Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kannattasko ennen treeniä naukata joku hera-malto shotti?
Ennen treeniä ottaisin pelkkää protskua - joko heraa tai jotain hitaammin imeytyvää, kuten kaseiinia. Treenin aikana tai treenin jälkeen vasta maltoa joukkoon. Varsinkaan ennen treeniä lihasten hiilihydraattivaeastoissa ei pitäisi olla pahemmin täytettävää, eli malto on silloin turha. (Hiilarin pointti palautusjuomassa treenin jälkeenkin on tietty ennemmin insuliinitasojen nostaminen, eli proteiinin ajaminen nopeasti lihakseen, kuin hiilihydraattivarastojen täyttäminen. Ennen treeniä sillä proteiinin saannilla ei vaan ole niin kiire, vaan proteiinijuoma takaa silloin vapaiden aminohappojen saatavuuden treenin aikana.)
Harjoittelu aiheuttaa lihaksiin lihasproteiinia hajottavan vaikutuksen, mistä johtuen kunnollisesta ravitsemuksesta on hyvä huolehtia sekä ennen että jälkeen treenin.
Itse taas olen eri mieltä tuon hiilihydraatin ottamisen kannalta. Mielestäni kohtuullinen määrä on vain hyväksi ennen treeniä, en tarkoita nyt maltoa.
Insuliinipitoisuuden kohoamisesta johtuen lihasproteiinin hajoaminen harjoittelun aika vähentyy.
Tarkoituksena ei ole alkaa kinastelemaan tästä treeniä edeltävän ja sen jälkeisen ravitsemuksen oikeaoppisuudesta, koska tästäkin asiasta on lukuisia eri mielipiteitä.
Erimieltä saa ja varmaan kannattaakin olla :piis:
Koskeeko tää asia pelkästään sokeria vai kaikkia hiilareita yleensäkkin. Itse olen vuosia sitten lihonnut hiilareiden takia, lähinnä sokerin ja sen takia miettiny omaa hiilarien sietokykyä. Ainakaan minkäänlaista väsymystä ei ole koskaan tullut hiilarien syömisestä.Toinen, jos syöt aamupalaksi jotain hyvin sokeripitoista niin minkälainen on olo n. tunnin päästä siitä? Jos on energinen olo ja tekee mieli treenata niin se tarkoittaa sitä että todennäköisesti siedät hiilareita hyvin.
Jos taas olo on väsynyt ja saamaton niin paremmin tulet toimeen ilman hiilareita.
Koskeeko tää asia pelkästään sokeria vai kaikkia hiilareita yleensäkkin. Itse olen vuosia sitten lihonnut hiilareiden takia, lähinnä sokerin ja sen takia miettiny omaa hiilarien sietokykyä. Ainakaan minkäänlaista väsymystä ei ole koskaan tullut hiilarien syömisestä.
Onkos tämmöst Kellogs Special Redberries murot jostain syystä huono aamuksi? Ainakin ravintoarvot näyttivät omaan silmään hyvältä ja menee paljon helpommin alas kuin puuro.
Mä olen sitä mieltä, että kuka tahansa oppii syömään enemmän jos haluaa. Vähän yritystä nyt.Aamulla kun herään, pystyn juuri syömään joku pari leivänsiivua. Ja taas päivittäiset lämpösen ruuan annokset on aika säälittävän kokosia.
Komppaan tätä - tollanen "en saa kaloreita normiruuasta" on turhaa selittelyä. Lepo + ravinto + treeni = kehitys. Jokaisesta osa-alueesta tulee siis huolehtia, jos ei suju luonnostaan (kuten monilla lepo) niin sitten sitä pitää treenata. Kasvata annoskokoja pikkuhiljaa ja jätä jauhot ym niille varattuun rooliin eli LISÄRAVINTEIKSI.Mä olen sitä mieltä, että kuka tahansa oppii syömään enemmän jos haluaa. Vähän yritystä nyt.