivahva huume mutta kieltää mieto huume?

Kuinka paljon aiheuttaisi koko kansan mittainen kannabiksen polttelu jos roolit olisivat toisinpäin, viina kiellettyä kannabis ei, ja 80% kansasta vetäisi pään sekaisin siitä joka viikonloppu, mitkäs ne prosentit oli, monellako alkaa olla pään kanssa ongelmia käytön pitkittyessä? Aina kiva kun verrataan jotain pientä porukkaa valtaosaan kansaa joka on iät ja ajat vetäneet pään sekaisin viinalla, mitä jos ne olisi iät ja ajat vetäneet sillä kannaiksella, jos vedetäänkin 20 kepun sijasta 20 jointtia..

Ja tiedän että alkoholi aiheuttaa huomattavia kustannuksia, siitä on kuitenkin tässä threadissä jo puhuttu ei sitä saa suomesta pois, se on niin syvälle juurtunut käyttäytymis malli että pitää juoda, en silti näe syytä lisätä päihteitä vaikka meillä jo niitä on.

Nurinkurisesta puheenollen, eikö ole nurinkurista ajaa tupakkaa pois suomesta ja sallia kannabis?

Ja joidenkin mielestä tiettyjen huumausaineiden pitäisi periaatteellisista syistä olla sallittuja :)

Niin kauan kun ei aiheuta yhteiskunnalle merkittävää haittaa, aikuisen ihmisen tulisi olla vapaa päättämään, mitä tekee omalle keholleen. Vapauden mukana tulee tietysti vastuuta, mutta kuten on esim. Hollannissa huomattu, ihmiset osaavat kyllä kantaa sen vastuun.

Hyvä idea! Samalla voitaisiin myös tutkia, miten paljon hyvää, nuorta työvoimaa on lähtenyt Suomesta tuon 20 vuoden päästä. Ja ei, en tarkoita, että kaikki nuoret lähtisivät koska eivät saa polttaa kannabista, vaan pointti on, että fiksut nuoret aikuiset eivät ikinä haluaisi elää tuollaisessa valtiossa.

Mä olen jo hyväksynyt sen tosiasian, että kannabista tuskin tullaan ikinä edes dekriminalisoimaan Suomessa. Ei sinänsä haittaa mun elämää, jätän mielelläni Suomen Japin kaltaisille ihmisille :)

Tuskin kauhean moni lähtisi, varmaan ymmärtäisit tämänkin jos olisit "fiksu nuori" toki moni haluaa kokeilla kaikenlaista, mutta en usko että kauhean moni hylkäisi kotimaataan varsinkaan suomenkaltaista hyvinvointiyhteiskuntaa sen takia ettei kannabista laillisteta. Nyt vähän valoja päälle.

Tuskin kauhean moni lähtisi, varmaan ymmärtäisit tämänkin jos olisit "fiksu nuori" toki moni haluaa kokeilla kaikenlaista, mutta en usko että kauhean moni hylkäisi kotimaataan varsinkaan suomenkaltaista hyvinvointiyhteiskuntaa sen takia ettei kannabista laillisteta. Nyt vähän valoja päälle.

Ihanaa, miten ymmärsit mut täysin väärin, vaikka nimenomaan sanoin, että nuoret tuskin lähtisivät KANNABIKSEN takia. Pikemminkin lähtö tapahtuisi sen takia, että nuorilla on periaatteita ja moni tuskin haluaisi asua valtiossa, missä teloitetaan ja vainotaan ihmisiä kuvaamallasi tavalla.
Kyllä mä pidän itseäni ihan fiksuna... Tuskin olisin tässä ellen olisi yhtään fiksu.

Edit.
Mitä tulee hyvinvointiyhteiskuntaan, niin ei se nykypäivänä merkitse juuri mitään. Ihan yhtä hyvin asiat toimivat monessa muussa maassa.

Kuinka paljon aiheuttaisi koko kansan mittainen kannabiksen polttelu jos roolit olisivat toisinpäin, viina kiellettyä kannabis ei, ja 80% kansasta vetäisi pään sekaisin siitä joka viikonloppu, mitkäs ne prosentit oli, monellako alkaa olla pään kanssa ongelmia käytön pitkittyessä?
Tieteellinen konsensushan, on että kannabis aiheuttaa käyttäjälleen vähemmän haittoja kuin alkoholi, oli käyttäjiä sitten 100 000 tai 5 miljoonaa.
Tiesitkö Japi, että myös alkoholin käyttöön liittyy psykoosiriski, joka on moninkertainen verrattuna kannabiksen psykoosiriskiin.(VTT Pekka Saarnio, Alkoholin ja kannabiksen haittavaikutusten kautta suomalaiseen päohdepolitiikkaan)

Tieteellinen konsensushan, on että kannabis aiheuttaa käyttäjälleen vähemmän haittoja kuin alkoholi, oli käyttäjiä sitten 100 000 tai 5 miljoonaa.
Tiesitkö Japi, että myös alkoholin käyttöön liittyy psykoosiriski, joka on moninkertainen verrattuna kannabiksen psykoosiriskiin.(VTT Pekka Saarnio, Alkoholin ja kannabiksen haittavaikutusten kautta suomalaiseen päohdepolitiikkaan)

mutta lisätään niitä psykoosiriskin aiheuttajia kuitenkin hieman kannabiksen myötä.

ja mikset rupeaisi muiden pilvenpolttajien kanssa ajamaan alkoholikieltoa, kun olette niin kamalan huolissanne alkoholin haittavaikutuksista. ja jos ette ole niin alkoholia lienee turha sotkea tähän asiaan?

olenhan minä lakiopillisesti huumausaineen käyttäjä.

mutta tosiaan, vähän ajautui nyt raiteiltaan tuo aine mietiskely. ei mitään hyödyllistä pohdiskelua.

vastaa minun alkuperäiseen postiin missä esiteltiin kysymyksiä kohta kohdalta.

niin olet. et ikinä arvaa, mistä sen huomaa?

en mä jaksa käydä läpi noita sun linkkejä, kun ne ei mun periaatteellisuus-aspektiin mitenkään liity.

mut eiks sun mielestä tai alyssankin mielestä rattijuoppouskin kannattais laillistaa? hirveet säästöt ja täytyyhän aikuisella ihmisellä olla oikeus päättää itse mitä tekee?

mutta lisätään niitä psykoosiriskin aiheuttajia kuitenkin hieman kannabiksen myötä.

Jos olisit lukenut tarkemmin, olisit huomannut että tässä oli kyse siitä, että mitä tapahtuisi jos kannabis olisi viinan asemassa.

ja mikset rupeaisi muiden pilvenpolttajien kanssa ajamaan alkoholikieltoa, kun olette niin kamalan huolissanne alkoholin haittavaikutuksista. ja jos ette ole niin alkoholia lienee turha sotkea tähän asiaan?

Millä perusteella leimaat minut pilvenpolttajaksi? En käytä alkoholia, mutta en silti kannata missään nimessä alkoholikieltoa. En usko kieltolain toimivuuteen.

Miten rattijuopumus liittyy kannabikseen?

Ihmisellä tulisi olla vapaus päättää mitä tekee, mutta vapauden mukana pitää tulla myös vastuuta. Täten rattijuopumus-vertaus ei toimi.

Hienoa, ettei Rankkuri tai Japi edes yritä ymmärtää noiden vertausten sanomaa, vaan heittää takaisin jotain aivan älytöntä.

Mitä mieltä oot muuten Japi uudesta nuuskapolitiikasta? Eikö oo ihan älytöntä, että tupakka turvallisemmassa muodossa käytettynä kielletään? Vai ootko tässäkin asiassa sitä mieltä, että se mitä poliitikot päättää on laki ja muille kuolemantuomio?

Miten rattijuopumus liittyy kannabikseen?

Lue tuolta niin saattaa aueta.

Ihmisellä tulisi olla vapaus päättää mitä tekee, mutta vapauden mukana pitää tulla myös vastuuta. Täten rattijuopumus-vertaus ei toimi.

Ihmisellä tulisi olla vapaus päättää mitä tekee, mutta vapauden mukana pitää tulla myös vastuuta. Täten kannabista ei tule laillistaa. Vähän nyt yritystä hei.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Jos olisit lukenut tarkemmin, olisit huomannut että tässä oli kyse siitä, että mitä tapahtuisi jos kannabis olisi viinan asemassa.

Mitä sitten? Ettekös te nimenomaan ole lisäämässä niitä psykoosiriskin aiheuttjia?

Millä perusteella leimaat minut pilvenpolttajaksi? En käytä alkoholia, mutta en silti kannata missään nimessä alkoholikieltoa. En usko kieltolain toimivuuteen.
No hyvä ettet polta. Vai poltatko? Jos et halua alkoholia kiellettävän niin mitä järkeä on saarnata sen haitallisuudesta?

Ihmisellä tulisi olla vapaus päättää mitä tekee, mutta vapauden mukana pitää tulla myös vastuuta. Täten kannabista ei tule laillistaa. Vähän nyt yritystä hei.

Meillä on nykyisin vapaus käyttää alkoholia, mutta myös vastuu sen käytöstä ja käytön aiheuttamista seurauksista (rattijuopumus). Saman tulisi päteä kannabikseen. Kannabiksen käyttöä ja rattijuopumusta ei voi mitenkään verrata toisiinsa, sillä rattijuopumuksessa potentiaaliset riskit muille kuin yksilölle itselleen ovat reilusti suuremmat. Polttamalla jointin en vaaranna ketään muuta.

Meillä on nykyisin vapaus käyttää alkoholia, mutta myös vastuu sen käytöstä ja käytön aiheuttamista seurauksista (rattijuopumus). Saman tulisi päteä kannabikseen. Kannabiksen käyttöä ja rattijuopumusta ei voi mitenkään verrata toisiinsa, sillä rattijuopumuksessa potentiaaliset riskit muille kuin yksilölle itselleen ovat reilusti suuremmat. Polttamalla jointin en vaaranna ketään muuta.

Että saataisiin rattijuoppojen lisäksi kantaa vastuu myös pilvessä ajelevista rattijuopoista. Kuulostaa hyvältä idealta, koska vastuuta pitää kantaa.

Ai niin, joo...pilvipäissään kukaan ei oo koskaan vahingoittanu ketään muuta ku itseään. I stand corrected.

No hyvä ettet polta. Vai poltatko? Jos et halua alkoholia kiellettävän niin mitä järkeä on saarnata sen haitallisuudesta?

En käytä muita päihteita kuin nuuskaa ja kahvia. En saarnaa alkoholin haitallisuudesta. Vastasin Japin kysymykseen mitä tapahtuisi jos kannabis ja alkoholi vaihtaisivat paikkojaan. Vaikka en itse käytä alkoholia, en halua tuomita enkä moralisoida sen kohtuukäyttöä. Kohtuullisesti käytettynä alkoholi aiheuttaa ihmisille usein enemmän positiivisia kuin negatiivisia vaikutuksia.

alkoholi on mielestäni aivan hirveää myrkkyä. en jaksa edes käydä läpi kaikkea paskaa mitä ajattelen ko. aineesta. alkoholin laittomaksi tekeminen olisi mielestäni eduskunnalta poliittinen itsemurha ja yksi tyhmimmistä päätöksistä ikinä.

tuo sinun rattijuoppo vääntäminen on nyt jotain ihan hirvittävän typerää, en koe mitään kiintymystä keskustella aiheesta.

mistä minun kannabiksen satunnaisen käytön huomaa? voitko selittää? tiedän useita useita ja monia monia ihmisiä jotka on yhtä vahvasti samaa mieltä kanssani huumausainepolitiikasta, eivätkä ole koskaan välttämättä edes nähneet kannabista.

En käytä muita päihteita kuin nuuskaa ja kahvia. En saarnaa alkoholin haitallisuudesta. Vastasin Japin kysymykseen mitä tapahtuisi jos kannabis ja alkoholi vaihtaisivat paikkojaan. Vaikka en itse käytä alkoholia, en halua tuomita enkä moralisoida sen kohtuukäyttöä. Kohtuullisesti käytettynä alkoholi aiheuttaa ihmisille usein enemmän positiivisia kuin negatiivisia vaikutuksia.

no mitäs mieltä olet pro-kannabis porukan alkoholin vaarallisuudesta saarnaamisesta?

onko taustalla aito huoli alkoholin vaarallisuudesta?

alkoholi on mielestäni aivan hirveää myrkkyä. en jaksa edes käydä läpi kaikkea paskaa mitä ajattelen ko. aineesta. alkoholin laittomaksi tekeminen olisi mielestäni eduskunnalta poliittinen itsemurha ja yksi tyhmimmistä päätöksistä ikinä.

kun tunnet noin vahvasti asiasta niin mikset vaadi alkoholin kieltämistä? mitä se sinua liikuttaa, kuka tekee poliittisen itsemurhan?

tuo sinun rattijuoppo vääntäminen on nyt jotain ihan hirvittävän typerää, en koe mitään kiintymystä keskustella aiheesta.

tottakai se on typerää, etkä koe kiintymystä keskustella asiasta, koska se todistaa kiusallisen hyvin tuon periaattelisuusapektin.

mistä minun kannabiksen satunnaisen käytön huomaa? voitko selittää? tiedän useita useita ja monia monia ihmisiä jotka on yhtä vahvasti samaa mieltä kanssani huumausainepolitiikasta, eivätkä ole koskaan välttämättä edes nähneet kannabista.

en viitsi, koska saan ikuisen bannin seuraavasta henkilökohtaisuuksiin menosta ja vittuilusta.

en viitsi, koska saan ikuisen bannin seuraavasta henkilökohtaisuuksiin menosta ja vittuilusta.

huoh.. en vain voi ymmärtää miksi jokin asia ei mene kalloon ei sitten vaikka vasaralla ohimoon hakkaisi -.- jonkun konkreettisen materian(aine, kemiallinen yhdiste) kieltäminen on mielestäni tyhmää, mitä ihmeellistä siinä on?? eikä tämä ole edes mikään periaate, tämä on perusteltu mielipide tutkimusten ja objektiivisen tieteen valossa. ei herranjumala.

minä annan admineille luvan että saat haukkua minua niin paljon kuin haluat seuraavan postisi aikana, en siis tahdo että adminit antavat bannia tai varoitusta. anna tulla vain. haluan että teet itsesi naurunalaiseksi.

huoh.. en vain voi ymmärtää miksi jokin asia ei mene kalloon ei sitten vaikka vasaralla ohimoon hakkaisi -.- jonkun konkreettisen materian(aine, kemiallinen yhdiste) kieltäminen on mielestäni tyhmää, mitä ihmeellistä siinä on?? eikä tämä ole edes mikään periaate, tämä on perusteltu mielipide tutkimusten ja objektiivisen tieteen valossa. ei herranjumala.

minun mielestäni taas ei ole tyhmää.

minä annan admineille luvan että saat haukkua minua niin paljon kuin haluat seuraavan postisi aikana, en siis tahdo että adminit antavat bannia tai varoitusta. anna tulla vain. haluan että teet itsesi naurunalaiseksi.

valitettavasti en usko sinun kaikkivoipuuteesi tässä asiassa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom